Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #1 Skrevet 18. juli 2010 LUKSUSPROBLEM! Kokken vår har så utrolig mange gode menyforslag, så vi sliter enormt med å velge. Vi skal ha 4 retter og står igjen med følgende alternativ: Forrett: Salat med grillet Chevre`og ovnsbakte tomater med sennep og honningdressing. eller Innbakt kongekrabbe med avokadosalat og blandet friske urter. Fiskerett: Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure`og kokte rosewald poteter. (Denne er bankers, men vurderer å droppe potetene) Kjøttrett: Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. Råstekte småpoteter. eller Parmesan og basilikum gratinert kalvefilet, med grillede middelhavsgrønnsaker,auberginpure og hvitløkssjy. Råstekte småpteter. eller Hjortefilet med smørstekte skorzonerøtter, ristet østerssopp, bakt pære, potetpure tilsmakt med rosmarin servert i butterdeigskurv og en fyldig saus av madeira. Dessert: Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. eller Hvit sjokolademousse med pasjonsfrukt og friske bringebær, servert med bringebær coulis. ------------------------ Hva ville dere valgt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 Jeg tror jeg ville valgt Innbakt kongekrabbe med avokadosalat og blandet friske urter. Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure`og kokte rosewald poteter. Hjortefilet med smørstekte skorzonerøtter, ristet østerssopp, bakt pære, potetpure tilsmakt med rosmarin servert i butterdeigskurv og en fyldig saus av madeira. Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. Eller kanskje den andre forretten, ettersom dere har en fiskerett også? Hjorteretten er kanskje litt "særere" enn kalvealternativene (vi fikk noe liknende med rein i et bryllup, jeg syntes det var nydelig, men "noen" foretrekker mer alminnelige råvarer). Jeg liker panna cotta bedre enn sjokolademousse, men egentlig er nok de to alternativene nokså like i friskhet og slik. Ser ut til å bli en bra meny uansett
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Forrett: Salat Hovedrett: Kveite og hjort Dessert: Pasjonsfrukt Dette var mine valg - men så er jeg i overkant glad i hjort. Siden det er både fisk og kjøtt i hovedmenyen valgte jeg hovedrett uten dette. Desserten blir veldig ... vanskelig. Men valgte bær saken pga friskheten.
blomsterhav Skrevet 18. juli 2010 #4 Skrevet 18. juli 2010 Middagen deres blir jo utrolig god uansett hva dere velger! Tror jeg ville valgt Kongekrabbe Kveite med poteter og kalverett nummer 1 uten poteter, men med risotto (er det ikke litt rart å ha både poteter og risotto?) Eller Kveite uten poteter og hjort. Gjerne hjort med risotto, siden jeg er så glad i risotto! Desserten var vanskelig å velge, begge høres like gode ut! Tror jeg ville falt på panna cotta.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Middagen deres blir jo utrolig god uansett hva dere velger! Tror jeg ville valgt Kongekrabbe Kveite med poteter og kalverett nummer 1 uten poteter, men med risotto (er det ikke litt rart å ha både poteter og risotto?) Eller Kveite uten poteter og hjort. Gjerne hjort med risotto, siden jeg er så glad i risotto! Desserten var vanskelig å velge, begge høres like gode ut! Tror jeg ville falt på panna cotta. TS her. Hører hva du sier Jeg heller mest til salaten med chevre, og enten kveite uten poteter + hjort ELLER kveite m/poteter (gjerne råstekte i stedet for kokte kjenner jeg - særlig siden det serveres med en blomkålpure) + kalv m/risotto uten poteter. Den andre kalveretten tror jeg vi avskriver, selv om den høres deilig ut. Og så tror jeg rett og slett desserten vil avhenge av kjøttretten, går vi for hjort blir det pannacotta og sjokolademousse om det blir kalv... (hjort er litt tyngre enn kalvekjøtt, og pannacotta litt friskere enn sjokolademousse)
HedvigS Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Kan jeg få nummeret til de som står for maten din?? For dette hørtes jo bare helt urolig godt og nydelig ut!
onyx Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Hvor mange gjester har du? Det er viktig å velge en meny som faktisk kan serveres varm til mange gjester, kjipt med mat som er blitt kald før den er kommet på bordet. Ellers vil jeg nok valgt salaten til forrett for resten av menyen blir kanskje fort mye mat. Hva er forresten kongekrabben innbakt i? Jeg synes de fleste kjøttrettene også har veldig mye forskjellig tilbehør, her er det litt viktig å begrense seg. Maten blir ikke bedre av flest mulig ingredienser på tallerkenen, det kan fort heller ta fokus vekk fra det som faktisk ER hovedretten. Både risotto OG poteter er alt for mye, det samme er f.eks. både grillede middelhavsgrønnsaker og auberginepuré eller å servere potetpuréen i butterdeig.
FantasDick Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville valgt - Salat med grillet Chevre`og ovnsbakte tomater med sennep og honningdressing. - Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure. - Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. - Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. Jeg har fjernet poteter fra begge hovedrettene. Salat til forrett pga. fisk som en av hovedrettene. Kalv med risotto fordi jeg ikke synes middelhavsgrønnsaker passer til resten av menyen, og fordi jeg (og ingen av mine venner) liker hjort. Panna cotta til dessert fordi jeg synes sjokolademousse er for "kjedelig".
Gjest LilleLovely Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 kongekrabbe og pasjonsfrukt pannacotta! nam!
iNord Skrevet 19. juli 2010 #10 Skrevet 19. juli 2010 (endret) Innbakt kongekrabbe med avokadosalat og blandet friske urter. den andre synes jeg ikke om som forrett,ost altså.. Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure`og kokte rosewald poteter. (Denne er bankers, men vurderer å droppe potetene ; enig,dropp potetene! Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. Råstekte småpoteter. OG uten risottoen Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. Endret 19. juli 2010 av plingelina
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #11 Skrevet 19. juli 2010 Jeg ville valgt følgende! Innbakt kongekrabbe med avokadosalat og blandet friske urter. Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure`og kokte rosewald poteter. Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. Råstekte småpoteter. (syns absolutt du bør droppe potetene, men beholde risottoen!) Hvit sjokolademousse med pasjonsfrukt og friske bringebær, servert med bringebær coulis. Jeg hadde blitt lykkelig om jeg hadde fått servert dette! Lykke til!
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #12 Skrevet 19. juli 2010 Forresten mulig du bør droppe potetene til kveiten også! Det blir veldig mye mat og blomkålpure er veldig mye mer spennende å få servert enn poteter! Hilsen Anonym Bruker #11
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 TS her! Det blir varianten til Zaphireh! - Salat med grillet Chevre`og ovnsbakte tomater med sennep og honningdressing. Jeg elsker Chevre, men er ikke fullt så begeistret for kongekrabbe. Dessuten, som flere har påpeket, vi har en fiskerett som nr 2 i menyen. Den innbakte krabben er forresten en tempura, siden noen spurte tidligere i tråden - Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure. Jepp, uten poteter. - Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. Både min kommende mann og jeg er veldig glad i vilt, men jeg skjønner at det er et litt mer "risky" alternativ i forhold til andre typer kjøtt. Og ja, vi har bestemt oss for å droppe potetene her også - mer enn nok med risotto, i tillegg til tre andre retter. - Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. Jeg helte nok mer til sjokolademoussen, men siden jeg fikk viljen min på forretten fikk mannen bestemme her Og panna cotta er uansett nydelig godt det og!
blomsterhav Skrevet 19. juli 2010 #14 Skrevet 19. juli 2010 TS her! Det blir varianten til Zaphireh! - Salat med grillet Chevre`og ovnsbakte tomater med sennep og honningdressing. Jeg elsker Chevre, men er ikke fullt så begeistret for kongekrabbe. Dessuten, som flere har påpeket, vi har en fiskerett som nr 2 i menyen. Den innbakte krabben er forresten en tempura, siden noen spurte tidligere i tråden - Grillet kveite med fennikel og aromasmør, servert med blomkålpure. Jepp, uten poteter. - Rosastekt indrefilet av kalv med hvitløk og pepper, servert på risotto med østerssopp, stekt grønn asparges og kalvesjy tilsmakt med rosmarin. Både min kommende mann og jeg er veldig glad i vilt, men jeg skjønner at det er et litt mer "risky" alternativ i forhold til andre typer kjøtt. Og ja, vi har bestemt oss for å droppe potetene her også - mer enn nok med risotto, i tillegg til tre andre retter. - Pasjonsfrukt panna cotta med friske bringebær og bringebær coulis. Jeg helte nok mer til sjokolademoussen, men siden jeg fikk viljen min på forretten fikk mannen bestemme her Og panna cotta er uansett nydelig godt det og! Det høres ut som et veldig godt valg! Heldige gjester
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå