Gå til innhold

Blomster til bunad

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å finne ut hvilke blomstertyper jeg vil ha i buketten.

Jeg skal bruke bunad, av tradisjonell sort, dvs grunnfarge sort, og med innslag av rødt, grønt, orange, blått, gult i broderiene.

Tenkte å ha en svært enkel bukett, gjerne bare med en eller to blomstertyper.

Synes ikke det passer med eksotiske blomster som orkideer og den slags til en bunad, så trenger noen forslag til hva dere tror kan bli fint!

:popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest annemor30
Skrevet

Jeg skal bruke bunad, av tradisjonell sort, dvs grunnfarge sort, og med innslag av rødt, grønt, orange, blått, gult i broderiene.

Synes ikke det passer med eksotiske blomster som orkideer og den slags til en bunad, så trenger noen forslag til hva dere tror kan bli fint!

Chrysantemum og "tyttebær"blomster;-)

Gjest orkan
Skrevet

Det første som slo meg var noe i gaten med markblomster (er det noe som heter det? :P ), men det er gjerne litt problematisk mtp sesong og generell holdbarhet. Uansett tror jeg nok det skal finnes andre type blomster som minner om markblomster.

Min mor hadde markblomster i sin bukett, og det var helt nydelig. Nå giftet hun seg i brudekjole da, og helt tilbake på åtti-tallet, men uansett så hadde hun en vakker bukett.

Gjest navnelapp
Skrevet

I dei bunadbryllupa eg har vore har brudebuketten vore markblomster, i ein tett, diskret bukett. Om det er etikette eller om det "berre har blitt sånn" veit eg ikkje. ikkje tenk så mykje på fargane i så fall, men på form og tekstur.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg gifter meg i morgen og skal se på buketten i dag, jeg er veldig spent! Jeg har lundebydrakt og krone og har bedt om markblomster og litt småkvister med prestekrage som temablomst. Jeg tror det blir bra :)

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis utvalget av markblomster er dårlig, kan en tett bukett med litt "gammeldagse" roser også fungere fint i en bukett til bunaden.

denne siden, under fanen "brudebuketter", er det mange slags buketter. Noen av dem passer nok heller dårlig til bunad, men jeg synes selve rosene i den buketten som er nr 5 ovenfra, helt til venstre, er så vakre.

Gjest Smaragd
Skrevet

Kanskje roser i den fargen som er mest på i bunaden din?

Blomsterkrans er det mange som har brukt også, så sant de ikke skal ha krune :)

Å, nå kom jeg på en ting! De lager jo sånne små buketter som er formet som kurver, eller blomsterkranser ! Det kunne jo vert litt fint kanskje!

Denne var jo også enkel og søt.

http://brudebuketter.no/Bilder/brudebuketter/640---450x450.jpg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tante giftet seg i bunad for 16-17år siden, etter det jeg husker hadde hun røde roser og noe hvitt (kan være det som blir kalt brudeslør) i buketten sin. (bunaden har sort skjørt, rød vest, hvit forkle og skjorte)

Skrevet

Hei!

Tanten min giftet seg i bunad for noen år siden. Tror hun tok med seg bunaden til hun som skulle lage buketten, også lagde hun en bukett med utgangspunkt i blomstene og fargene på broderiet. Hun hadde også bl.a kongler i buketten sin. Lykke til!

Skrevet

Denne blomsten tenkte jeg på med engang jeg leste fargene i bunaden din :jepp:

Blomst

Gjest Bianca26
Skrevet

Hva med roser rett og slett? Røde hadde jo passa i det røde i bunaden. Vet ikke hvor vanlig det er å bruke røde roser i en brudebukett men jeg har sett hvite blitt brukt

Gjest annemor30
Skrevet

Ei her giftet seg for en del år siden i bunad og hadde laget seg en laaang bukett som hun bar på midten av blomster og farger som var i bunaden! kjmep stilig! Hun var Bdek selv da;-)

Skrevet

Liljekonavller! Enkelt og elegant!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Nå har jeg altså endelig giftet meg i bunaden min og floristen laget en nyyydelig bukett med prestekrager, små, hvite roser, marikåper og grønn lyng. Det var helt perfekt, for da var det ingenting som konkurrerte eller prøvde å passe fargemessig til bunaden og det var tydelig at det var en brudebukett. Jeg vil foreslå deg å vise bunaden din til floristen og hvis du har et godt fagmenneske foran deg, så blir det sikkert bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...