Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #1 Skrevet 17. juli 2010 Er det virkelig noe i at sko fra en (brude)salong er bedre å gå i en hel dag kontra sko fra vanlig skobutikk? Og er det noen som har prøvd proffe dansesko? Jeg er så i tvil om hvaskalgs sko, og ikke minst hvor jeg skal kjøpe sko! Jeg må til Oslo uansett, bor på et lite tettsted som ikke har egen skobtikk engang!
LimaLama Skrevet 17. juli 2010 #2 Skrevet 17. juli 2010 Jeg var veldig i tvil.... ...Tittet også på proffe dansesko (og alle andre sko)..... Ønsker ikke høy hel....Brudesalongene jeg var i hadde kun sko med høy hel. De få som var med lav hel var ikke gode (synes jeg). Danseskoene valgte jeg å se bort ifra pga at jeg ikke fant noen som jeg likte. Til slutt "slumpet" jeg over drømmeskoene på salg på økonomisko! (Det var ikke det jeg hadde tenkt, men "super-sko" til 50 kr er OK!) Hadde ikke et eneste gnagsår eller vondt dagen etter bryllupet. (Men jeg hadde tatt mine forhåndsregler. Gnagsårplaster FØR dagen begynte....) Uansett: Lykke til og følg magefølelsen!
Gjest SmallTalk Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Personlig så synes jeg at brudesko ser så rare ut. De er så lange og spisse, det er det ikke alle som kler og langt ifra alle som liker. TS: Kjøp de skoene du liker. Blås i hva de er beregnet til så lenge du liker dem. Det er ingen ting som tilsier at du MÅ ha brudesko til brudekjolen.
Barcelone Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har tenkt til å finne meg noen enkle ballerinasko på Din sko eller noe i den duren. Noe jeg kan bruke til andre anledninger også.
HelloKjersti Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Mine sko var helt normale pensko fra en helt vanlig skobutikk. Kostet en brøkdel av hva brudesjappeskoene kostet og var så bekvemme som pensko kan bli. Dessuten kan jeg bruke de om igjen
Concertina Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Jeg kjøpte mine sko på Bianco for 400 kr, synes ikke (med få unntak) de vanlige bryllupsskoene er noe fine, de er vanligvis spisse og i sateng slik at du aldri kan bruke de igjen (joda, jeg vet endel kan farges, men det koster jo sitt og...).
Lillaa Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Har ikke erfaring med bryllupssko, men dansesko er i en helt annen klasse enn vanlige finsko. Bedre balansert og tilpasset (forskjellige modeller til forskjellige føtter selvfølgelig). Vil anbefale "la Danse" og "Tengo Tangosko" i Oslo.
Gjest LilleLovely Skrevet 19. juli 2010 #8 Skrevet 19. juli 2010 Jeg skal ha knelang kjole, men hvis jeg skulle hatt en tradisjonell lang kjole ville jeg ha kjøpt ballerinasko. Lite poeng med hæl hvis ingen ser noe av bena.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #9 Skrevet 19. juli 2010 Jeg skal ha knelang kjole, men hvis jeg skulle hatt en tradisjonell lang kjole ville jeg ha kjøpt ballerinasko. Lite poeng med hæl hvis ingen ser noe av bena. Er jo et poeng med hel om man ønsker å "bli" litt høyere... det er over 30cm mellom meg og min kommende mann. derfor ønkser jeg hel på skoene mine så jeg blir litt høyere selv om kjolen min skal være lang :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #10 Skrevet 20. juli 2010 Takker! Jeg er mest redd for ukomfortable sko og gnagsår, kansje det blir dansesko rett og slett? ellers så har jeg jo litt skodilla, så worst case, så har jeg alltids noen pensko som kan bli "brudete" med litt pynt!
pandatjej Skrevet 20. juli 2010 #11 Skrevet 20. juli 2010 Jeg har kjøpt brudesko fra Högl på Euro Sko. Skinn inni, sateng utenpå, kostet 899. Fantastiske å gå i, og fås både med høy og lav hæl. Superfornøyd!
pandatjej Skrevet 20. juli 2010 #13 Skrevet 20. juli 2010 link? Bilde? Her er de jeg har kjøpt http://www.skotreff.com/butikk/product_info.php?cPath=1_64&products_id=802&osCsid=6fde31f83de259b95f073f1b8ae9e46a Som du kan se på denne nettsiden finnes det flere modeller, blant annet http://www.skotreff.com/butikk/product_info.php?cPath=1_64&products_id=803&osCsid=6fde31f83de259b95f073f1b8ae9e46a og http://www.skotreff.com/butikk/product_info.php?cPath=1_64&products_id=1059&osCsid=6fde31f83de259b95f073f1b8ae9e46a Mener det finnes flere varianter, blant annet tror jeg nr 2 finnes med høyere hæl også.
andemor Skrevet 21. juli 2010 #14 Skrevet 21. juli 2010 Jeg kjøpte sko til 999,- hos brudesalong, og var veldig fornøyd. De kan brukes senere også. Til en pen, lys kjole. Kjente at det strammet litt ett sted, så der tok jeg på gnagsårplaster på forhånd. Ble ganske sårbent, men det hadde jeg nok blitt uansett hva slags sko jeg hadde på. Tung kjole på høye hæler blir slitsomt for beina. Sånn er det bare.
andemor Skrevet 21. juli 2010 #15 Skrevet 21. juli 2010 Jeg kjøpte sko til 999,- hos brudesalong, og var veldig fornøyd. De kan brukes senere også. Til en pen, lys kjole. Kjente at det strammet litt ett sted, så der tok jeg på gnagsårplaster på forhånd. Ble ganske sårbent, men det hadde jeg nok blitt uansett hva slags sko jeg hadde på. Tung kjole på høye hæler blir slitsomt for beina. Sånn er det bare.
Postkasse Skrevet 21. juli 2010 #16 Skrevet 21. juli 2010 Jeg kjøpte ballerinasko på H&M for 130 kroner, elsker skoene og fikk utrolig mange komplimenter for dem. Satte på gnagsårplaster på hælene på morgenen for sikkerhets skyld, og merka ikke noe ubehag på noen måte verken i løpet av dagen eller dagen etter. Tror nok det varierer veldig!
Auri Skrevet 22. juli 2010 #17 Skrevet 22. juli 2010 Jeg fant mine drømmesko på DNA. Har knelang kjole og det var viktig for meg at skoene var minst like perfekte som kjolen (de ble kjøpt inn halvannet år før kjolen...). Mine sko har ca 3cm hæl, og siden jeg fant sko med gummisåle (kontra plast) så er de utrolig gode å gå med. Har gått med de hjemme og merker ingenting til gnaging eller klemming. Og de kommer til å bli brukt MASSE etterpå; har hatt flere ganger hvor jeg har tenkt at "søren, tenk om jeg bare kunne brukt de skoene nå da..." Det vikigste for gode sko er at de sitter godt på foten din, og da spiller det ingen rolle om det er sko til 50kr fra Økonomisko eller 1000kr fra brudesalongen
Supramundane Skrevet 22. juli 2010 #18 Skrevet 22. juli 2010 Jeg kjøpte helt enkle, hvite og nette sko på ØkonomiSko til 200kr. Fikk masse skryt for de, selv om de var utrolig enkle.
susanne_89 Skrevet 22. juli 2010 #19 Skrevet 22. juli 2010 Eg har sett ein del på forskjellige brudesko på nettet, men fann ingen eg virkelig LIKTE. Enten so kosta dei meg nesten 1500 kr eller så var dei rett og slett ikkje fine. Eg skal då ha ein lang kjole, men eg har det problemet at den er litt for lang, dermed blei det sko med 9 cm hæl på og 1 cm platå framme. Eg tenkte eg ville kjøpe meg nokre sko eg gjerne kan bruke seinare. Supergode å ha på også! Dei hellar litt meir mot lilla enn blåfargen på bildet.
Gjest LilleLovely Skrevet 23. juli 2010 #20 Skrevet 23. juli 2010 Jeg brukte alle pengene på sko....heh.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå