Qisa Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg har noen dumme spørsmål når det gjelder solkrem og hvor brun man blir. Blir man mindre brun av å bruke solfaktor? Jeg skjønner jo at om man bruker høy faktor; 25 og opp(?) så er det litt sun block effekt og da kan man vel nødvendigvis ikke få så mye farge heller? Men si at jeg blir solbrent i sola etter 1 time uten solkrem; hvis jeg da bruker faktor 6 kan jeg være i sola i 6 timer før jeg blir brent, stemmer det? Vil jeg teoretisk få samme farge om jeg soler meg 1 time uten solkrem som om jeg soler meg 6 timer med faktor 6? Jeg vet jo at solkrem er bra for å fukte huden og forhindre solskader så alternativet uten er ikke noe jeg vil gjøre, men er det slik det fungerer? Og blir man mer beskyttet om man bruker høy faktor enn om man bruker lav? Mot solskader mener jeg? Hvis man ikke blir solbrent på stranda med faktor 8 feks, er det da noe poeng å bruke høyere, feks 25 i ansiktet, eller er man like beskyttet mot rynker med 8'ern? Jeg tror jeg har en tendens til å bruke altfor høy faktor når jeg er i utlandet, og blir aldri skikkelig brun da. Hvordan finner man ut hvilken faktor som passer på ulike syden steder uten å brenne seg først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå