Gjest Kraftig Irritert Skrevet 27. september 2003 #1 Skrevet 27. september 2003 Her hjemme står TVn på hver eneste dag, og hvert bidige minutt mannen i huset er hjemme. Er jeg en sjelden gang hjemme alene skrur jeg ikke på TVn et øyeblikk. Han tar aldri- ALDRI- initiativ til å gjøre noe annet enn å se på TV og trene alene etter jobb på hverdagene. Jeg føler at dette går kraftig ut over samlivet vårt. Noen andre som har det sånn? Er det bare gammel vane vond å vende, eller går det an å gjøre noe for å få ham til å våkne opp og bruke mer tid sammen med meg? Dette er så alvorlig at han heller sitter foran TVn og glane sammen med ungen vår, enn å aktivisere denne i lek mer enn 20 minutter om gangen... :x Hjelp!
Gjest Trist Skrevet 27. september 2003 #4 Skrevet 27. september 2003 Det har vi prøvd. Mye. Han nekter å fire et øyeblikk på tv-tittingen. Har foreslått 2 tv-frie dager i uka (ekstremt?) og jeg har aldri sett ham så sint og fornærmet hverken før eller siden. Så er spørsmålet i hodet mitt- bare gå, eller prøve å fikse?...
monja Skrevet 27. september 2003 #5 Skrevet 27. september 2003 Fatter han virkelig interesse for alt som er på den der kassa???
Gjest lekebøll Skrevet 27. september 2003 #6 Skrevet 27. september 2003 Tipper jeg feil hvis jeg tror han har fått teften av Discovery Channel?
VesleBråka Skrevet 27. september 2003 #7 Skrevet 27. september 2003 Han burde prøvd å leve uten tv i huset. Da får man virkelig tid til mye! Jeg synes ikke du skal gi deg på dette. Hva med å prøve familierådgivning? Der kan du jo snakke om samlivet deres, og peke på årsaker du ser som gir dere vanskeligheter.
Gjest Trist og Irritert Skrevet 27. september 2003 #8 Skrevet 27. september 2003 Tipper jeg feil hvis jeg tror han har fått teften av Discovery Channel? Nei, ikke feil. Han sitter der bare, bryr seg ikke så mye om hva som er på, bare det ikke er NRK1...
Mann 40 Skrevet 27. september 2003 #9 Skrevet 27. september 2003 Nei, ikke feil. Han sitter der bare, bryr seg ikke så mye om hva som er på, bare det ikke er NRK1... Jeg ser mest på NRK1, men jeg er jo gammel og gal.
Gjest Coolaid Skrevet 27. september 2003 #10 Skrevet 27. september 2003 Han er vel blitt avhengig. Lettere (og tryggere) å la livet passere stille og rolig enn å delta. Gå foran som et godt eksempel og hopp i fallskjerm. Det har jeg tenkt å gjøre. 8)
Lillemy144 Skrevet 27. september 2003 #11 Skrevet 27. september 2003 Det har vi prøvd. Mye. Han nekter å fire et øyeblikk på tv-tittingen. Har foreslått 2 tv-frie dager i uka (ekstremt?) og jeg har aldri sett ham så sint og fornærmet hverken før eller siden. Så er spørsmålet i hodet mitt- bare gå, eller prøve å fikse?... Hvet du hva? ta og selg den F*****s Tv'en med en gang, og se hva som skjer! kan jo ikke ha et forhold hvor kisen elsker den jævla tven mer enn han elsker deg. dumt det.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. september 2003 #12 Skrevet 27. september 2003 Hvet du hva? ta og selg den F*****s Tv'en med en gang, og se hva som skjer! kan jo ikke ha et forhold hvor kisen elsker den jævla tven mer enn han elsker deg. dumt det. og da løser deg seg selvfølgelig ta å finn noen på din egen alder som du kan gi gode råd til, for det blir for dumt at en 14 åring prøver å gi råd til noen som er voksne sorry.
Gjest Madam Felle Skrevet 27. september 2003 #13 Skrevet 27. september 2003 hva om han får noen timer foran tv en, der han kan slappe av etter en hard dag. mange bruker tv en til det, og det fungerer ofte, men at du får litt tid med han du også. Sett deg ned og snkk med han, forklar at dette kan bli et så stort problem at det kanskje kan ødelegge forholdet deres, og det vil du ikke. Derfor velger du å ta det opp med han før det har blitt et alt for stort problem. Bruk kvinnelisten din jente Ikke tving han til å være uten i flere dager til å begynne med, men begynn i det små, som noen få timer pr kveld, så kan du kanskje øke det etter som han forstår at dere kan gjøre andre ting sammen.
*Lavendel* Skrevet 28. september 2003 #14 Skrevet 28. september 2003 Sannsynligvis en mann som oppfant TV'en..... :-?
tingeling Skrevet 28. september 2003 #15 Skrevet 28. september 2003 Hvis ærlighet og kommunikasjon ikke virker (du sier du har prøvd allerede), så kan kanskje kvinnelist fungere...finn på ting selv og sammen med barnet. Vær super optatte og ha det kjempe gøy sammen. Da har dere masse å snakke sammen om, og kanskje han vil føle seg utenfor...? For å rekke alt sammen må du kanske skyve litt ekstra husarbeid over på mannen, men hvis du sier ting som "kjempe fint om du kan handle i dag, ungen og jeg skal i svømmehallen...", "Vasker du huset? Ungen og jeg skal til...." Da blir det mindre tid til tv-titting og det spørs vel om han har noen god unskyldning for ikke å gjøre disse sakene. Uansett lykke til Tingeling
Nabodama Skrevet 28. september 2003 #16 Skrevet 28. september 2003 Se på et annet innlegg her på siden, det om å flørte via mail. Kanskje noe sånt kan være en ide?
Factor Skrevet 29. september 2003 #17 Skrevet 29. september 2003 Hva med å sabotere fjernsynet?!?! Det er sikkert en ledning eller et batteri i fjernkontrollen du kan tukle med.... Når TV'n går i svart kan du foreslå noe hyggelig mens dere venter på at signalet kommer tilbake. Han vil oppdage feilen når han støvsuger på fredag.....
Gjest GreenSky Skrevet 29. september 2003 #18 Skrevet 29. september 2003 Hva med å sabotere fjernsynet?!?! Det er sikkert en ledning eller et batteri i fjernkontrollen du kan tukle med.... Når TV'n går i svart kan du foreslå noe hyggelig mens dere venter på at signalet kommer tilbake. Han vil oppdage feilen når han støvsuger på fredag..... Ja, jeg tenkte på det jeg også. Men kanskje han da vil bruke "ustabil gammel TV" som unnskyldning til å skaffe 100 tommers TV med hjemme-kino?
Livets datter Skrevet 29. september 2003 #19 Skrevet 29. september 2003 Min kjære er også fryktelig opphengt i tv'n. Å slå på tv'n er det første han gjør når han kommer hjem fra jobb og når han står opp i helgene. Jeg personlig er et menneske som trenger ro og stillhet i ny og ne. Tv 12 timer i døgnet stresser meg opp. Jeg foreslo at tv'n kunne være "forbudt" FØR et visst klokkeslett og ETTER et visst klokkeslett, men nei! Negativ tilbakemelding.
Nøste Skrevet 29. september 2003 #20 Skrevet 29. september 2003 Før så vi mer på TV sammen .Vi har heller funnet ut at vi kan gjøre andre ting,som for eksempel kose oss mer sammen ,gå en lang tur vær kveld.Blir mer opplakt til senga da .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå