Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katee
Skrevet

Skal til København i august og trenger tips til hvor det er bra å shoppe. Tenker først og fremst klesbutikker, gjerne også skikkelige undertøysforretninger :)

Det går mye i kjoler, litt preppy kanskje (klassisk/sofistikert), men trenger ikke koste skjorta ;) Liker f.eks. mye av det de har på Oasis og stilen til Blair i Gossip Girl...

Noen som har tips??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

En klassiker på Køben-tur er Illum.

Personlig klarer jeg aldri gå ut derfra uten å ha med meg minst en pose.... :fnise:

Men.... spesielt billig skal ingen påstå at det noengang har vært der. :blush:

Gjest Katee
Skrevet

En klassiker på Køben-tur er Illum.

Personlig klarer jeg aldri gå ut derfra uten å ha med meg minst en pose.... :fnise:

Men.... spesielt billig skal ingen påstå at det noengang har vært der. :blush:

:nigo: Tusen takk!

Skrevet

hmmm.. where to start and where to stop.

Illum er et bra sted:) Magasin også:)www.magasin.dk

I byen er jo Strøget og Købmagergata gode handlegater. Her finner du både Illum og magasin samt mange kjedebutikker (Soaked in luxury, hennes og mauritz, monki, Message, Vila, Top shop, Urban outfitters osv osv osv)

I tillegg er latinerkvarteret et must med second hand og "up and coming" danske designer spirer:)

Hvis man er mer gira på å tilbringe dagen/ettermiddagen på et kjøpesenter, anbefaler jeg Fields. www.fields.dk. SUPERDUPERT. Her har de en flødebolle/sjokolade butikk som bare MÅÅ prøves; Kjaerstrup. Den ligger også på Vesterbrogade (nr.4).

For å komme deg dit må du ta toget to stopp fra jernbanestasjonen mot flyplassen. Tar ca. fem min.

Ellers har du fiskertorvet kjøpesenter, men det liker jeg ikke så mye.

Ikke shopping:

DGI byen...

Baresso kafeene:)

Hviids vinstue:)

Coctailbaren på hotel27...

Runde tårn

nasjonalmuseet

tivoli seff:)

Nyhavn....

Cafe fremtiden www.cafefremtiden.dk

++++++

Gjest Katee
Skrevet

Oi sann! Jeg gleder meg allerede! :nigo: Takk, Shaki82

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Oppover Pilestræde ligger en masse fine butikker, spesielt danske merker. Det er også veldig mye fint å se langs Læderstræde og Kompagnistræde. Ny Østergade/Pistolstræde er fine gater, i Pistolstræde ligger et relativt nyåpnet konditori med fantastisk lekre kaker. Det heter Konditori Antoinette, tror jeg. Skindergade har også enkelte perler.

Hvis du skal spise, anbefaler jeg at du fjerner deg litt fra området rundt Kongens Nytorv, Nyhavn og Strøget, du får langt bedre mat og til en mye mer rimelig pris om du går to-tre gater unna.

Skrevet

hmmm.. where to start and where to stop.

Illum er et bra sted:) Magasin også:)www.magasin.dk

I byen er jo Strøget og Købmagergata gode handlegater. Her finner du både Illum og magasin samt mange kjedebutikker (Soaked in luxury, hennes og mauritz, monki, Message, Vila, Top shop, Urban outfitters osv osv osv)

I tillegg er latinerkvarteret et must med second hand og "up and coming" danske designer spirer:)

Hvis man er mer gira på å tilbringe dagen/ettermiddagen på et kjøpesenter, anbefaler jeg Fields. www.fields.dk. SUPERDUPERT. Her har de en flødebolle/sjokolade butikk som bare MÅÅ prøves; Kjaerstrup. Den ligger også på Vesterbrogade (nr.4).

For å komme deg dit må du ta toget to stopp fra jernbanestasjonen mot flyplassen. Tar ca. fem min.

Ellers har du fiskertorvet kjøpesenter, men det liker jeg ikke så mye.

Dette. Akkurat det jeg hadde tenkt til å skrive.

Ellers kan jeg jo slenge på Hunkemöller som er en undertøysbutikk med stort utvalg, du finner den på Field's om ikke flere plasser :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...