Gå til innhold

Skinn-nikkers - stil eller jålete?

philippa starck

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om å ta på seg skinn-nikkersen når man setter seg i jeepen og kjører på fjellet...? På Geilo er det big business med nikkers, likosm - mindre steder som feks Voss er ikke så snobbete. Men hva synes dere? Tøft å holde fjellstilen - eller uutholdelig jålete??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skinnnikkers er sånn som de med altfor mye penger og alt for stor "hytte" tar på seg for å følge opp stilen på "hytta". latterlig og fjollete spør du meg..

Noen hederlige unntak er samer i kofte. Eller dem som faktisk har noe å gjøre i fjellet.

Og før noen spør: ja jeg har fordommer mot byberter og bybertulfer som kommer opp og leker fjellfolk på tur i Jeep og skinn-nikkers... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Hehe... Nei aldri i livet om noen hadde fått på meg sånne... Altså, jeg er opptatt av... "klær og sånt", men skinn nickers er harry. Og jeg er jo ei bybærte. Første gangen jeg så sånne holdt jeg på å le meg i hjel, og jeg ler fortsatt, særlig når jeg ser damer spaserende rundt i sånne i bogstadveien... :ler: :oops:

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skinn nikkers hørtes i mine ører unektelig teit ut. :o ville aldri blitt sett levennde i det.

:ler: ...ville nok ikke blitt sett levende i det jeg heller, - bra uttrykk Arwen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uutholdelig tåpelig, og jeg har bodd på Geilo. Mange tasser rundt i nikkers og raggsokker, ivertfall de over 40.. ikke nødvendigvis de med penger da, må vite. Vet ikke helt om det kan kalles big business. Hvis du vil være geilososs så kan du heller kjøpe deg et tørkle å knytte rundt panna, og så dytte litt bakover + solbriller oppi. De rette skimerkeklærne, og du er i mål.

Jeg er også usikker på om jeep er det rette å ta med på vinterfjellet.. Pen bil, ja, kanskje ikke rette bil for tøffe forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnnikkers er sånn som de med altfor mye penger og alt for stor "hytte" tar på seg for å følge opp stilen på "hytta". latterlig og fjollete spør du meg..

Noen hederlige unntak er samer i kofte. Eller dem som faktisk har noe å gjøre i fjellet.

Og før noen spør: ja jeg har fordommer mot byberter og bybertulfer som kommer opp og leker fjellfolk på tur i Jeep og skinn-nikkers... :sjarmor:

*nikker*

Jeep med safari grill... Man kan jo aldri vite hva slags hville dyr man pluttselig møter :roll::ler:

Skinn nickers?! Tror jeg aldri har sett det, men det høres jo helt grusomt ut!! Er det semsket eller glatt skinn? Jeg har bare sett vadmelsnikkerser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at sjefen for Turistforneingen pleier å ha på seg det, bunadsskjorte og sølje når han representerer i finere middager og sammenkomster. På han passer det riktig så bra synes jeg.

I Bogstadveien passer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Annonse

Ingenting er hottere på en kar med flotte legger og rumpe...bedre å nyte synet enn å syte om snobberi. Get real

Norgesmesterskap i å hente frem gamle tråder, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å ikke være sarkastisk her!

Huff så forferdelig!

Tenk, gamle mennesker (over 40 år gamle!) i nikkers av skinn!

Det er usmakelig, ekkelt, KVALMT!

"Vanlige" nikkers kan til nød gå an, men ikke i Bogstadveien, og ialle fall ikke hvis de som har dem på seg ikke er seriøse fjellmennesker!

Nei, skinnikkers skal vi ha oss frabedt!

Æsj, så ekle der er som går i det! Usympatiske og usmakelige er dere!

Fysj!

Av alle verdens problemer vi må forholde oss til så er mennesker i skinnikkers det aller, aller største!

Krig og hungersnød blir for parenteser å regne i forhold!

Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Vanskelig å ikke være sarkastisk her!

Huff så forferdelig!

Tenk, gamle mennesker (over 40 år gamle!) i nikkers av skinn!

Det er usmakelig, ekkelt, KVALMT!

"Vanlige" nikkers kan til nød gå an, men ikke i Bogstadveien, og ialle fall ikke hvis de som har dem på seg ikke er seriøse fjellmennesker!

Nei, skinnikkers skal vi ha oss frabedt!

Æsj, så ekle der er som går i det! Usympatiske og usmakelige er dere!

Fysj!

Av alle verdens problemer vi må forholde oss til så er mennesker i skinnikkers det aller, aller største!

Krig og hungersnød blir for parenteser å regne i forhold!

Så det så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig, vi snakker da om et enkelt tradisjonelt klesplagg. Det virker som om dere plages av skinn nikkersen kun fordi dere assosierer plagget med mennesker som har gjort en god jobb og har det ettersigende godt økonomisk (vel fortjent) det virker jo ganske patetisk å slakte noe de setter pris på…eller er det om å gjøre å ”hate sjefen” ……litt utdatert i disse tider vel, da alle her til lands har uendelige muligheter…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...