Gå til innhold

skal lage budskjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er helt i starten av bryllupsforberedelsene ... tenkte vi skulle prøve å lage et budskjett over hele herligheten, men syns dette er utrolig vanskelig! har jo ikke peilig på hvor dyrt/billig det blir.... Hvordan gjør dere det??? Følger dere desse malene på nettet slavisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter med det samme selv. så vi har egentli ikke satt opp noe særlig budsjett, vi noterer oss hva vi har brukt. vi sparer sånn 20K på mat og lokalet så tror vi skal greie og holde oss til den summen vi får av familien =) bare husk og kikk rundt om kring om div ting er billigere andre plasser, du kan spare masse =D

Skrevet

Prisen vil jo variere ut i fra hvilket innhold dere ønsker dagen skal ha. Vi bestemte oss for en omtrentlig sum som vi ville forholde oss til, og endte opp med å bryte budsjettet med ca 10.000,-. Til sammen brukte vi 60.000,-, og sammenlignet med mange andre er det ganske rimelig. Jeg har vært i bryllup som kostet over 200.000,- og har hele tiden følt at det ikke er noe for meg.

Tror nok ingen følger budsjettene de finner på nettet slavisk, hvert bryllup er jo forskjellig. Det som koster aller best blir nok mat og drikkevarer, det var det i alle fall for oss. Så det kan være greit å starte der. Lokale, mat og drikkevarer.

Skrevet

vi får 100k av familien så tror vi skal klare oss lenge med dem =) hvis ikke blir jeg sjokkert :P

Skrevet

Det burde gå veldig greit. ;)

Skrevet

Vi bestemte oss først for en omtrentlig sum vi så for oss å bruke.

Satte deretter opp ett budsjett på excel, der vi skrev opp alt vi trenger (i kategorier som mat, alkohol, blomster, invitasjoner etc), skrev deretter inn hvor mye vi tror det koster sånn ca. Etterhvert som vi har kjøpt/booket ting har vi skrevet inn eksakt pris. Da ser vi hele tiden hvor mye vi ligger på :)

Skrevet

Noen som er heldige ser jeg :)

Jeg har satt opp et omtrentlig budsjett med mye fra og til, men det ender på 100.000kr alt i alt, forutenom bryllupsreise.

Da er det inkludert brudekjole med tilbehør, dress, blomster, pynt, saker og ting til invitasjoner, bordkort, menyer osv, fotograf, gifteringer, mat, drikke +++

Rett og slett alt vi regner med å bruke penger på. Det som koster hos oss er maten og drikken, siden vi har det på et hotell.

Gjest Mahareth
Skrevet

Hei!

er helt i starten av bryllupsforberedelsene ... tenkte vi skulle prøve å lage et budskjett over hele herligheten, men syns dette er utrolig vanskelig! har jo ikke peilig på hvor dyrt/billig det blir.... Hvordan gjør dere det??? Følger dere desse malene på nettet slavisk?

Vi har ikke fulgt malene slavisk nei, men vi har kikket litt for å se hva som er vanlig.

Ellers har vi ringt forskjellige lokaler og spurt om pris, snakka med kokk om pris på mat, generelt undersøkt priser før vi satt opp budsjettet vårt. Vi ender på ca 80.000 til slutt, da har vi mottakelsen på hotell.

Skrevet

For å sette opp budjsett ville jeg begynt med å sette opp alle postene som kan være en del av et bryllup. Kan legge med listen over de postene vi har med. Som de andre sier kan en ende på veldig forskjellige summer alt etter hvor mange gjester og hvor en velger å ha det. Vi skal f. eks ha det på hotell og da er kuvertprisen nesten 1000kr, så når vi har nesten hundre gjester sier det seg selv at det blir fort mye penger, og da har en ikke begynt på alt de andre. Men det er jo selvsagt mange måter å spare penger på, det viktigeste er jo å få en dag som er slik dere vil (og budsjettet tillater) :)

Våre poster er:

-Fotograf

-Bil etter kirken

-Brudekjole m/tilbehør som sko/slør/smykker

-Dress til mannen

-Frisør til brud og evt forlover

-Leie av solist til kirken

-Brudebukett og blomster til lokalet

-Invitasjoner, kirkeprogram, bordkort, evt "program" på bordene på kvelden, takkekort

-Gifteringer

-Mat/lokale

-Musikk til festen

-Toastmaster

-Brudesuite

Hm, det var de postene jeg kom på i farten :) Håper det var til hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...