Mio Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Skal sende avgårde flere bøker innad i Norge. Hva lønner seg egentlig? Posten har smartpost. Der står det at det koster 120 kr for pakker som er "32x23,5x4,5cm".. skjønner ikke målene heller... Det er ganske tunge, høye bøker i en "stabel" det er snakk om. De har jo større pakker også, men vet ikke hvor høyt og bredt alt dette blir til slutt. Alternativ 2 er å pakke inn selv som koster 150 for inntil 35 kg. Er det billigst da eller? Jeg er et surrehode på disse praktiske områdene. Noen som har sendt avgårde litt tunge ting som bøker før? Med andre ord kanskje greit å pakke inn selv først og deretter gå på posten og se om de passer i en pakke eller ei? Æsj. Liker ikke styr... Noen som har erfaring med pakkesending? Hehe.
HerbGirl Skrevet 18. juli 2010 #2 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Vet ikke hva som blir billigst for deg. Men egenemballert er nok 150kr for opptil 10 kg. For opptil 35kg er det 308kr. Endret 18. juli 2010 av HerbGirl
Gjest Smaragd Skrevet 18. juli 2010 #3 Skrevet 18. juli 2010 Tror det billigste blir en smartpost eske for da slipper du å veie og vere redd for å komme over 10 kg. Den ekstra store esken ligger på 180,- og er 50 cm lang, 30 cm bred og 20 cm høy Stor koster 160,- Den er 47 cm lang 26 cm bred og 18 cm høy Mediumesken koster 150,- og er 35 cm lang 30 cm bred og 10 cm høy Den minste tror jeg du uansett kan se bortifra, for den er bare 4,5 cm høy Husk bare at en har en vektgrense på 35 kg på disse eskene, som på alt annet man sender Pakker du selv, og pakken blir under 10 kg koster det 150,- Kommer du over 10 kg hopper prisen plutselig opp i 229,- (opptil 25 kg) og så de tyngste pakkene på 25-35 kg koster 308,- Ta med deg den største boken på posten, og sjekk hvilken eske den passer til. Enten i bunnen av den største esken, eller på langsiden til den nest største tenker jeg går Husk å stappe alle tomrom i esken med bobleplast eller papir! Om du rister på esken skal ingenting bevege seg inni. Da er det så lett å få hull på pakken Lykke til!
Mio Skrevet 18. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2010 Takk for svar! Tror jeg bare tar med meg haugen min og sjekker ut alternativene og hva de foreslår.
Kamikatze Skrevet 18. juli 2010 #5 Skrevet 18. juli 2010 Stable bøkene dine på badevekta, sånn at du får en idé om hva pakken vil veie. Oftest blir egenemballert best, fordi du kan gå på butikken og tigge etter en stor nok kartong. Postens ferdige er mer eh... babykartonger, kan du si. Blir det mye hulrom å fylle, blåser du bare opp noen brødposer eller ballonger, og knyter igjen. Personlig mener jeg at ostepop-poser og liknende er artigst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå