Gå til innhold

Dere som har barn og røyker inne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Moren til ei vennine av dattera mi i barnehagen røyker inne... Jenta mi har noen ganger vært med den jenta hjem fra barnehagen, og hver gang vi har hentet henne har jeg bare måtte putte henne rett i dusjen og skitet alt tøy. T.o.m underskjorta luktet ille.

De gangene vennina har vært hjem til oss så kjenner jeg helt klart røyklukt av henne, og jeg synes virkelig ikke noe om at små barn skal lukte røyk.

Eldste jenta mi er astmatiker, og hun reagerer på røyklukta søstera drar med seg hjem etter disse venninebesøkene, så i fjor bestemte jeg meg rett og slett for at hvis jenta mi og vennina skal møtes på fritiden, så får vennina være med jenta mi hjem. Eller vi stikker ut på skogstur, i badeland, på skøytebanen, på stranda osv osv...

Kall meg gjerne fanatisk ikke-røyker, men når det går på helsa løs så får det bare være! (er egentlig ikke fanatisk ikke-røyker; flere av mine venniner røyker. Men alle jeg kjenner som røyker, de røyker ute..)

Gjest Gjest

jeg er en røyker. Uten noen barn vel og merke men, jeg røyker alikevel ute! Selv om jeg liker smaken så hater jeg lukta, kan ikke fordra at det setter seg i gardiner og det som er! Har en venninne med barn som røyker inne på kvelden når ungen har lagt seg. Jeg sier at dette er helt forkastelig men, hun unnskylder seg med at ungen sover jo med døra igjen og på morningen når hun våkner så er jo røyken luftet ut. Det er jeg ikke enig i og skjønner ikke at hun klarer å sitte der og røyke med god samvittighet. Har vært hos andre som røyker inne med barn også og da de setter frem askebeger å tilbyr meg røyk sier jeg nei takk og går ut, barn og røyk hører ikke sammen svarer jeg da.

Gjest AnonymBruker

Men hvor ER røykerne som røyker inne?

Jeg tror ikke det er så mange som røyker inne lenger jeg, i hvert fall ikke med barn. Jeg kjenner ett enkelt godt voksent par som fortsatt røyker inne - tror ikke de røyker mye, for har aldri reagert på røyklukt i huset deres. De har voksne barn, som antagelig har vokst opp med innerøyking, men det var mens det fortsatt var ganske vanlig at man røkte inne, i bilen, på lærerværelset osv...Ellers kjenner jeg flere foreldre på min egen alder (30-35 ca) som røyker, men INGEN av dem røyker innendørs. Dette er helt normale folk uten spesielt gode eller dårlige jobber. Har observert foreldre som røyker "tett på" ungene utendørs, og det er mulig noen av disse også gjør det inne...

Gjest Mathilde

Jeg kjenner til to foreldrepar som røyker inne. Det har de gjort siden barna var babyer. Hos begge familiene er det snakk om rotete hus (skikkelig rotete, ikke bare litt kaotisk innimellom), minst to måneder mellom hver gang det vaskes, liten interesse for å ta vare på seg selv både helsemessig og utseendemessig, liten interesse for barnas skolegang osv.

I den ene familien får barna lov til å sitte inne i stua og røyke sammen med foreldrene sine fra de er 13-14 år gamle.

Jeg prøver å ikke være fordomsfull, prøver å akseptere at ikke alle tenker som meg. Men når det gjelder disse to familiene tenker jeg dessverre sånt som "white trash".

Gjest AnonymBruker

Jeg tror ikke det er så mange som røyker inne lenger jeg, i hvert fall ikke med barn. Jeg kjenner ett enkelt godt voksent par som fortsatt røyker inne - tror ikke de røyker mye, for har aldri reagert på røyklukt i huset deres. De har voksne barn, som antagelig har vokst opp med innerøyking, men det var mens det fortsatt var ganske vanlig at man røkte inne, i bilen, på lærerværelset osv...Ellers kjenner jeg flere foreldre på min egen alder (30-35 ca) som røyker, men INGEN av dem røyker innendørs. Dette er helt normale folk uten spesielt gode eller dårlige jobber. Har observert foreldre som røyker "tett på" ungene utendørs, og det er mulig noen av disse også gjør det inne...

Joda - men det er ingen som tør å stå frem. Det er bare "jeg kjenner noen som...". Som jeg sa litt tidligere så har de jo ingen god grunn for å gjøre det, bortsett fra egoisme. Derfor er det vel heller ikke så mye å svare på her (les; "jeg røyker inne fordi ingen andre har noe med at jeg ikke gidder å løfte rumpa mi fra sofan, og synes det er behagelig å ligge på sofa'n og røyke mens jeg ser tv. Ungen? Nei, det går SIKKERT bra. Gjorde jo det med de fleste. Astma sier du? Nei, det har IKKE noe med røyken å gjøre")

Å fortelle noen at de kanskje bør røyke ute blir som å fortelle noen at de bør slanke seg for helsas skyld. Tabu. De føler vel kanskje de har et handikap de ikke kan lastes for.

Annonse

Gjest Caylee

Det er ikke bedre eller greit. Bare mener at det er verre med små barn, kanskje for at veldig mange ungdommer røyker selv.

Dette er dummeste jeg noen gang har hørt. Skal alle ungdommer "straffes" med at det er greit at voksne røyker i hjemmet fordi at bare noen få ungdommer røyker? Herregud! Så du mener at ungdommer ikke fortjener god helse? Dette her beviser at ungdommer blir undertrykt i dagens samfunn, det eneste samfunnet faktisk bryr seg om er barn eller voksne mens ungdommer blir glemt. Vi er ikke verdt noe. Vi blir liksom tatt i en bås som sier at alle ungdommer røyker, stjeler, lager bråk osv, så vi fortjener ikke god helse. Snakk om låvmål.

Endret av Caylee

Jeg tror ikke du får svar fra noen som røyker inne jeg, og som har små barn, for da hadde antirøykepolitiet møtt opp på døra og krevd fengsel for den som røyker inne med små barn. Iallefall hadde det haglet med fordømming av den personen her på forumet.

Jeg røyker ikke, men har ikke imot røykere heller, de er mennesker de som alle andre og røykere har en last, de overvektige har en last, kronisk syke har en last, de spillegale har en last, alkoholikere har også en last og jeg kunne fortsatt i det uendelige med vaner og uvaner som andre har og som mange ikke liker og ikke skjønner at de holder på med... og vi er verdens flinkeste til å rakke ned på dem som ikke følger "a4" livet.

Gjest AnonymBruker

Jeg har ikke barn i hus, men røyker ute. Selv om jeg blir tilbudt å røyke inne når været er dårlig, går jeg ut. Vet ikke om noen som røyker inne mer. Jeg har gjort noen unntak selv og kan ta noen røyk i ett rom i huset hvis været er dårlig eller la gjester bruke det som røykerom. Men er det barn tilstede, er det rett ut og ingen innerøyk før besøk med barn eller ikkerøykende besøkende.

Gjest Røyker

Jeg røyker. Er mamma til en gutt på 13 mnd, og vi har røyket inne siden hun ble født. Røyket også i svangerskapet. Legen prøvde å få meg til å slutte, men jeg hadde ikke lyst. Dessuten røyket mamma da hun var gravid med meg, og de røyket inne da jeg vokste opp, og jeg har overhodet ingen problemer verken med astma eller allergi. Synes folk er i overkant hysteriske jeg.

Gjest Alabama

Synes folk er i overkant hysteriske jeg.

Heller du som er i overkant bagatelliserende. Det er skadelig med røyk, både for den som røyker og de som blir utsatt for passiv røyking. Hvis du ikke forstår hvor skadelig det er, så har du ikke hørt etter. Du er uvitende.

Annonse

Gjest Mann som røyker

Hei.

Jeg røyker selv, og røykte inne framtil min kvinne ble gravid. Grunnen til at jeg gjorde dette var at vi bor i en 60kvadratmeter stor kåk. Jeg tror at jeg ville fortsatt å røyke inne om vi hadde hatt en større kåk, men selvsagt begrenset røykingen til et rom som også ville fungert som mitt "kontor".

For å gjøre det lettere for noen som ikke røyker å forstå røykerens behov for å røyke inne, kan man kanskje sammenligne det med det å drikke alkohol forran barn. Jeg selv har vokst opp med alkoholikere rundt meg. Og jeg tror ikke det er noe sunnere for barn flest, en å bli røket på. Selvsagt er det ikke noen passiv helsefarlig effekt av alkoholdrikking, men det kan gi barnet psykiske plager i framtiden.

Det er sikkert noen ikkerøykere der ute som vil påstå at et glass med vin til en bedre middag for litt ekstra kos ikke vil skade barnet. Om du er en av dem, så kan du kanskje begynne å forstå hva en røyker tenker når han røyker en sigarett i stuen etter at barnet har lagt seg.

Gjest AnonymBruker

Jeg røyker. Er mamma til en gutt på 13 mnd, og vi har røyket inne siden hun ble født. Røyket også i svangerskapet. Legen prøvde å få meg til å slutte, men jeg hadde ikke lyst. Dessuten røyket mamma da hun var gravid med meg, og de røyket inne da jeg vokste opp, og jeg har overhodet ingen problemer verken med astma eller allergi. Synes folk er i overkant hysteriske jeg.

Da er du en av disse som tror du er smartere enn forskerne? Jaja, sier litt om intelligensnivået. Da formoder jeg at ungen din sitter i setet uten belte også?

Forstår bare ikke den idiotiske tankegangen når det faktisk er BEVIST.

Gjest AnonymBruker

Mine foreldre røkte også inne da jeg var liten. Om jeg tok skade av det vet jeg ikke. Er allergisk og det KAN jo ha vært med på å trigge det. Uansett har jeg fått såpass mellom øra at jeg tar til meg det seriøse forskere sier. Lite som har blitt forsket så mye på som røyk og skadeeffekter.

Foreldre som røyker inne med ungene i dag er verdens største egoister og lite intelligente generelt vil jeg tro.

Annonse
Gjest Mann som røyker

Da er du en av disse som tror du er smartere enn forskerne? Jaja, sier litt om intelligensnivået. Da formoder jeg at ungen din sitter i setet uten belte også?

Forstår bare ikke den idiotiske tankegangen når det faktisk er BEVIST.

Hehe, anonym bruker.

Det går an å se hvor mangen innlegg du har, og det slår meg som merkeligt at du lengre oppe skriver at du ikke røyker, men lengre nede skriver at du røyker. Husk å bruke hjernen din, og logg på som gjest om du skal trolle rundt og leke flere personer.

Du har snart spammet denne tråden med 50% av innleggene.

Unskyld til alle dere andre for at jeg oppfører meg litt dårligt ved å henge ut denne personen.

Som forsåvidt ikke blir hengt ut når han/hun er anonym

Gjest AnonymBruker

Hei.

Jeg røyker selv, og røykte inne framtil min kvinne ble gravid. Grunnen til at jeg gjorde dette var at vi bor i en 60kvadratmeter stor kåk. Jeg tror at jeg ville fortsatt å røyke inne om vi hadde hatt en større kåk, men selvsagt begrenset røykingen til et rom som også ville fungert som mitt "kontor".

For å gjøre det lettere for noen som ikke røyker å forstå røykerens behov for å røyke inne, kan man kanskje sammenligne det med det å drikke alkohol forran barn. Jeg selv har vokst opp med alkoholikere rundt meg. Og jeg tror ikke det er noe sunnere for barn flest, en å bli røket på. Selvsagt er det ikke noen passiv helsefarlig effekt av alkoholdrikking, men det kan gi barnet psykiske plager i framtiden.

Det er sikkert noen ikkerøykere der ute som vil påstå at et glass med vin til en bedre middag for litt ekstra kos ikke vil skade barnet. Om du er en av dem, så kan du kanskje begynne å forstå hva en røyker tenker når han røyker en sigarett i stuen etter at barnet har lagt seg.

Bra :)

Forøvrig; en alkoholiker har vel kanskje ikke samme evnen til å forstå at h*n ikke skal drikke eller ei foran ungen. Røyk har ikke akkurat samme effekt som alkohol selv om man får en slags "rus" av røyk også. Satt på spissen så ville jeg vel heller latt ungen min sett på at noen ble overkjørt, og gi den mentale problemer, enn å kjøre over ungen å gi den fysiske skavanker.

Det er kanskje ikke så lett å forstå for en røyker, men dersom du faktisk hadde kjent hvordan det lukter (ikke av selve røyken men av hår klær etc) - så hadde du også skjønt at det garantert ikke var bra. Man legger jo ikke ungen sin til å sove i et rom som er nymalt heller?

Gjest Sobril

Hehe, anonym bruker.

Det går an å se hvor mangen innlegg du har, og det slår meg som merkeligt at du lengre oppe skriver at du ikke røyker, men lengre nede skriver at du røyker. Husk å bruke hjernen din, og logg på som gjest om du skal trolle rundt og leke flere personer.

Unskyld til alle dere andre for at jeg oppfører meg litt dårligt ved å henge ut denne personen.

Jeg trenger ikke være anonym, jeg, for guds skyld. Men jeg har svart på mange her ja. Jeg røyker IKKE, så da er det noen andre som har skrevet som anonym også.

Hehe, anonym bruker.

AnonymBruker er ikke bare én person. Hvem som helst som har bruker på KG kan hake av for å poste anonym, og alle vil få opp samme antall innlegg som alle anonyme brukere har totalt på forumet i "sin" innleggsteller. Så det er ingen som spammer tråden noe spesielt her, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...