Gå til innhold

Hvor mye penger trenger man egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal være 5 dager i en storby,euro er valutaen,overnattingen er gratis.. Er det nok med 8000norske kroner?

Videoannonse
Annonse
Gjest Smaragd
Skrevet

Så sant du ikke skal kjøpe mengder med kjempedyre klær og sånt, så vil jeg absolutt tro du har rikelig :)

Når vi drar på tur to stykker, regner vi ca 1000 kr dag. Da er transport, mat, snacks, severdigheter og alt sånt med der.

Om en skal på dyre restauranter, massevis av dyre severdigheter og sånt, så ville det nok sprukket raskt :)

Er det bare deg alene, med 8000 kr tilgjengelig så tror jeg nok du skal ha rikelig :)

God tur!

Skrevet

Det kommmer jo ann på hva du vil shoppe, og se av serverdigheter.- og ikke minst hvilken by det er. I østeuropa vil jo dette vare kjempelenge, i vest vil det vare betydelig mindre.

Skrevet

Ca 1000kr pr dag tenker jeg og.

Skrevet

Avhenger helt av hva du planlegger å kjøpe. Husk på at mat i de aller fleste land (hvis ikke alle) som bruker Euro er billigere enn hva du får i Norge.

Jeg var på en to ukers biltur rundt i syd-Europa tidligere i sommer. Med alle overnattninger, all mat, leiebil, museum og serverdigheter, flybilletter, litt shopping og diverse andre småting, brukte jeg vel 13 000 norske kroner på turen. Da var shopping stort sett begrenset til bøker, CDer & suvenirer.

8 000 skulle være rikelig for fem dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...