Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vil gjerne lære meg gitar. Men jeg sitter nå og lurer på om det er mulig i det hele tatt. Jeg har smått startet, men de grepene virker jo umulig å klare.

Er det sik at for noen er det fysisk umulig å spille alle grepene på gitar, pga små hender??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lært meg gitar etterhvert. Det er fullt mulig å lære seg, du må bare øve og tenke teknikk. Øvelse gjør mester er faktisk et godt ordtak som passer inn her, uansett hvor cheesy det høres ut.

Fordi jeg ikke er så veldig god på takt + at jeg strever med baregrepene på grunn av små hender liker jeg bedre å spille fingerspill enn sanger med vanlige akkorder.

Skrevet

Du kan lære deg mange sanger uten å starte med barre-grep

Dette er grep som ikke krever barre: G, C, A, Am, Em, E, D, Dm, Cadd9, F, Fmaj7

for F, F#, G#, A#, B, C# og D# vil det høres best ut hvis du legger full barre.

Men et triks kan være å starte med å legge såkalte 'power-chords', der du kun bruker de to-tre nederste strengene i grepet.

Slik vil du fort komme igang med å lære hele sanger, noe som er veldig viktig for motivasjonen.

Mange vil sikkert si "nei, lær deg barre med en gang, så slipper du å lære om" men jeg mener det skal lite til å legge om fra pekefinger på en streng, til å legge fingeren helt ned, når ting begynner å sitte litt i finga.

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...