Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Hei! Jeg og et par venninner vurderer å arbeide som sykepleiere i Australia neste år. Jeg burde sikkert ha reist ned på forhånd for å bli kjent i landet, men jeg får ikke mulighet til det av ulike årsaker. Jeg tenker å forsøke meg i et eller annet vikariat i et halvt eller helt års tid. Er det noen som har reist en del i Australia som kan si noe om hvilke deler av landet som er fint, slik at jeg kan sjekke ut disse nærmere? Noen sykepleiere her som vet om jeg trenger å ta mer utdanning enn vanlig bachelor for å kunne arbeide der? Annet som kan være greit å vite? På forhånd - takk for hjelpen!
Rosalie Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 http://www.workpermit.com/australia/medical.htm
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Jeg vet ikke så mye om jobb innen sykepleien i Australia desverre, men jeg jobbet 1 år på hotell i Sydney. Var en fantastisk opplevelse :)Kan også anbefale Brisbane og Cairns. Vest-kysten er litt mer "remote", så jeg ville heller valgt østkysten for å bo/jobbe. Mye fin natur, masse å oppleve.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Takk for svar, da skal jeg se nærmere på de plassene Hvordan var det med husrom og lønn? Er lønningene der ok, eller tror du jeg kommer til å gå mye ned i lønn? Tenker på om jeg må spare opp mye på forhånd før jeg reiser. Er det dyrt å leie? Jeg vet egentlig veldig lite om Australia.. Jeg har lyst til å bli god i engelsk (fagspråk også), og jeg har reist mye til USA, men kunne tenkt meg å se noe helt nytt. http://www.workpermit.com/australia/medical.htm Ja, jeg leste gjennom den linken på forhånd, men det jeg lurer på er egentlig om en vanlig bachelor i sykepleie vil gå for det samme som utdanningen i Australia. Forstår at de antagelig må gå gjennom alle emnene mine, men håpet at noen visste om det var noe jeg burde ta på forhånd før jeg starter søknadsprosessen. Burde kanskje spurt i karriere-forumet, men tenkte ikke så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå