Gå til innhold

Embalasje på varene

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om varer i butikken som ikke har embalasje eller varer som står mer åpent, kanskje med bare ei kork som lett kan tas av (slik sennep og krydder fra Hindu har)?

Nå tenker jeg ikke på varer der det er nødvendig at de står mer åpent, slik som brødvarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes veldig mange ting har altfor mye emballasje. For eksempel frukt og grønnsaker burde ihvertfall hatt mye mindre emballasje - plukk selv som i gamle dager!

Skrevet (endret)

Varer som sennep og krydder pleier alltid å ha en ekstra plastfilm under lokket som beskytter ekstra i tillegg. Krydder må for for eksempel ikke utsettes for fuktighet, men sikres at det holdes tørt.

Ellers er jeg enig med HerbGirl at vi generelt bruker for mye emballasje, noe som igjen er et stort miljøproblem.

Endret av Perelandra
Skrevet

Jeg syns de fleste varer er godt forseglet og innpakket. Og det er mange varer som har unødvendig mye emballasje. Hva er poenget med å pakke inn avokado i en plastbeger med plast rundt fordi den er "spisemoden" (som forøvrig er tullete. Den som leter finner, eller planlegger og har dem liggende i to dager.)

Frukt og grønt kan fint vaskes. Aubergine i plast f.eks... den blir ikke mindre trykkbelastet av det. Potetgullposene hvor det er halvparten luft. Etc etc. Alt for mye er generelt pakket inn i plast hvor det ikke har noen funksjon.

Glad jeg bor i nærheten av en innvandrerbutikk med supre varer som ligger innbydende i kasser og kan plukkes fritt. :)

Skrevet

Jeg irriterer meg også over grønnsaker som er pakket inn i plast. Er det nødvendig med ekstra plast rundt for eksempel paprika eller brokkoli? Dette blir jo bare ekstra søppel. Det gjør også at de råtner fortere fordi de ikke får luft og fuktigheten holdes inne i plasten. Jeg har flere ganger blitt lurt av varer som ser fine ut i butikken, men når jeg tar av plasten ser jeg at de er begynt å bli dårlige. Når det gjelder hygiene så vasker uansett grønnsakene når jeg kommer hjem.

Takke meg til innvandrerbutikkene! :Nikke:

De har ofte finere varer av frukt og grønnsaker. I tillegg er de gjerne billigere og uten den ekle plasten. Dessverre er det ikke alle steder i landet det finnes innvandrerbutikker.

Skrevet

det er generelt for mye embalasje synes jeg - er unødvendig.

Er ikke nok med kork på flakser med vann osv heller, selv om det er lett å se om noen har åpnet korken før så har de et slags plastbelte rundt korken osv.. idiotisk..

Nei, jeg plages ikke om noen velger å pakke varene sine mindre inn enn disse overpakkerne..

Gjest Sobril
Skrevet

For min del, som er i overkant "redd" for bakterier, så synes jeg det er helt i orden med mat som er pakket godt inn. LEKER, imidlertid, blir pakket inn til det uanstendige, og når jeg kjøper en ting til jentungen så må det både saks og tålmodighet til når det må pakkes opp i det uendelige. Alt av deler er omhyggelig tvinnet sammen. Kanskje fordi lekene er så dårlige laget nå til dags at selv en liten bevegelse under transport kan være fatal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...