Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #1 Skrevet 16. juli 2010 Har booket inn leiebil hos Holiday Autos og får noe motstridende meldinger i forhold til om internasjonalt førerkort er nødvendig eller ikke. Leiebilselskapet vi leier fra (via Holiday Autos) er Alamo. Tenkte uansett å ringe å sjekke om slikt førerkort er nødvendig eller ikke, men ville gjerne høre erfaringer fra andre som har leid bil i USA. Ble dere spurt om internasjonalt førerkort? Noen som har opplevd å ikke få leiebil fordi dere ikke hadde slikt bevis? Vet at det kun koster et par lapper, men det er jo penger det også, om det er HELT bortkastet....
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 Vi reiser til USA om en uke og vi har ikke med internasjonalt førerkort. Skal kjøre rundt i en mnd ca. Det står at det kan være praktisk om man blir stoppet av politiet, men det er ikke påbudt å ha med. På vanlige norske førerkort står jo alt oversatt til engelsk også, så vi sjanser på å dra uten.
freddy Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 Leide bil i USA (Florida) i fjor uten internasjonalt førerkort, og det var ikke noe problem.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #4 Skrevet 16. juli 2010 TS her igjen. Jeg har og forstått at det ikke er nødvendig i forhold til politiet der borte. Jeg er mer skeptisk til om leiebilselskapet krever det. På mitt førerkort er forresten heller ikke alt oversatt til engelsk. Det eneste er at det står "Førerkort" på en haug ulike språk, deriblant engelsk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #5 Skrevet 16. juli 2010 Leiebilselskapene krever ikke internasjonalt førerkort.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juli 2010 #6 Skrevet 18. juli 2010 Vi leide hos Hertz i USA. Kjøpte internasjonalt førerkort, men ble aldri bedt om det. Fyren på kontoret hos Hertz spurte etter førerkortet mitt så da gav jeg han først det rosa, og deretter fant jeg frem det internasjonale - men han spurte ikke etter det da jeg gav ham det, han så ut til å være fornøyd med det rosa. Men jeg tenker heller "better safe than sorry" jeg da:P Kostet vel 195 kr å få det, mens passbildene kostet meg 179! Så aldri gå på fotoknudsen for å ta passbilder med andre ord:P
PecanPie Skrevet 18. juli 2010 #7 Skrevet 18. juli 2010 Har leid bil både hos Avis og Hertz i California, ingen av de selskapete krevde internasjonalt førerkort, det norske holdt lenge. Brukte også norsk førerkort som id der borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå