Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj. Dette er en lang men klassisk historie.

Jeg hadde engang et vennepar som ble sammen 3 dager etter meg og kjæresten min, noe som knyttet meg til denne jenta fordi vi var begge "nye" i vennegjengen til gutta våre.

Mange år er gått og sjokkbeskjeden kom: Hun var dumpa. For oss utenforstående kom det som lyn fra klar himmel. Klart. Det har ikke alltid vært smertefritt, men hvilke forhold er vel det?

Og så kommer neste sjokk: Han er blitt sammen med en kollega som min venninne tidligere har uttrykt uro for. Både til meg og ovenfor kjæresten. Dette er en dame som etter alle kunstens regler har lagt seg etter typen til venninna mi og han falt for det. Og jeg er så trist og forbanna! En ting er ham! For en jævla DOTT! Men jeg klarer ikke å akseptere denne nye dama. Hun iriterer vettet av meg! Hun er rett og slett fæl!

Det hadde ikke vært så ille hvis han hadde fått seg ny "ukjent" kjæreste men fordi min venninne har snakket om dette kvinfolket og sagt ting som "Jeg bare VET hun er ute etter ham!" så er det jævlig vanskelig å akseptere og framforalt respektere.

Vi er blitt en stor vennegjeng og det jeg synes er så trist er at alle bare godtar denne nye dama uten skrupler. INGEN bryr seg om at min, VÅR venninne står igjen alene og ulykkelig.

"Hun kommer over det."

"Hun finner en annen."

"Folk kan ikke styre følelsene sine."

"Hun var forelska. Skulle hun likso ikke gjøre noe!?"

Jeg blir så sinna! Vi skylder venninna våres mer! LITT mer i alle fall. Jeg føler hun blir skvisa ut og jeg synes det er kjempetrist. Og nettopp fordi ingen andre stiller opp så blir det en prinsippsak for meg å ikke la dette nye kvinfolket få innpass hos meg. Og da får jeg høre at jeg er urimelig. Jeg bestemmer da faen selv hvem jeg vil snakke med!?

Og jeg klarer ikke å ene øyeblikket tørke tårene til min venninne for så å le sammen med hennes x og hans nye. Det er falk oppførsel!

Kjenner at jeg bare babler, men hva synes folk der ute?

Har noen liknende erfaring? Er det så galt av meg å ikke ville gi henne innpass av rene prinsipper? MÅ jeg invitere henne i bryllupet? HVA!?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er nok veldig lei deg pga din venninne som er blitt dumpa, og det er fullt forståelig.

Samtidig så har han forelsket seg i denne nye damen, og ingen kan styre følelsene sine ... dessverre ... ingen kan bestemme hvem man skal elske eller ikke.

Du kan jo prate med den nye damen om at du syns det er vanskelig å se venninnen din bli dumpa, men så må du jo bare godta denne nye damen - til slutt ...

Skrevet

Merkelig at du skriver om dette, opplevd omtrent noe helt likt i min vennegjeng for et par uker siden, utrolig vanskelig det der. Men jeg har bare bestemt meg for at jeg må gi det tid, og har også gitt beskjed om det til x¨n til vennina mi. Tror du bare må la det gå litt tid :)

Gjest Awsome
Skrevet

Stå på!

Eg hadde gjort akkurat det samme.

Skrevet

At jeg må akseptere det før eller siden skjønner jeg og, men jeg klarer ikke det før venninna mi har kommet videre.

Hadde jeg vært i hennes sko hadde jeg villet at noen stilte opp for meg og.

X tør ikke snakke med meg. Han unngår å være alene med meg antagelig fordi han vet nøyaktig hva jeg har og si og han vil ikke høre det.

Jeg har snakket med den nye dama, men bare fordi hun stod i nærheten. Var en tur innom dem på 17. mai, men ble helt fortvilet for der gikk hun, dette fæle kvinnemennesket (helt objektivt) å valset rundt i MIN venninnes leilighet. Hun har valgt fargene. Hun har kjøpt teppet. Navnet hennes står på postkassa fortsatt.... Jeg måtte gå veldig tidlig fordi jeg ble så lei meg over situasjonen. Siden har jeg unngått dem begge etter beste evne.Jeg har ikke noe behov for å snakke med henne, fordi jeg ikke har noen intensjoner om å bli venner med henne.

Min venninne og x var sammen i nesten 7 år. De ble sammen rett etter 17årsdagen hennes. Tenk litt på det. Tenk på hva det vil si for livet hennes. Hun er student og bodde i hans leilighet og nå måtte hun flytte hjem. Og så ble hun bytta ut etter knapt 3mnd!

MANNFOLK!

Skrevet

Noe lignende skjedde i vår vennekrets, men vi har valgt å ta i mot den "nye" dama med åpent sinn fordi hun har tross alt ikke gjort noe galt. Sånn er livet, slike ting skjer av og til.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva skal man si...Jeg skjønner deg inderlig godt. Og jeg ville aldri greid å bli venn med ei kjerring jeg visste var den som lurte, bedro og jugde til venninna mi. Ikke nå og ikke siden.

Gud vet neste gang krypet ville juge og bedra..

Det vondeste med slike ting er ofte at andre, familie og venner bare går videre etter to sekunder. Og når man sier noe så får man slengt i trynet at man bør godta og gå videre. Man føler seg dobbelt vraket og dobbelt verdiløs.

Det er ikke slik som når to bare går fra hverandre. Da kan man sjonglere og sette grenser, si at man ikke vil ta parti og er like glad i begge. Når det kommer en tredjepart på den måten, da er det bare klamt alt sammen. Jeg hadde ikke orket. Jeg hadde tenkt at det kunne vært meg. Og så hadde jeg beholdt den jeg hadde og gitt F i den nye.

Gjest Gjest
Skrevet

Blingset når jeg leste og tok for gitt at det var utroskap...sry.

Jeg ville alikevel gitt det lang tid for vennen min sin skyld. Og kanskje det aldri ble helt det samme etterpå.

Skrevet

At jeg må akseptere det før eller siden skjønner jeg og, men jeg klarer ikke det før venninna mi har kommet videre.

X tør ikke snakke med meg. Han unngår å være alene med meg antagelig fordi han vet nøyaktig hva jeg har og si og han vil ikke høre det.

Jeg har snakket med den nye dama, men bare fordi hun stod i nærheten. Var en tur innom dem på 17. mai, men ble helt fortvilet for der gikk hun, dette fæle kvinnemennesket (helt objektivt) å valset rundt i MIN venninnes leilighet. Hun har valgt fargene. Hun har kjøpt teppet. Navnet hennes står på postkassa fortsatt.... Jeg måtte gå veldig tidlig fordi jeg ble så lei meg over situasjonen. Siden har jeg unngått dem begge etter beste evne.Jeg har ikke noe behov for å snakke med henne, fordi jeg ikke har noen intensjoner om å bli venner med henne.

Min venninne og x var sammen i nesten 7 år. De ble sammen rett etter 17årsdagen hennes. Tenk litt på det. Tenk på hva det vil si for livet hennes. Hun er student og bodde i hans leilighet og nå måtte hun flytte hjem. Og så ble hun bytta ut etter knapt 3mnd!

MANNFOLK!

Fint at du stiller opp for henne og fortsatt er venninne.

Men å skremme eksen hennes og bli sint fordi han dumpa henne, nytter ikke. Ser ikke helt hvordan det skal hjelpe på stemninga i gjengen at du blir sinna på han. Ja, det er dritt gjort, men han kan ikke være sammen med eksen sin for å holde deg fornøyd. Det beste er at alle er fornøyde, men sånn kan det ikke alltid være. Vil han ikke være et par lenger, så vil han ikke. Det hjelper ingenting å bli den dikterende venninna som tar over sorgen og sinnet til eksen. Det er ikke deg han har vært ekkel mot, og selv om han har vært dust mot eksen sin, er et brudd kjipt nok som det er om ikke andre skal komme og synse om det. Og for å ikke rævkjøre hele gjengen helt, kan du jo være hyggelig mot den nye dama uten å være "utro" mot venninna di.

Gjest jomfrua
Skrevet

MANNFOLK!

Hva har denne mannen gjort deg? Hva har denne nye damen gjort deg?

At ett forhold tar slutt er ganske naturlig. Ja, det kan være trist at en konstitusjon ender.

Mener du at denne mannen ikke skulle hatt noen mulighet til å ende ett forhold han ville ut av?

Er det feil at han setter strek for ett forhold han selv ikke ønsker å være i?

Hva angår det deg - har du noen grunn til å "ramme" han fordi han tar ett nytt veivalg i sitt liv?

Denne nye damen - har hun tråkket deg på tærne ved å flytte inn til sin kjæreste etter 3 måneder?

Er ikke denne nye damen verdig din respekt fordi hun sammen med sin kjæreste og fordi kjæresten hennes har gardiner, tepper og interiør som er en del av hans liv?

Jeg skjønner at din venninne har det vondt. Men det er ingen som har onskapsfullt gått inn for å gjøre handlinger for å skade henne. Hun er såret og hun vil være såret en periode fordi hennes kjæreste valgte å gå en annen vei i sitt liv. Men det er lov.

Sånn er det bare i livet.

Så må jeg kopiere inn noe, som jeg syntes nesten var barnlig søtt:

MANNFOLK!

Jada, dette vil ha konsekvenser for din venninnes veivalg i livet - men ikke dermed sagt negative konsekvenser. Sett ting i litt perspektiv. Hun er i en sorgprosess. Hun kommer videre. Du kan være der for henne - men å ta stilling til hvem som skader hvem - det er du ikke berettiget til. Alle mennesker tar sine veivalg. Alle mennesker har muligheter til å endre kurs om de vil - du også - du er ikke en ondskapsfull eller stygg person av den grunn.

Skrevet

Kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg nok reagert som deg, TS, og endt opp med å trekke meg ut av gjengen og mer mot min venninne. For min lojalitet ligger mer hos mine venninner enn hos min samboers kompiser. Jeg hadde nok fortsatt å være med samboeren min på ting med gjengen når det skjedde noe, men det nye kvinnemennsket hadde jeg ikke hatt noe behov for å utveksle mer enn høflighetsfraser med. Og det måtte faktisk de andre ha akseptert, på lik linje som jeg måtte akseptert at de andre i gjengen valgte annerledes enn meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært hun som ble dumpet på denne måten. Jeg forstår jo nå at det hadde blitt slutt uansett etter hvert, men jenta han ble sammen med etter svært kort tid hadde jo lagt seg etter ham svært tydelig, mens vi ennå var sammen. Selv om det fra folk som ikke kjente til situasjonen virket helt naturlig at folk slår opp og blir forelsket på nytt, var det utrolig godt å ha noen nære venninner som var på 'min side' og forstod hvor grusomt det var at denne jenta var såpass pågående at hun fremprovoserte et tidligere brudd og tok helt over rollen min i gjengen.

Selv om det ikke gjør dama til et ondt menneske hadde jeg absolutt stått ved min venninnes side, særlig hvis jeg så at hverdagen hennes ble tyngre av situasjonen. Hun mister ikke bare en kjæreste, men andre sosiale aktiviteter blir mer anstrengende eller utelukket, og venner hun føler hun hadde på sin side skifter plutselig lojalitet uten å blunke. Så frem venninnene mine ikke har gjort noe som er totalt urimelig er jeg lojale mot dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg forstår deg godt TS, men det er ikke så mye du kan gjøre med det annet enn å være der for henne - velge henne med på aktiviteter og ikke eksen og nydama.

Du trenger jo ikke å omgås den nye mer enn høyst nødvendig, og du må jo heller ikke å bli venninne med henne bare fordi kompisen din har valgt henne (kanskje om noen år det viser seg at hun egentlig er en ok jente...), men det er kanskje greit å være hyggelig og høflig mot henne likevel selvom du synes at hun har oppført seg råttent mot din venninne.

Skrevet

Hva har denne mannen gjort deg? Hva har denne nye damen gjort deg?

At ett forhold tar slutt er ganske naturlig. Ja, det kan være trist at en konstitusjon ender.

Mener du at denne mannen ikke skulle hatt noen mulighet til å ende ett forhold han ville ut av?

Er det feil at han setter strek for ett forhold han selv ikke ønsker å være i?

Hva angår det deg - har du noen grunn til å "ramme" han fordi han tar ett nytt veivalg i sitt liv?

Denne nye damen - har hun tråkket deg på tærne ved å flytte inn til sin kjæreste etter 3 måneder?

Er ikke denne nye damen verdig din respekt fordi hun sammen med sin kjæreste og fordi kjæresten hennes har gardiner, tepper og interiør som er en del av hans liv?

Jeg skjønner at din venninne har det vondt. Men det er ingen som har onskapsfullt gått inn for å gjøre handlinger for å skade henne. Hun er såret og hun vil være såret en periode fordi hennes kjæreste valgte å gå en annen vei i sitt liv. Men det er lov.

Sånn er det bare i livet.

Så må jeg kopiere inn noe, som jeg syntes nesten var barnlig søtt:

MANNFOLK!

Jada, dette vil ha konsekvenser for din venninnes veivalg i livet - men ikke dermed sagt negative konsekvenser. Sett ting i litt perspektiv. Hun er i en sorgprosess. Hun kommer videre. Du kan være der for henne - men å ta stilling til hvem som skader hvem - det er du ikke berettiget til. Alle mennesker tar sine veivalg. Alle mennesker har muligheter til å endre kurs om de vil - du også - du er ikke en ondskapsfull eller stygg person av den grunn.

Signeres.

Skrevet

Oi. Her var det me meninger.

OK- Sånn er greia: Jeg har overhodet ikke vært kjip mot nye dama. Overhodet ikke. Men jeg har ikke vært så jævlig vennlig heller. Hun hoppet på meg og ga meg en klem en gang, uten at jeg spøy på henne. Men jeg hoder meg unna. For jeg vet at gir de meg kjangsen til å si hva jeg mener så får de meningene mine. Og jeg legger ingen fingre i mellom. Men jag har faktisk vett nok til ikke å ringe på døra og "tala sanningen".

Hun har lagt seg etter en mann i et forhold. Ikke flørtet eller smigret. Regelrett lagt seg etter ham. Sendt MMS av poledancingtimen sin og sånn. Mens han var i et forhold. På den første festen hun ble introdusert som ny kjæreste (hvor min venninne også var) utførte hun en lap dance på X'en rett forann øynene våre. Skikkelig sånn "SE! Han er min nå." JEg er kanskje litt trangsynt men jeg synes hun skal ligge _litt_ low når hun skal komme og overta plassen til venninna vår. Som i grove trekk er det hun gjør. Og hvorfor skal det være så jævlig lett å bare gli inn??

Jeg er helt enig i at folk må ha lov til å falle ut av forelskelser og forelske seg i andre. Men jeg tror motivasjonen for å jobbe med et forhold lett forsvinner når noen venter i kulissene.

Det provoserer meg at våre felles venner ber min venninne "get over it" og gå videre. De var sammen i 7 år. Noe sier meg at alle dere som synes jeg oppfører meg dårlig enten ikke forstår hva det innebærer å være sammen så lenge eller rett og slett har rævva venner. (Dette blir jeg sikkert pepra for, men men. Dere sier det dere tenker om meg og jeg om dere. Fair game.)

Jeg går ikke rundt og bitcher. Jeg unngår rett og slett bare disse to nettopp fordi jeg vet det ligger tjukt utpå meg at jeg ikke er komfortabel med situasjonen. X vet jo at jeg er veldig glad i venninna mi.

Og jeg kan ikke få sagt det nok: Jeg hadde villet ha noen på min side hvis jeg ble forlatt til fordel for en annen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vel, når hun bevisst har lagt seg etter han, så syns jeg det sier en del om henne.

En ting er et eksen til venninna di har dumpet henne, go at hun føler smerte, en annen er ting er at hun kunne holdt seg for god til ågå etter han når han var i et forhold.

Så, hvis du skal mislike henne, så gjør det i det minste av det rette grunnene. Fordi hun ikke eier moral.

men er enig. ville og hatt noen på min side (vennegjengen deres høres veldig umodne ut som skviser ut en annen person) hvis noen slikt skjedde.

hilsen mama sunshine.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønner at du er forbanna på denne nye jenten, for hun har oppført seg ufint. Og det er rart at ikke han har bedt henne ligge lavt når hun er med venneflokken hans. Hun gjør ikke seg selv en tjeneste ved å holde

på slik. utfra det jeg tror, så er hun her en rimelig utagerende type, og det er langt fra

sikkert at det forholdet holder. Enten fordi han synes hun blir "too much" , eller fordi hun s ynes han ikke er så spennende lenger når han er blitt singel. Blir spennende å se.

Bare slapp helt av og vær en god venninne for venninnen din, så går det seg til.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De ble sammen som 17 åringer.. Folk forandrer seg mye fra 17 til 24. Er det virkelig så uventet at det ble slutt i løpet av syv år hvor så mange endringer skjer?

Skrevet

De ble sammen som 17 åringer.. Folk forandrer seg mye fra 17 til 24. Er det virkelig så uventet at det ble slutt i løpet av syv år hvor så mange endringer skjer?

Han var mye eldre en 17. Og det er GREIT at folk forandrer seg. Men må folk være så jævla tollerange overfor mennesker som bevist går inn for å ødelegge et forhold?

Jeg understreker IGJEN!

JEg har ikke issues med at det er SLUTT, men at mine venner er så jævla feige ovenfor min venninne. Hun er glatt blitt byttet ut på hytteturer og ferieturer og festivalturer. Hun blir ikke invitert fordi "Hun lager så klein stemning". Det er BARE kleint fordi denne nye dama er med og får et vilt markeringsbehov når min venninne er tilstede! Det er DET som plager meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Han var mye eldre en 17. Og det er GREIT at folk forandrer seg. Men må folk være så jævla tollerange overfor mennesker som bevist går inn for å ødelegge et forhold?

Jeg understreker IGJEN!

JEg har ikke issues med at det er SLUTT, men at mine venner er så jævla feige ovenfor min venninne. Hun er glatt blitt byttet ut på hytteturer og ferieturer og festivalturer. Hun blir ikke invitert fordi "Hun lager så klein stemning". Det er BARE kleint fordi denne nye dama er med og får et vilt markeringsbehov når min venninne er tilstede! Det er DET som plager meg!

Holder med deg. (Skrev oppi her og) SÆRLIG etter det med lap dance og piss.. .billig tøs. *grøss* Sånt er creepy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...