Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

Min eks, og våre to barns far, har enda ikke begynt å betale bidrag. Han betalte noe til oss frem til 1.6, for da hadde vi felles huslån. Det har vi ikke lenger, så nå får vi null kroner av han.

Jeg tok opp med han i dag at vi måtte snakke sammen ang bidraget og samværet med barna til høsten og fremover. Han er sår og tente på alle plugger. Spesielt tente han på det at jeg mener barna har krav på bidrag fra 1.6. Han mener da at han ikke skal betale bidrag for juni og juli fordi han har hatt ferie med dem og brukt mye penger på dem i ferien (altså han har hatt to uker på hytta og en i utlandet).

Jeg har måttet kjøpe en større leilighet enn hvis jeg ikke hadde barn, og har derfor høyere månedlige utgifter. De løper jo uansett om barna er hjemme eller ikke. Han har dem ellers annenhver helg, ikke mer.

Det var mitt valg å avslutte forholdet, og han bruker alt mulig mot meg og er bitter og sår for dette. Han bor hos moren sin, men har ok lønn- dvs han har pr idag ingen boutgifter utover det han evnt betaler til moren sin (det kjenner jeg ikke til).

Men hva er riktig her? Skal han ikke betale bidrag for den tiden har han dem i ferien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er såret er det kanskje best å prøve å roe situasjonene. Du har mest sannsynlig krav på bidrag. Hvorfor henvender du deg ikke direkte til nav så ordner de opp, og du slipper å ta dette opp med din eks.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta det via NAV, og søk om bidrag fra 1. juni. At han har hatt ferie med ungene spiller ingen rolle.

Min eks mente jeg skulle betale ham for å ha ungene i ferien et år. Men hallo??!!

Gjest gjest (ts)
Skrevet

Hvis han er såret er det kanskje best å prøve å roe situasjonene. Du har mest sannsynlig krav på bidrag. Hvorfor henvender du deg ikke direkte til nav så ordner de opp, og du slipper å ta dette opp med din eks.

Jo, jeg må nok det. Men jeg fikk beskjed om at det er 5 mnd behandlingstid. Likevel er det vel vært det, for å unngå krangling...

Gjest gjest (ts)
Skrevet

Ta det via NAV, og søk om bidrag fra 1. juni. At han har hatt ferie med ungene spiller ingen rolle.

Min eks mente jeg skulle betale ham for å ha ungene i ferien et år. Men hallo??!!

Ja, det er sikkert greit å ta det via NAV. Jeg hadde bare håpet at vi kom til en enighet.

Skulle du betale for ferien med hans egne barn? høres helt utrolig ut....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er sikkert greit å ta det via NAV. Jeg hadde bare håpet at vi kom til en enighet.

Skulle du betale for ferien med hans egne barn? høres helt utrolig ut....

Ja det tar tid hos NAV, men kan være verdt det om man ikke kommer til enighet.

Joda han mente jeg skulle betale ferien hans med ungene, for jeg fikk jo så mye stønader. En hel ekstra barnetrygd ;) Og det sier mannen som ikke betaler bidrag. Og saken har nå ligget hos NAV i ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...