Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har da kjøpt en gave, en kullsyremaskin med medfølgende gasspatron som skal være inne i maskinen for å gi kullsyre. alt ligger i en eske, jeg kjøpte et nydelig innpakningspapir og pakket det utrolig pent inn! SÅ kom jeg på at det er kanskje ikke lov? Det er jo trossalt en gasspatron!og det er kanskje ikke lov å ta med på fly??? Hvis jeg blir stoppet i tollen og må legge den fra meg er hele gaven bortkastet...Og nå som jeg har pakket den inn da..hm....noen gode råd? eller noen som i det hele tatt vei, kanskje det er tillatt?
*snuppis* Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 (endret) http://www.osl.no/osl/bagasjeoginnsjekking/10_Bagasje jeg tror jeg fant svaret Endret 16. juli 2010 av *snuppis*
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Åååånei...så dumt! Jaja da må den pakkes opp igjen!!! iisj så dumt, så mye pent bortkastet papir og ikke mer igjen men bedre det enn å bli fratatt på flyplasen
*snuppis* Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Til TS: jeg tror faktisk ikke du har lov til å ta den med på flyet uansett hva. Det står "nei" under både håndbaggasje og innsjekket baggasje.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 ÅNEI! Hvordan skal jeg få den med meg da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Ja da er vi jo like langt...kan jo ikke levere en gave som mangler selve hovedtingen for å kunne bruke den! noen ideer?
Gjest Elfrida Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 Hva slags "kullsyremaskin" er det da? Vi har en sånn flaske som mates med små gasspatroner, disse fås kjøpt i esker hos Clas Ohlsson og en del kjøkkenbutikker bl.a. Hvis det er en Soda stream tror jeg ikke det er noe problem å få tak i de heller. Man vil jo uansett trenger nye patroner etter hvert.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #9 Skrevet 16. juli 2010 Dette er en kullsyrepatron fra AGA sånn stor flaske!!! Jeg tenkte som så at jeg gir henne hele denne som gave nå og sender nye via posten. Men er virkelig en kullsyrepatron det samme som gasspatron?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #10 Skrevet 16. juli 2010 Ringte flyplassen og NEI det er ikke lov å ha med seg!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #11 Skrevet 16. juli 2010 Ringte flyplassen og NEI det er ikke lov å ha med seg!
Gjest Badabing Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Ta med kullsyremaskinen på flyet, og send gasspatronen i posten Da har du fortsatt med deg en gave, og kan bare forklare at den ene delen kommer i posten i løpet av få dager
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå