Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Jeg fant en regning i dag da jeg ryddet i papirene mine, som er nesten 2 år gammel. Jeg er nokså sikker på at denne ikke er betalt, da beløpet er ganske høyt. Jeg har heller aldri fått noe inkassovarsel på denne. Hva gjør jeg med denne? Kan jeg plutselig få en purring så lenge etterpå?
Illuminati Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Tror foreldelsesfristen er 3 år. Men hvis du har muligheten, er ikke det best å betale den og ha samvittigheten fri?
Gjest Katee Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Det er en generell foreldelsesfrist på 3 år, men noen spesielle fordringer har lengre foreldelsesfrister (f.eks. lånegjeld foreldes etter 10 år)... Står en del her: http://www.lovdata.no/all/hl-19790518-018.html#map0
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Tror foreldelsesfristen er 3 år. Men hvis du har muligheten, er ikke det best å betale den og ha samvittigheten fri? Jeg bare syns det er veldig merkelig at jeg ikke har fått noe purring på denne..
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Jeg jobbet tidligere i et stort og kjent telecomfirma, når vi byttet datasystem skjedde det en feil som gjorde at forfalte regninger "forsvant" og ble slettet. Ingen backup, helt uforståelig... med hundre tusenhvis av kunder var det nok mange som "slapp unna" der ja... Men, men - kanskje det er noe sånt som har skjedd
Supramundane Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Jeg hadde kontaktet firmaet som sendte regningen og spurt.
Villbringebær Skrevet 19. juli 2010 #7 Skrevet 19. juli 2010 Jeg hadde satt av pengene og så holdt kjeft. Ikke din feil at firmaet roter. Dersom du ikke hører noe på 3 år så er vanligvis kravet foreldet. Du fikk jo tips her over om når foreldelsesfristen er 10 år. Jeg fikk nylig regning på noe som ble utført for 1,5 år siden. Var bare å betale det.
Gjest padawan Skrevet 22. juli 2010 #8 Skrevet 22. juli 2010 jeg synes iallefall du skal sette beløpet til side hvis det er litt stort. er ikke noe hyggelig å få purring også har du ikke råd til å betale. for et par måneder siden fikk jeg purring på en regning fra ifjor sommer som jeg trodde jeg hadde betalt. var bare å betale det..
Gjest Pucifer Skrevet 22. juli 2010 #9 Skrevet 22. juli 2010 Jeg bare syns det er veldig merkelig at jeg ikke har fått noe purring på denne.. Enkelte sender ut purringer rett før fristen går ut, som er som nevnt på 3 år. Hadde selv glemt bort en regning, hørte ikke noe mer heller. Satte penger til side i tilfelle jeg skulle få purring, men kontaktet ikke firmaet, siden dette var veldig nære 3 år siden. Jammen meg godt jeg satte penger til side ja, for et par måneder før de 3 årene hadde gått, så fikk jeg purring...med et skikkelig purregebyr ja :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå