Gå til innhold

Noen må da huske denne barndomsserien?!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

En serie som liksom var på 1800-tallet, med en jente som het sarah, er ikke sikker på om hun bodde hos sin tante, og det var flere på hennes alder. Hun var alltid uvenner med en annen jente, husker ikke hva hun het, Dette er en barndomsserie så jeg husker bare glimt av den, men jeg likte den godt.

Alle hadde sånne porselensdukke-kjoler, hvite og fine. Det var alltid noe som skjedde.

Noen som har peil på det jeg snakker om?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Heidi ?

Anne på Bjørkely ?

Veien til Avalon ?

Du må nok forklare litt mer. Fortell de glimtene du husker.

Når gikk denne serien på tv ?

Skrevet

Den husker jeg - men når jeg ikke husker hva den heter hjelper det ikke så mye akkurat :-? Jeg ser det jo for meg - hvordan det så ut og hvordan de så ut.

*sette meg i tenkeboksen*

Skrevet

Veien til Avalon kunne det være ja, hun het Sarah, gjorde hun ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

nei vet dere hva: Dere her inne er de beste hjelperne, Har tenkt og snakket om denne serien i en evighet, og ingen vet hva jeg snakker om. Stemmer det var serien som het veien til avolan(the road to avonlea)

Åh den er så fin, husker at den var min favoritt, husker spsiellt da hun sleipe jenta, sprutet til skåne til sarah i en vanndamp, og vakre forelskelser.

Må igjen si tusen takk for meget rask hjelp, dre har gjort lørdagen min bedre.

Ha en riktig fin helg.

Skrevet

Var en veldig fin serie. Var jo samme stedet som Anne fra Bjørkly bodde på - og hun ble vel nevnt en del ganger og? Elsket begge de to seriene.

Gjest Anonymous
Skrevet

Anne fra bjørkly har jeg aldri hørt om, høres ut som en norsk serie.

Heidi, både 1 og 2 er en stor favoritt, elsker de filmene

Skrevet

Gjest, det er definitivt ikke en norsk serie. På engelsk heter den Anne of Green Gables, og den utspiller seg før Avonlea-serien med Sara. Kjempefine bøker som jeg slukte som barn, og tv-seriene husker jeg også med vemod. Gikk faktisk inn på Amazon for å se om de finnes på dvd, og det gjør de!

Skrevet
En serie som liksom var på 1800-tallet, med en jente som het sarah, er ikke sikker på om hun bodde hos sin tante, og det var flere på hennes alder. Hun var alltid uvenner med en annen jente, husker ikke hva hun het, Dette er en barndomsserie så jeg husker bare glimt av den, men jeg likte den godt.

Alle hadde sånne porselensdukke-kjoler, hvite og fine. Det var alltid noe som skjedde.

Noen som har peil på det jeg snakker om?

Sarah fra Avonlea?!?

har lest boken, den er kjempefin...

Skrevet

Det heter Avonlea ja, ikke Avalon, det er noe annet. :) Husker så vidt den serien jeg også.

Skrevet

Den var fiiiin! Ikke grenser for hvor amnge ganger jeg har drømt meg bort til den tidsepoken. Har tilogmed slått opp på kartet for å finne ut hvor serien (og A fra Bjørekly) er spilt inn (Canadas sør-østkyst for de som måtte lure), siden det er så vakkert der.

Skrevet

Jeg også elsket Sarah og Anne. Hadde helt glemt disse seriene jeg og ikke minst bøkene, nå ble jeg nostalgisk ja.

Skrevet

Husker begge seriene veldig godt og kan også godt huske at jeg koste meg meg disse seriene på TV. Det var sånne serier man ble skikkelig lei seg for at var slutt. :( Leste også bøkene om Anne fra Bjørkly.

Jennifer

Skrevet

Åh... *mimre mimre'

Anne fra Bjørkely! Det var stas!

Hugsar at eg fekk bøkene til jul då eg var 9-1+ år (to tjukke bøker - det var tre bøker i kvar bok, liksom...), og les dei ut i romjula... Etter eg hadde lagt meg om kvelden første juledag låg eg og las om då... åhhhhh... kva heitte mannen til Marilla?... iallefall, han døydde, eg låg og strigrein (sikkert første gong eg grein av ei bok), og mamma kom styrtande inn på soverommet for å høyre kva som var gale... :ler:

Skrevet
kva heitte mannen til Marilla

Kunne det være Matthew?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...