Gå til innhold

Bordhefte

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke ha noen sanger, men vil ha et bordhefte med meny og presentasjon av gjestene + noen bilder av oss og våre håpefulle.

Ser for meg å lage det på str med et A4 ark som er brettet i 2, men sliter med å få utforma det i Word.

Hvordan lager dere bordhefter?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

skal snart begynne på det jeg også.. men tror vi skal ha a4 str.. jeg har ikke så mye erfarning med dette,

men hvis du går på fil-utskrifts format også finner du der det står papirretning og trykker liggende.. så kan du evt sette inn en tabell som er to ruter på siden av hverandre, så gjør du dem store og plasserer dem midt på arket, og hvis du høyreklikker i ruta så kan du trykke på noe punktmerking og kant greier som du kan skifte farge på borden rundt slik den ikke vises.

Håper det hjalp litt =)

Skrevet

Det er også mulig å lage det i A4-størrelse (så 4 sider i stående format), og så skrive ut med to sider per side på arket (dette gjør du i settingene til skriveren). Bare husk på at skriften blir mindre når man skriver ut på denne måten, så du må bruke større skrifttype.

Hvis du har en vanlig skriver, og ikke en profesjonell en, må du tenke på hvilken side som kommer først. Så hvis du skal ha ett A4-ark brettet til A5 med skrift på begge sider, bør du gjøre det slik:

Første siden er baksiden

Andre siden er forsiden

Tredje side er siden til venstre inni heftet

Fjerde side er siden til høyre inni heftet

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fant ut at jeg kan bruke MIcrosoft Publisher. Må bare lære meg litt først, evt få litt hjelp av noen som kan :)

Har også funnet noen bordvett regler og noen fine sitater og dikt som jeg tenkte å ha inni. Tror det kan bli fint :)

Skrevet

Sist gang jeg var i bryllup som lå det et bordhefte ved middagsbordet. Inni lå det sanger, menyen, bonger og presentasjon av alle gjestene.

Det var i A4 str, skrevet på begge sider. Ikke brettet sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...