Gå til innhold

Til dere som har kjøpt brudekjole og ikke ønsker å selge den

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor vil dere ikke selge den?

Skal den bare henge i skapet til pynt, eller ønsker dere å bruke den hvis dere tilfeldigvis skal gifte dere igjen?

Bare en tanke... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ramme den inn i et skap av glass å ha den i stua. På den måten kan jeg minnes denne vakkre dag hele livet ut :kul:

Skrevet

Nå er ikke jeg gift, eller i giftetanker, men blander meg litt fordet...

Kanskje folk rett og slett vil :

1) Beholde den som et "minne" ?

2) Beholde den og ta godt vare på den slik at det er et alternativ til sin datters eget bryllup ? Vet jo ikke hvor ofte det er at døtre vil bruke morens brudekjole, men har hørt om noen få som faktisk har gjort det.....

3 ) Om det er en "enkel" modell a la aftenkjole e.l. så kan de jo farge den og bruke den i festlig sammenheng siden.

Det var mine teorier i allefall :blunke:

Skrevet

Nostalgi. Eller som kjæresten min sier, packrat. Jeg gjemmer på alt mulig slags ting fordi jeg liker å ha dem, tror det ligger i genene mine. Jeg får stadig kjeft av min mor hvis jeg kaster en tom rømmeboks.. SÅ ille er ikke jeg da.

Skrevet

Jeg har en datter på ti som ble himmelfallen da faren ymtet frempå om at det går an å selge kjolen etter bryllupet....

Den skulle hun ha!!

Dessuten vil jeg rett og slett bare ha den, det er jo brudekjolen min.....

Er da ingen som selger dåpskjoler eller andre klær så hvorfor skal man på liv og død selge brudekjolen sin...?

Skal nok henge pent her, den.... :blunke:

Skrevet

Planen var at min skal fortsette livet som dåpskjole. Om vi får noen å døpe en gang da :wink:

Skrevet

Jeg og mannen har en "morsom" plan om at hver år når vi har bryllupsdag skal vi spise middag i bryllups antrekkene. Blir spennende å se hvor mange år vi kan "gå" i klærne.

Derfor beholder jeg kjolen

Skrevet

Jeg skal bruke kjolelivet som selskapsantrekk (sammen med langt, svart taftskjørt f.eks.) senere, og vil tro det blir kjempefint (livet er i svakt sølvfarget brokade)! Hadde først tenkt til å selge kjolen etterpå, men nå har jeg ikke hjerte til det. Den er MIN, liksom :wink:

Skrevet

Ja, det er klart jeg vil ha den, den er jo MIN! :blunke:

Jeg har tenkt som snurre og bare på moro ha den på på bryllupsdagen vår og se om den passer...hihi

Skrevet

jeg vet ikke hva jeg selv skal gjøre, men min mor hadde sin på sølvbryllupetsitt nå i sommer.

Skrevet

Zirine: HAr du kastet den? Hvorfor leide du ikke da, eller prøvde og selge den?... :klø:

Skrevet
Zirine: HAr du kastet den? Hvorfor leide du ikke da' date=' eller prøvde og selge den?... :klø:[/quote']

Fordi det bryllupet er den største feiltagelsen jeg har gjort i mitt liv. Å kaste var det eneste riktige å gjøre.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre. Har litt lyst å beholde den som ett minne og kanskje stille den ut på ett eller annet vis, men samtidig er det jo greit å tenke praktisk, nemlig å selge den for å dekke inn deler av bryllupsutgiftene :-?

Vi får se når den dagen kommer. Den blir nok ikke lagt ut for salg dagen etter bryllupet for å si det sånn

Skrevet

Har ikke planer om å selge den nei, den er min og såpass spesiell at den sikkert ikke blir så lett å få solgt uansett. Hvis min mor fortsatt hadde hatt sin brudekjole, kunne jeg godt tenkt meg å bruke den. Kanskje vi får en datter en dag?

Skrevet

Mamma har sin brudekjole fra 1971, og den kunne jeg ikke tenke meg å bruke. Tror døtrene til de som giftet seg på 80-tallet kan komme til samme konklusjon. Kan nok hende at døtrene til dagens bruder tenekr det samme... men man kan jo sy om.

Skrevet

Moren min hadde en veldig stilren kjole, selv om hun giftet seg i 1978; var litt 60-tall over den, noe jeg liker godt. Dessverre leide hun bare :(. Men er enig med donpedro angående bløtkakekjoler fra 80-tallet :ler: .

Skrevet

Jeg kommer aldri til å selge kjolen min, dessuten tviler jeg på at jeg ville få solgt den da den for det første ikke kan legges ut/sys om og for det andre, prisen.

Mae

Skrevet

Jeg kommer ikke til å selge min kjole, ikke fordi jeg har noen planer om å bruke den igjen, men som et minne. Tviler sterkt på at jeg hadde fått solgt den også, den er sydd til meg og jeg er ganske liten og tynn. I tillegg er forbokstavene i fornavnene våre brodert på slepet.

Skrevet

Jeg vil ikke selge kjolen min, har lyst til å ha den som et minne! Og kanskje jeg får barn en gang som vil bruke den! Uansett noe som er gøy å ha synes nå jeg da... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...