Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Har du hår der?Lar du det være?Vokser du det, eller fjerner du det på annen måte? Hva er fordelene, ulempene ved de forskjellige metodene?
Brooke Penelope Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Alle har vel hår der, men det varierer fra menneske til menneske hvor mørkt og kraftig hårveksten er. Jeg er ikke så flink til å fjerne det selv, i og med at det bare er litt vanlig dun som jeg ikke legger merke til selv. Men har hendt jeg har vokset det. Du kan bruke alt fra voks til epilasjon for å fjerne det. Barbering er ikke noe lurt, siden du kutter midt på håret (der det er tykkest) og du får dermed grovere hår som vokser opp igjen. De blir ikke grovere fordi du har fjernet det, men siden du har kuttet det midt på hårets tykkeste punkt, ser det grovere ut. Men f.eks ved voksing drar du håret ut med roten og dermed vokser det opp igjen like fint som det du fjernet. Det er også delte meninger på om når du vokser hårene, så kan du ødelegge hårsekkene (om du gjør dette ofte) og at du dermed får redusert hårvekst. Men det er ikke noe bevis på det(om jeg ikke tar helt feil her) så det er bare spekulasjoner enda)
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Har dun der,men ikke sånn at det er sjenerende så jeg lar det være
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #4 Skrevet 17. juli 2010 Ts her.... Nå har jeg igrunn litt angst.Har akkurat vokset nå for første gang med veet.Tror ikke jeg gjorde det riktig, hårene ble sikkert kuttet rett av istedet for å bli dratt opp med rota.var antakelig for treig med å røske opp. Det er glatt nå, men jeg er veldig redd for hvordan dette blir når det vokser ut igjen. Nå får jeg kanskje ordentlig bart, noe jeg egentlig ikke hadde fra før. Skulle vel bare latt det være, hva tror dere?
Brooke Penelope Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Det går helt sikkert bra Er hårene dine lyse eller mørke? Altså, det er ikke en enorm stor forskjell på tykkelsen på hårstrået, men det er litt. Sa det ikke for å skremme deg, men for å informere om hvilke metoder som er mindre lure enn andre. Du legger kanskje merke til at det er litt grovere med en gang det vokser opp, men har du lyst hår tror jeg ikke det kommer til å synes. Dessuten er det nok ingen som kommer til å legge merke til det fordi de ikke vet at du har vokset deg. Dette er sånn du legger merke til selv og man legger jo merke til alt selv vet du. Men hvordan var hårene du vokset vekk? Var de stive ellr dun? Lyse eller mørke? Var det lyst dun du vokset vekk er det ingen som ser om de blir litt grovere, for dunhåret er så tynt og fint i seg selv. Ikke vær redd, fortsett å øv deg om du vil fortsette og vokse, så blir du litt flinkere for hver gang Eller du kan gjøre det hos noen profesjonelle. Men, ikke sitt å vær redd for å få kraftig hårvekst nå, slapp av og ikke tenk over det. jeg er sikker på at det har gått bra. Det er også vanskelig å kutte av hår på midten med voks, da det enten kommer med roten eller ikke går av i det hele tatt. Så tror du ikke har noe å bekymre deg over
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Hei. Takk for betryggende svar:) Jeg har igrunn litt mørkt hår, ikke svart, men ikke helt lyst heller.Men nå var det faktisk lyst da jeg vokset det, for jeg hadde bleiket det fra før. Funket jo egentlig greit det, burde kanskje ha holdt meg til det. Regner med at det er mørkt som vokser ut igjen da. Hvor langt må jeg la det bli før jeg kan vokse igjen?Kanskje jeg kan bleike det i mellomtiden da?Huff, blir vel å svi av meg huden etterhvert....
Piral Skrevet 17. juli 2010 #7 Skrevet 17. juli 2010 Skal ærlig innrømme at jeg barberer overleppen min nå og da. Jeg husker en gammel klassevennine (for mange år siden) sa rett ut til meg "haha, du har jo bart!". Som en ung jente midt i puberteten var jo ikke akkurat dette særlig oppløftende, og jeg begynte å sjekke ut den såkalte "barten" min i speilet og bestemte meg for at jeg måtte gjøre noe med det, så da startet barberingen. Voksing er nok helt sikkert bedre enn barbering, men siden jeg barberer overleppen min så sjeldent at jeg orker jeg ikke å begynne med nye hårfjerningsmetoder. Men for å svare på spørsmålet ditt, så tror jeg nok ganske mange kvinner fjerner hår på overleppen ja, men det er jo dog igjen mange som ikke har behov for det heller. :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Hehe... jeg har aldri vært plaget med at jeg har bart. Har vel alltid hatt litt dun på overleppa, men ikke mer enn det som er helt normalt, og jeg har aldri tenkt over det. Men så plutselig, for en mnd tid siden, ble jeg plutselig oppmerksom på det - i speilet på et prøverom - at jeg hadde bart! Jeg beklaget meg til moren min som var med meg den dagen, og hun sa seg jo enig i at det var en "skygge" på overleppa. Men da vi kikka nærmere etter, så var det ikke hår, men rett og slett pigmenter i huden (eller en dusj med tette fregner om du vil) i en fin stripe et stykke over hele overleppa. Er det mulig?? En ting er jo å ha litt bart, da kan man jo fjerne håret. Men dette er nok rett og slett pigmentforandringer, men det SER ut som en bart på avstand! Haha. Jeg har nå vært en uke i sol og syden, og "pigmentbarten" blir ikke noe bedre. Men hva kan jeg gjøre?? Aner rett og slett ikke når den dukka opp, må nesten bare håpe at hudfargen flyter sammen igjen med tiden... Bare en digresjon. Har jo alltid vært glad for at jeg ikke har en ordentlig bart, men hva hjelper det når det ser ut som en bart?
Skylines Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har bare lyse dun, men hender jeg vokser det når jeg først er i gang med å vokse bryna. Hårene blir overhodet ikke mørkere eller grovere av voksing, heller tvert imot. Anbefaler deg å bruke en skrubb noen ganger i uka etter voksing for å forhindre inngrodde hår/nupper. Til siste skriver: Du kan bruke f.eks produkter mot pigmentforandringer, MD og Dermalogica har serier for det. I tillegg kan laser/IPL være et alternativ, men det er kostbart og egner seg best på vinterstid, da huden blir ømfintlig for lys ved sånne behandlinger:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Jeg har bare lyse dun, men hender jeg vokser det når jeg først er i gang med å vokse bryna. Hårene blir overhodet ikke mørkere eller grovere av voksing, heller tvert imot. Anbefaler deg å bruke en skrubb noen ganger i uka etter voksing for å forhindre inngrodde hår/nupper. Til siste skriver: Du kan bruke f.eks produkter mot pigmentforandringer, MD og Dermalogica har serier for det. I tillegg kan laser/IPL være et alternativ, men det er kostbart og egner seg best på vinterstid, da huden blir ømfintlig for lys ved sånne behandlinger:) Takk for tips! Det kan godt hende jeg sjekker ut de produktene du nevner her. Laser synes jeg også er for "drøyt", og jeg er jo også veldig redd for å gjøre huden verre enn den er, lage masse tydelige flekker osv. Men utrolig latterlig å å pigmentforandriner akkurat der! Det ser litt ut som jeg har vært på karneval og vært sjørøver, og ikke fått vaska bort barten skikkelig! Men jeg prøver å tenke at det sikkert er mest jeg selv som legger merke til dette og at det er mest tydelig i et visst lys... Men apopos håret, vokser du med strips som du river over, eller med bare krem?
Skylines Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Bruker strips, som jeg klipper i passelig størrelse, og varmer i varmt vann i ca et minutt. Veldig enkelt og greit:)
Skylines Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 (endret) dobbelpost Endret 18. juli 2010 av Skylines
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå