Gjest BabyBlue Skrevet 2. september 2010 #101 Skrevet 2. september 2010 Oppdretteren til katten min selger ikke dyra sine til folk som røyker inne engang - noe jeg skjønner godt! Å røyke inne er greit om man er alene og "trives" med lukta. Da har man jo bare seg selv å passe på. Men blant sine egne barn inne i huset? Det er etter min mening forferdelig egoistisk. Om man må røyke kan man gå ut!
Gjest Sobril Skrevet 2. september 2010 #102 Skrevet 2. september 2010 (endret) Så før var du dum og ressurssvak, nå har du blitt smart og ressurssterk med spiseforrstyrrelser, heller en unge med astma enn en med spiseforrstyrrelse. mvh ikke røyker, men gidder ikke bruke energi på hva andre gjør... Snakker du om meg? Jeg har vel aldri vært dum og ressurssvak? Har røkt som en gris, ja, men alltid gått ut når det har vært barn tilstede. Selv i hjem hvor de røyker inne med barn så har jeg valgt å gå ut av hensyn til barna. Har mistet tråden på hvor du sakset denne påstanden fra. Du gidder å bruke energi på hva jeg skriver i et forum, så jo - du gidder å bruke tid på hva andre gjør. Alle som diskuterer i forum bruker energi på nettopp dét. Hadde vært jævlig kjipt med forum ellers Endret 2. september 2010 av Sobril
Gjest Raggy Skrevet 3. september 2010 #103 Skrevet 3. september 2010 Jeg har stort sett vært en røyker hele livet med opphold under svangerskap.Da jeg fikk mitt første barn for 16 år siden røyket jeg inne, i dag kan ikke forstå at jeg kunne gjøre noe sånt.... Pr i dag er det mange år siden jeg har røyket inne, står ute sommer som vinter med den dumme nikotinpinnen min. Selv om det er lov å røyke i Norge mener jeg det er et overgrep å utsette barn for dette. Min nabo røyker inne og hun har barn, må innrømme at jeg ser ned på henne pga det.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2010 #104 Skrevet 3. september 2010 Oppdretteren til katten min selger ikke dyra sine til folk som røyker inne engang - noe jeg skjønner godt! Å røyke inne er greit om man er alene og "trives" med lukta. Da har man jo bare seg selv å passe på. Men blant sine egne barn inne i huset? Det er etter min mening forferdelig egoistisk. Om man må røyke kan man gå ut! Katter kan veldig lett få kreft av røyk inne. Nikotinen legger seg på pelsen som de vasker flere ganger om dagen. De svelger det altså. Dette er i tillegg til det de puster inn. Vi røkte inne i mange år, men tenkte faktisk ikke på katten. (ja, tankeløst, det vet jeg) Han døde av kreft i lymfene, noe som er typisk hvis katter har vært utsatt for røyk Han var riktig nok gammel og hadde levd et godt liv, men følte meg helt forferdelig etter dette. Jeg visste jo at det kunne være min feil. Så, ja man bør ta hensyn til alle levende som ikke røyker selv. Mange av oss er vokst opp i den generasjonen hvor det ikke var noe snakk om at det var farlig eller at noen reagerte hverken på røyk inne eller i nærheten av barn. Har masse bilder hvor mamma sitter høygravid og røyker. Før var det lov å røyke overalt, til og med på bussen, offentlige kontorer, sykehus, osv. Mange av oss er derfor vant til at røyk inne er litt "vanlig". Det tok mange år før jeg syns var litt kvalmt. Jeg kan ikke huske at røyk i huset plaget meg, men røyk i bilen var verre. Alle røykere jeg kjenner røyker ute og langt unna barn/ikke røykere.
Monica1968 Skrevet 3. september 2010 #105 Skrevet 3. september 2010 (endret) Are you for real ? Dèt lurer jeg også på. Jeg ser dog ikke fullstendig bort ifra at hun faktisk mener dette: Det finnes faktisk så uopplyste mennesker, selv i vår tid(ja, jeg tillater meg å kalle en som ønsker et forbud mot etanol for uopplyst: Primært grunnet at vi vet at mennesker har et iboende behov for å ruse seg, og fordi de eneste som vil påstå at Forbudstiden var vellykket, er visse italienske "familier", sekendært fordi det, i begrensete mengder, og især i form av rødvin, er sunt). Edit: I tillegg ser hun "galant" bort ifra det faktum at tobakk og sukkerholdige varer er svært gode inntektskilder for Staten, som AS Norge tjener, ikke taper, på, og at hvit mel er å finne i så og si samtlige bakevarer, inkludert grovt brød. Endret 3. september 2010 av Rachel1968
wahaj Skrevet 6. september 2010 #106 Skrevet 6. september 2010 Dette er dummeste jeg noen gang har hørt. Skal alle ungdommer "straffes" med at det er greit at voksne røyker i hjemmet fordi at bare noen få ungdommer røyker? Herregud! Så du mener at ungdommer ikke fortjener god helse? Dette her beviser at ungdommer blir undertrykt i dagens samfunn, det eneste samfunnet faktisk bryr seg om er barn eller voksne mens ungdommer blir glemt. Vi er ikke verdt noe. Vi blir liksom tatt i en bås som sier at alle ungdommer røyker, stjeler, lager bråk osv, så vi fortjener ikke god helse. Snakk om låvmål. Jeg er faktisk kun 21 år selv, så er ikke langt unna ungdom Og, ja veldig mange av de ungdommene jeg kjenner røyker. Og jeg mener fortsatt at det er verre å røyke inne med småbarn/babyer enn med ungdommer, i og med at små barn har mindre immunforsvar osv osv, og kan utvikle asma, allergi o.l, men jeg sa heller aldri at jeg mener det er greit å røyke inne. For det gjør jeg ikke uansett alder. Ikke sa jeg at alle ungdommer røyker heller, les hva som faktisk stå
Morea Skrevet 6. september 2010 #107 Skrevet 6. september 2010 (endret) Jeg har vært røyker selv, men har ikke blitt en av de derre belærende, sneversynte asketene av den grunn!! Fysj! Mye annet usunt folk gjør også, som aldri bevege seg, bare spise junk etc. Det skal nok mer til for at jeg ser ned på folk gitt, for venner er jo kjekke å ha! Men jeg har aldri røkt inne hvor det er barn, eller for den sakens skyld andre mennesker, med mindre det var fest i studietia, og før røykeforbudet (som jeg var for da jeg røyka også by the way). Var i det første hjemmet noen røyker mye inne for et par år siden (da jeg fortsatt røyka)- Det er noe av det verste jeg har opplevd. Det var helt stint der inne. Nå hadde de voksne barn da. Men mistenker at de hadde røyka inne hele tiden. Selv så jeg en nabo som røyka ute på verandaen her endag. De er nyinnflyttet. Det tenkte jeg ikke noe over, men da hun snudde seg så jeg hun var gravid!!!!!!!!!! Og nå har jeg sett det flere ganger!! DET er ikke greit! Babyen er den som "røyker inne" der i gården altså... Endret 6. september 2010 av Morea
chanelene Skrevet 6. september 2010 #108 Skrevet 6. september 2010 Jeg har barn, og jeg røyker under kjøkkenvifta på kveldene. Tviler på at dette utgjør en stor forskjell på lukt, helse og pust. Jeg er forøvrig ikke, som noen skrev tidligere om røykere, fattig, uvitende og mørk. Jeg er en helt normal person som alle andre, forskjellen er at mine kveldsrøyk blir tatt inne.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #109 Skrevet 6. september 2010 Til alle som fortsatt røyker inne eller rundt andre : Third-hand smoke (tredjehåndsrøyk): Sigarettrøyk etterlater seg giftige partikler og gasser på klær, møbler, tepper, gulv osv. Ifølge amerikanske forskere utgjør disse giftstoffene en fare for helsen, spesielt barns helse Jeg er selv xrøyker og har fryst tottisa blå og gul mange ganger.Når jeg stomper røyken,er røykånden der fortsatt og skitten sitter i hår & klær.Mange voksne stikker fjeset i småbarns og puster ut den skiten i ansiktet dems.Motbydelig Jeg har lært mye som xrøyker og skal aldri tilbake til den skiten der igjen http://www.eurekalert.org/pub_releases/2008-12/mgh-tsa122808.php http://www.mgh.harvard.edu/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå