Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Jeg og samboer har to katter. Min samboers bror, L, er allergisk. Hans samboer igjen (la oss kalle henne M) elsker katter, og kommer jevnlig på besøk til oss for å kunne kose litt med våre. Forsåvidt ganske hyggelig. Vi er forøvrig alle i 30-årene. Nåvel, i går hadde Ms bestemor (en dame på ca 70) bursdag, og M og L ga henne - en kattunge. Nå skulle man tro at de i den alderen hadde fått med seg at man ikke skal gi dyr i bursdagsgave, men tydeligvis ikke. For å gjøre det hele perfekt, så viste det seg at bestemoren var hyperallergisk. Man skulle kanskje tro at en allergiker ville sjekket om mottager var allergisk før han prøvde å gi bort en katt, men tydeligvis ikke det heller. Så i dag tidlig våknet jeg av at M hadde "tilfeldigvis stukket innom" og prøvde så godt hun kunne å få samboeren min til å ta seg av denne kattungen, siden de ikke kunne levere den tilbake og de ikke kan ta den selv da samboers bror er allergisk (vi har verken plass eller råd til mer enn 2 katter). Og nå har samboeren min sååå dårlig samvittighet for den stakkars lille kattungen som skal leveres til dyrebeskyttelsen i kveld fordi noen mennesker er så utrolig idiotiske at de tar imot dyr uten å bruke en eneste hjernecelle på å finne ut om det er en fornuftig idè.... *sukk* Vil ha en ny svigerfamilie, nå!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Jeg og samboer har to katter. Min samboers bror, L, er allergisk. Hans samboer igjen (la oss kalle henne M) elsker katter, og kommer jevnlig på besøk til oss for å kunne kose litt med våre. Forsåvidt ganske hyggelig. Vi er forøvrig alle i 30-årene. Nåvel, i går hadde Ms bestemor (en dame på ca 70) bursdag, og M og L ga henne - en kattunge. Nå skulle man tro at de i den alderen hadde fått med seg at man ikke skal gi dyr i bursdagsgave, men tydeligvis ikke. For å gjøre det hele perfekt, så viste det seg at bestemoren var hyperallergisk. Man skulle kanskje tro at en allergiker ville sjekket om mottager var allergisk før han prøvde å gi bort en katt, men tydeligvis ikke det heller. Så i dag tidlig våknet jeg av at M hadde "tilfeldigvis stukket innom" og prøvde så godt hun kunne å få samboeren min til å ta seg av denne kattungen, siden de ikke kunne levere den tilbake og de ikke kan ta den selv da samboers bror er allergisk (vi har verken plass eller råd til mer enn 2 katter). Og nå har samboeren min sååå dårlig samvittighet for den stakkars lille kattungen som skal leveres til dyrebeskyttelsen i kveld fordi noen mennesker er så utrolig idiotiske at de tar imot dyr uten å bruke en eneste hjernecelle på å finne ut om det er en fornuftig idè.... *sukk* Vil ha en ny svigerfamilie, nå! Høres ikke ut som et veldig stort problem.
Gjest Eurodice Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 Jeg og samboer har to katter. Min samboers bror, L, er allergisk. Hans samboer igjen (la oss kalle henne M) elsker katter, og kommer jevnlig på besøk til oss for å kunne kose litt med våre. Forsåvidt ganske hyggelig. Vi er forøvrig alle i 30-årene. Nåvel, i går hadde Ms bestemor (en dame på ca 70) bursdag, og M og L ga henne - en kattunge. Nå skulle man tro at de i den alderen hadde fått med seg at man ikke skal gi dyr i bursdagsgave, men tydeligvis ikke. For å gjøre det hele perfekt, så viste det seg at bestemoren var hyperallergisk. Man skulle kanskje tro at en allergiker ville sjekket om mottager var allergisk før han prøvde å gi bort en katt, men tydeligvis ikke det heller. Så i dag tidlig våknet jeg av at M hadde "tilfeldigvis stukket innom" og prøvde så godt hun kunne å få samboeren min til å ta seg av denne kattungen, siden de ikke kunne levere den tilbake og de ikke kan ta den selv da samboers bror er allergisk (vi har verken plass eller råd til mer enn 2 katter). Og nå har samboeren min sååå dårlig samvittighet for den stakkars lille kattungen som skal leveres til dyrebeskyttelsen i kveld fordi noen mennesker er så utrolig idiotiske at de tar imot dyr uten å bruke en eneste hjernecelle på å finne ut om det er en fornuftig idè.... *sukk* Vil ha en ny svigerfamilie, nå! Jeg synes du overdriver veldig. Irritert på svigerfamilien? Det er da ikke andre enn din svoger (din manns bror) som har gjort noe dumt, du kan ikke ta hele familien for det. Forøvrig er jeg helt enig med deg i at å gi dyr i gave er idioti. Da må man kjenne mottager godt og vite at vedkommende vil ha dyr.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Ta kontakt med de to knollene som fant på dette, og la dem finne nye eiere..
Gjest Cho Skrevet 16. juli 2010 #6 Skrevet 16. juli 2010 Uff, jeg tror jeg nesten hadde tvunget svigerinna mi til å sove i telt med den stakkars katten til de fikk den omplassert.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #7 Skrevet 16. juli 2010 Vel, etter flere runder med telefoner fra M der hun har forsikret om at katten er frisk, vaksinert, veloppdragen og at den lokale dyrevernsavdelingen har lovt å ta inn katten på mandag (skurrer veldig i mine ører, de må da ha bemanning hele uken og de hevder de ringte tidlig fredag morgen), har samboeren min (som er litt for snill dessverre) sagt ja til å ha katten på hobbyrommet vårt i helga. Han har ikke alverdens tro på at hans bror&svigersøster kommer til å gjøre noe som helst med saken, så regner med at det blir jeg som må ta bilder av det stakkars krypet og løpe rundt til kjente og ukjente om de kan tenke seg en katt... Jeg elsker katter og skulle veldig gjerne tatt til meg både èn og ti til, men vi har utrolig dårlig råd for tiden og klarer ikke vetrinærutgifter for enda et dyr...
MissMas Skrevet 17. juli 2010 #8 Skrevet 17. juli 2010 Det beviser bare enda en gang at det er dumt å gi dyr i gave. Det skal være planlagt å skaffe seg dyr. M og L tenkte litt kort. Bra at dere passer på pusen da, stakkars lille katt. Det er fryktelig vanskelig å bli kvitt kattunger, særlig på sommeren, men dere får ha lykke til. Husk å ta en sum for katten (300 kr elns).
kaprifolen Skrevet 17. juli 2010 #9 Skrevet 17. juli 2010 Hvis dere leverer den til dyrebeskyttelsen og gir uttrykk for at dere har huset den selv, så koster det penger. Kanskje M og L har tenkt at dere skal få den regninga? Jeg hadde ikke funnet meg i det, jeg hadde gitt dem en lekse om hvor tette de er, og fortalt de hva for noen hjerterå mennesker de er som lar sin egen dumskap gå ut over et stakkars dyr.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juli 2010 #10 Skrevet 17. juli 2010 Dyrebeskyttelsen er kanskje mer interessert i å ta over katten om de får betalt nok til å dekke en del utgifter til mat, kattesand og veterinærutgifter for kattungen? Såpass burde M og L klare å hoste opp, når de først har vært dumme nok til å gi bort et levende dyr i gave (tips dem forresten om en utstoppet spurv eller noe neste gang, de krever ikke så mye stell...). Kanskje det svir nok i lommeboka til at de husker det til en annen gang. Jeg er kanskje kynisk, men når jeg ikke kjenner folk tror jeg gjerne det verste, og jeg må innrømme at jeg mistenker dem for å ha valgt den billigste gaven de fant... Kattunger får man jo kastet etter seg, og om det hadde vært en halvveis gjennomtenkt gave burde de også gitt med kattedo, kattesand, kattemat, klatrestativ og børste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå