Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 jeg har problemer med at jeg ofte (mange ganger om dagen) får kramper under fotbladet. Er temmelig vondt og det eneste som hjelper er å stoppe opp med det jeg gjør, og dra tærne oppover. Er det normalt å ha kramper så ofte ? Og er det noe jeg kan gjøre med det ?
Gjest også krampe Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Er det smertefult eller får du kramper når du har føttene nedover mot bakken? Når du går? Liker du best og sove med beina i høyt eller lavt leie? Har du hudforandringer? (blå, rød, tør hud?) Har du mindre hår på leggene enn du hadde tidligere? Jeg er ikke TS, men ja. Kan du fortelle meg hva mitt problem kan være? (sorry TS, ikke meningen å kuppe tråden)
Gjest Badabing Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Så lenge du har utelukket andre ting, kan det være noe så trivielt som at du er en type plattfot. Da bruker man ofte "feil" muskler i foten, og dette kan man få bukt med ved hjelp av en liten innleggssåle. Fotterapeut kan hjelpe, ja.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2010 #6 Skrevet 17. juli 2010 Er det smertefult eller får du kramper når du har føttene nedover mot bakken? Når du går? Liker du best og sove med beina i høyt eller lavt leie? Har du hudforandringer? (blå, rød, tør hud?) Har du mindre hår på leggene enn du hadde tidligere? Kan komme når som helst, men oftest når jeg feks strekker ut fotbladet eller beveger foten på andre måter. Er ganske smertefullt hvis jeg ikke strekker ut foten, ja. Har ingen hudforandringer eller mindre hår på leggene.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Jeg hadde slik tidligere, veldig plagsomt og smertefult. Er det lenge siden du fikk skjekket vitamin mangel. Mangel på B6 kan gi slike kramper. Jeg gikk til legen og fikk tatt en prøve, viste mangel på B6 og noe lavt jernnivå. Etter en del uker med kur på TrioB ble plagene helt borte. (Kjenner jeg kanskje burde hatt et gjevning tilskudd av B-vitaminer, for har i det siste merket at krampene har begynt å kommet tilbake. Er en del matvarer som har B-6 tenkte prøve det selv før jeg vurderer ny pillekur) Du kan lese litt om vitaminer og slikt her http://www.matvareguiden.no/sider/omnaeringsstoffer.asp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå