Bloodless Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Hei. Har litt fet hud, og blir lett blank i ansiktet etter noen timer. Skal i bryllup om noen uker, og skal da være med hele dagen, fra vielsen til festen er over, så vil gjerne ha noen tips for å få sminken til å holde seg fin så lenge som mulig. Synes bare det blir kakete om jeg pudrer litt over det blanke etter en stund, men kanskje jeg bare bruker feil pudder? Har prøvd primer under mineralsminke i pudderform, men det funka dårlig. Tror jeg går for flytende foundation i bryllupet, da det som regel holder seg matt litt lengre. Men likevel, en hel dag.. Æsj, kommer til å se ut som jeg har smurt meg inn med vaselin! :gjeiper: TIPS?!
Wonders Skrevet 16. juli 2010 #2 Skrevet 16. juli 2010 han her er gutt, men på høyre side er flere linker til hva som hjelper...håper jeg.
DesertRose Skrevet 16. juli 2010 #3 Skrevet 16. juli 2010 (endret) Noe som kan fungere er flytende foundation med litt pudder og/eller mineral veil/finishing powder over. Har selv brukt feks Jane Iredale liquid mineral forundation og tatt mineral veil/finihing powder over.. Da holdt det bra. Jane Iredale liquid mineral forundation er ikke den mest dekkende. Men er muig med flere lag om man føler man trenger det. Synes ikke det blir så lett kakete når man tar på et tynt slør med mineral veil/finihing powder over når man begynner bli blank. Gnikker ikke inn eller sirkelbevegelser eller noe.....Det ødelegger sminken jeg allerede har på med å gjøre den ujevn og resultatet ser kakete ut...Tar en myk kost og "patter" det forsiktig på. Er huden veldig fet så la det trekke til seg en del med første påføring og ta på litt mer etterpå...For mye ser pudrete ut så ok å trene på mengden. Å sminke meg med pudder/foundation som et nytt lag for å friske opp den gammel sminke har jeg ikke fått gode resultater med......Da må jeg ta av og på igjen alt da så det unngår jeg heldigvis med metoden skrevet over... Veldig ok med hjemmetrening.... Endret 16. juli 2010 av DesertRose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå