Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg kom over denne vinen her :http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/v_ViewProductDetail-Start;pgid=PDdIpmopVUk000EIiDawO9sM000035SW6RjW?ProductUUID=aLQKdlEN3kkAAAEfEtdlit0K&CatalogCategoryID=&JumpTo=OfferList (Jøss så lang link! Gjorde jeg noe galt her?) Det er en italiensk moscato d asti, som smakte godt, syntes jeg! Jeg liker ikke så godt tørre viner, men denne lurer jeg litt på å ha som velkomst drink i stedet for champagne. Ikke så mye alkohol var det i den heller, og tenkter at det er litt ok om det blir et par glass mens gjestene venter på oss!
lilleGrethe Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Vi skal også ha en Moscato d'Asti som musserende (ikke akkurat samme flaska, men lignende). Vi skal ha jordbær til, og da er det en av de få musserende som passer til jordbær uten å koste en formue.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #3 Skrevet 17. juli 2010 Jeg synes at asti-vinene blir veldig søte. Hva med en perlende solar das bucas?
Dark Star Skrevet 17. juli 2010 #5 Skrevet 17. juli 2010 Poenget med en velkomstdrikk er at den skal virke apetittvekkende, og det oppnår man med bitterhet og syrlighet. Slike søte viner gjør ikke det
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Vi drakk den kjempekald, ca 4 grader, og den var veldig ok syntes i hvertfall vi... men så liker nok vi mer søte viner enn de tørre og snerpete.... Vi bare ba om tips på polet..... Den spanske som ble nevnt over finner jeg ikke, er det bare jeg som er blind?
lilleGrethe Skrevet 23. juli 2010 #7 Skrevet 23. juli 2010 Poenget med en velkomstdrikk er at den skal virke apetittvekkende, og det oppnår man med bitterhet og syrlighet. Slike søte viner gjør ikke det Vi skal ha dette en god stund før maten, så for oss er det viktigere at drikken passer til jordbærene, og at folk liker den, enn at de blir sultne veldig fort, siden de ikke får mat med en gang.
Concertina Skrevet 23. juli 2010 #8 Skrevet 23. juli 2010 Vi skal ha dette en god stund før maten, så for oss er det viktigere at drikken passer til jordbærene, og at folk liker den, enn at de blir sultne veldig fort, siden de ikke får mat med en gang. Men liker folk flest supersøte musserende? Jeg gjør det ikke... Og synes ikke de passer til jordbær heller...
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juli 2010 #9 Skrevet 23. juli 2010 http://www.klikk.no/mat/drikke/article586095.ece .. og jeg har lest mange andre vinartikler i f eks aperitif, dn.no osv som anbefaler samme vin. De norske jordbærene kan være så søte at det passer med en dessertvin heller enn en tørr vin (som passer bedre til utenlandske mindre søte bær). Så selv om jeg ikke er fan av søt musserende vin for seg selv, synes jeg det blir litt feil å fnyse på nesa av det i sammenheng med norske jordbær. Men en bør vel prøvesmake selv (gjerne sammen med noen som er litt erfarne på vin og mat), og ikke ta tips og kritikk for god fisk.
MiniBill Skrevet 24. juli 2010 #10 Skrevet 24. juli 2010 Jeg fikk også denne anbefalt, skal prøve den i kveld. Så får vi se om den faller i smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå