Gjest KateW Skrevet 20. juli 2010 #41 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg eliminerte de tidlig, ved å ikke gå på date i det hele tatt med de som virker for interesserte. Men når du sier det, så har jeg jo en liten skare av stalkers, og "Har'ems" jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 20. juli 2010 #42 Del Skrevet 20. juli 2010 Nettdating har strengt tatt ingen annen funksjon enn at kvinner kan få pult på et øyeblikk hvis de vil... Og hva er nå galt med det??? Du er en skikkelig tullebukk Brutus... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 20. juli 2010 #43 Del Skrevet 20. juli 2010 Dere må ikke være så naive. Alt som glimrer er IKKE gull. Hæ? Er det ikke?? *skuffet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juli 2010 #44 Del Skrevet 20. juli 2010 Og hva er nå galt med det??? Du er en skikkelig tullebukk Brutus... Det er ingenting galt med det. Det er bare det at en markedsfører nettdating som en likeverdig verden for å finne kjærligheten. Mens sannheten er at det er et kjøttmarked uten like der menn er enda større tapere enn ellers i samfunnet. Hadde nettdatingtjenestene vert tvunget til å oppgi forholdstallene mellom menn og kvinner hadde ikke menn giddet lenger for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juli 2010 #45 Del Skrevet 20. juli 2010 Det er ingenting galt med det. Det er bare det at en markedsfører nettdating som en likeverdig verden for å finne kjærligheten. Mens sannheten er at det er et kjøttmarked uten like der menn er enda større tapere enn ellers i samfunnet. Hadde nettdatingtjenestene vert tvunget til å oppgi forholdstallene mellom menn og kvinner hadde ikke menn giddet lenger for å si det slik. Antallet har ingen ting å si for damer ser som regel etter en spesiell type mann og problemet er ikke at det finnes så mange menn der at hun ikke klarer å bestemme seg, men heller det at det er mange menn der men ingen interessante. Selfølgelig er det noen interessante der..kanskje 1 av 50 eller noe sånt. På byen og andre steder møter som som regel mangle fler interessante menn ettersom alle menn som ikkke har draget på damene stort sett er samlet på slike nettsteder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 20. juli 2010 #46 Del Skrevet 20. juli 2010 Er forsåvidt enig i dette med selvilitten.. Tenker bare at for noen så ramler det jo inn mail i ett sett og det må jo gjøre litt godt.. Når det gjelder utvalget så er jeg litt enig i anonym over her. Det blir mange og da er det lett å finne noe galt og prøve å vente litt til, kanskje det kommer noe bedre.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 20. juli 2010 #47 Del Skrevet 20. juli 2010 (endret) Er forsåvidt enig i dette med selvilitten.. Tenker bare at for noen så ramler det jo inn mail i ett sett og det må jo gjøre litt godt.. Jeg kan ikke se at for mye oppmerksomhet er sunt. Når det gjelder utvalget så er jeg litt enig i anonym over her. Det blir mange og da er det lett å finne noe galt og prøve å vente litt til, kanskje det kommer noe bedre.. :gjeiper: Da er vi tilbake til hva som er "bra nok" igjen. Man skal selvfølgelig ikke velge noen man ikke liker, men før eller senere må man gjøre et valg, og da vil et "bra nok" valg være fornuftigst. Altså et vektet gjennomsnitt av alle egenskaper som er "bra nok". Finner man aldri noen som er "bra nok", så er det nok på tide å endre strategi. F.eks vurdere om man befinner seg på feil (Internett) sted, eller om man er helt urealistisk kresen. Endret 20. juli 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 20. juli 2010 #48 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg tror kanskje feilen kommer ved at "valget" kommer for tidlig. Folk rekker jo ikke få vist hvem de er før de er scannet og funnet en feil og valgt bort. Det beste er vel å møtes, bli kjent og så avgjøre om noe er "feil". Jeg tror valget må bli å ta det med ro og la det som skjer skje.. Eller er det naivt? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 20. juli 2010 #49 Del Skrevet 20. juli 2010 Jeg tror valget må bli å ta det med ro og la det som skjer skje.. Eller er det naivt? :gjeiper: Det er ikke naivt. men det er heller ikke særlig gangbart i det moderne kyniske overfladiske materialistiske Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2010 #50 Del Skrevet 21. juli 2010 God oppmerksomhet kan man ikke få for mye av, tenker jeg. Dårlige avvisninger kan man dog få nok av. Forøvrig er jeg helt uenig i "bra nok", min man skal være den beste for meg. Rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2010 #51 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg tror kanskje feilen kommer ved at "valget" kommer for tidlig. Folk rekker jo ikke få vist hvem de er før de er scannet og funnet en feil og valgt bort. Det beste er vel å møtes, bli kjent og så avgjøre om noe er "feil". Jeg tror valget må bli å ta det med ro og la det som skjer skje.. Eller er det naivt? :gjeiper: Det er ikke mange andre måter å gjøre det på enn det du beskriver her. Men det forutsetter da at man ikke bare lar ting skje UTEN at man selv samtidig vurderer fornuften i det som skjer. Det vil IKKE være fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2010 #52 Del Skrevet 21. juli 2010 God oppmerksomhet kan man ikke få for mye av, tenker jeg. Dårlige avvisninger kan man dog få nok av. Forøvrig er jeg helt uenig i "bra nok", min mann skal være den beste for meg. Rett og slett. Du forstår åpenbart ikke helt hva "bra nok" betyr. Intet menneske er perfekt. Dermed vil det alltid være noen som er "bedre" enn en selv på et eller annet område, eller på flere områder. Det samme gjelder da for alle andre. F.eks så vil du subjektivt sett syns at en spesiell mann er fysisk pen. Men hvis du også ser på mange andre menn, så vil det alltid være noen av disse som du syns er penere enn han første. Her kommer da "bra nok" inn i bildet. Det vil altså alltid finnes noen som er f.eks fysisk penere, men spørsmålet er hva en selv subjektivt sett mener er "bra nok". "Bra nok" gjelder da for alle typer av egenskaper som er viktige for en selv (subjektivt sett) i/hos et annet individ. Og når man finner noen som er "bra nok" på alle disse områdene, så blir h*n "den beste" for en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2010 #53 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg forstår hva bra nok betyr, og bra nok er ikke bra nok for meg. Jeg skal ha verdens beste, om det kun er meg han er verdens beste for, er meg revnende likegyldig. Men for meg skal han være verdens beste. Min mann vil også være verdens kjekkeste, og det er det som betyr noe. Å ønske seg bra nok, er som å ønske seg et middelmådig og medium liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zuperduper Skrevet 21. juli 2010 #54 Del Skrevet 21. juli 2010 To dager senere kom sms med "veldig trivelig men føler ikke for å gå videre". Hvor mye skal man legge i en slik avvisende sms?? Er den definitivt, eller ligger det litt usikkerhet her.. dvs er det verdt å bearbeide fyren med litt hyggelige sommerhilsener og få han til å skjønne at han faktisk har møtt drømmedama? *host* Skjønner ikke helt hva du lurer på, jeg. Det står da svart på hvitt "føler ikke for å gå videre". Hvor mange teskjeer må du ha det inn med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 21. juli 2010 #55 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg skjønner ikke dette "bra nok", samboeren min er verdens beste på alle områder, iallefall i mine øyne og i forhold til mine kriterier. Skulle vært rimelig desperat for å finne meg i noen som bare var "bra nok". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 21. juli 2010 #56 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg forstår hva bra nok betyr, og bra nok er ikke bra nok for meg. Jeg skal ha verdens beste, om det kun er meg han er verdens beste for, er meg revnende likegyldig. Men for meg skal han være verdens beste. Min mann vil også være verdens kjekkeste, og det er det som betyr noe. Å ønske seg bra nok, er som å ønske seg et middelmådig og medium liv. Ja, det blir jo på den måten - den du er sammen med blir verdens kjekkeste og verdens beste. At andre ikke mener det samme har ingen betydning. Bra nok blir et så stusslig begrep syns jeg og akkurat som om man nøyer seg med et minimum av det man kan få. Verdens beste i mine øyne er mer enn bare bra nok, og det er i mine øyne det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2010 #57 Del Skrevet 21. juli 2010 Signerer Nuith og Prøvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. juli 2010 #58 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg skjønner ikke dette "bra nok", samboeren min er verdens beste på alle områder, iallefall i mine øyne og i forhold til mine kriterier. Skulle vært rimelig desperat for å finne meg i noen som bare var "bra nok". Ja, det blir jo på den måten - den du er sammen med blir verdens kjekkeste og verdens beste. At andre ikke mener det samme har ingen betydning. Bra nok blir et så stusslig begrep syns jeg og akkurat som om man nøyer seg med et minimum av det man kan få. Verdens beste i mine øyne er mer enn bare bra nok, og det er i mine øyne det er snakk om. Signerer Nuith og Prøvis. Poenget er at "bra nok" er et subjektivt kriterium som gjør at man faktisk kan ta et valg. Hvis man ikke tenker slik (selv) så blir det umulig å noen gang bli fornøyd og kunne velge. Derimot sier man selvfølgelig ikke dette til sin utkårede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 21. juli 2010 #59 Del Skrevet 21. juli 2010 Jeg skjønner ikke engang hva du prøver å si. Jeg har aldri noensinne tenkt over om noen var "bra nok" for meg eller ikke. Og selv uten den tankegangen har jeg da klart å bli utrolig fornøyd, da jeg har verdens beste kjæreste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. juli 2010 #60 Del Skrevet 21. juli 2010 Poenget er at "bra nok" er et subjektivt kriterium som gjør at man faktisk kan ta et valg. Hvis man ikke tenker slik (selv) så blir det umulig å noen gang bli fornøyd og kunne velge. Derimot sier man selvfølgelig ikke dette til sin utkårede Dersom jeg noen gang hadde fått en kjæreste som omtalte meg som "god nok" så hadde han vært rett ut. Det er noe riv ruskende galt med tankegangen din. Virkeligheten er helt motsatt, jeg vil aldri noen sinne bli fornøyd med "god nok". Igjen enig med Nuith. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå