Gå til innhold

Hvordan varme opp calzone?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg lagde noen calzoner, spiste et par og frøys ned de andre umiddelbart etter de var stekt. Men hvordan skal jeg få varmet disse opp igjen når jeg ikke har mikro?

Er det best å la de tine i kjøleskap over natten også sette de i ovnen? i så fall blir de ikke tørre da, og hva skal jeg sette ovnen på?

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å sette slikt inn i kald ovn, sette ovnen på 225 grader og sjekke når den har nådd temperaturen. Ofte er det jeg varmer ferdig da, noen ganger må det stå litt lenger. Ovner er forskjellige, så du må nesten prøve deg litt frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymret meg for mangelen på mikro ihvertfall - å varme opp calzone der burde være forbudt. Den blir ikke bare varm, men også seig, myk og klissete. Urk.

Jeg ville tint den i romtemperatur og så hevet den inn i varm ovn. 200 grader i 10 - 20 min. gjetter jeg, men det kommer jo an på ovnen din som Brunhilde sier. Eventuelt kan de tines i kjøleskap over natta. Mulig de blir litt tørrere da, men det merker man stort sett ikke når de er varme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med å sette inn i kald ovn er at man sparer litt strøm, ikke så dumt det, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å sette inn i kald ovn fungerer dårlig på min ovn, siden den er ganske treig. Hvis man har en raskere ovn er det sikker ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal varme opp ting som har ligget i fryseren så slenger jeg det bare inn i ovnen på ca. 200 grader:) Det funker veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...