Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.... sønnen min har en overnattingsgjest.Skulle inn å si god natt,så lå han oppå henne og spurte om det var godt. Jeg blir utrolig kvalm,skjønner at barn skal utforske og det er normalt,men hadde ikke ventet det av min sønn ennå!Han er 6.Det var gjensidig lek altså.. Hva skal jeg si?Er det normalt? HVOR har han fått med seg hvordan det skal gjøres??
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 (endret) hvis han får lov til å ha en overnattingsgjest når han er 6 år, så må han få lov til å leke doktor. Sånn er det bare. Endret 15. juli 2010 av Bond
NovaFlare Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Da jeg var 5 og min kompis 6 så lekte vi doktor på rommet mitt. Det var midt på dagen da for jeg fikk ikke ha gutter på overnatting. Og da lå han oppå meg og stakk tissen sin rett innenfor meg (ikke i skjeden), og bare lå der, sånn gjorde nemlig de voksne det Så joda, barn utforsker masse i den alderen. Jeg lekte til og med doktor med flere av venninnene mine, kysset osv. Helt normalt Det gav oss ingenting seksuelt, det var ren nysgjerrighet.
Gjest Blubberella Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Barn får med seg det meste, inkludert at voksne gjør ting sammen seksuelt. Som oftest begrenser det seg til viten om at mannen ofte ligger oppå dama og at det er godt. Barn trenger å lære at seksualitet ikke er fy-fy, men at det er noe privat. De bør også lære å respektere egen og andres kropp, og aldri tvinge seg på andre eller være med på noe de ikke ønsker. Utover dette bør man få la ungene være i fred med sine uskyldige sexleker, og ikke la dem få inntrykk av at seksuelle følelser er fy. På samme måte skal ikke voksne blande seg inn i barns seksuelle lek og innbille seg at barn trenger å "lære sex" fra voksne (som pedofile ofte ønsker å tro). Jeg håper trådstarter er et troll, hvis ikke har du enten et temmelig trist forhold til seksualitet (æsj og fy om barna utforsker seg selv og hverandre), eller så er du overmåte glad i å provosere. Eventuelt en pedofil som ønsker en runketråd... Jeg synes uansett sånne tråder er eklere enn at 6-åringer leker mor og far.
Antlers Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 (endret) Jeg synes det er greit å si fra om man tar de på fersken, men da må du si fra uten å kjefte, f.eks "Slutt og tøyse nå unger, det er leggetid". Det er helt naturlig at barn utforsker hverandre, og selv om du skulle fortelle dem at det er upassende vil det neppe stoppe at lignende ting skjer i fremtiden, men det er helt greit å gjøre barnet oppmerksomt på at dette er noe privat, og at det ikke passer seg å gjøre slikt foran andre. Ser heller ikke noe problem med å bare ignorere det, men det kommer jo an på hva du selv mener om saken, da. Så lenge du ikke oppfordrer til slik lek - eller blir sint på barnet - gjør du bare det du selv finner riktig. Endret 15. juli 2010 av Bond
Tulle Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Ærlig talt, hva er dette for et sted egentlig!? Snakk om å forhåndsdømme helt vanvittig.. Jeg tror trådstarter fullt og helt. Jeg er trebarnsmamma, og ville nok helt sikkert søkt råd her inne, om jeg hadde havnet i den samme situasjonen. For som forelder vil man gjerne handle rett. Dette innlegget vitner for meg om at trådstarter er en mor som vil sitt barns beste. For å utdype videre.. Ja, det er nok helt vanlig at barn utforsker dette. Husker selv hvordan jeg og venniner og min søster som er halvannet år yngre enn meg holdt på. Og gutter, for ikke å snakke om det. Ingen seksuelle tanker inn i bildet.. Husker en mor hadde tatt kontankt med mine foreldre, etter at ei jente i nabolaget og en gutt hadde lekt voksne hjemme hos oss. Da fikk vi streng beskjed om at det var IKKE lov, og at det var farlig. Jeg personlig tror nok ikke det er rette reaksjonen å gi barn. Farlig? Neppe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Jeg husker jeg og en venninne lot som vi hadde sex da vi var 6 år. Hun hadde en liksomtiss, og lot som hun var gutt og lå inntil meg. Vi hadde klær på. Vet det er mange som gjør dette og lignende, men det er ingen som prater om det, og det er veldig sjeldent at forldrene oppdager dette. Og barna sier jo ikke noe heller ... Så er det mange 9-10 åringer som driver med kyss-klapp-klem i bursdager. Så begynner noen å få seg kjærster i 11-12 årsalderen. Etter dette går det bare en vei ... Så ja, detter er normalt.
marylinm Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 jeg husker vi holdt på i barnehagen. og når jeg jobbet i barnehage holdt ungene på da også altså ,helt normalt ingenting å bekymre deg for.. kan ikke moderatorene stenge ute de anonyme brukerene som skriver sånt piss?!?! det gjør meg også virkeli lei og forbanna. argh
Meridian Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 Ja, det er normalt. Det værste man kan gjøre er å ødelegge sexlivet til barn(når de engang blir voksne) ved å fremstille det som farlig, eller å gi de skam eller skyldfølelse, eller å få de til å føle seg skitten og ekkel. Det beste er å forklare ting, og lære de til å sette grenser, og ikke gå med på ting de ikke vil, og å lære de å beskytte seg.
Gjest Blubberella Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 Da vil jeg benytte anledningen til å be om unnskyldning, Linda, for at jeg var krass i innlegget mitt. Etter såpass mange suspekte og identiske innlegg om barns seksualleker ble jeg provosert til å tolke for mye inn i innlegget ditt. Jeg beklager. Håper du finner ut av dette og kommer til en løsning.
Gjest Bond Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 (endret) Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod Endret 15. juli 2010 av Bond
Mann 42 Skrevet 18. juli 2010 #14 Skrevet 18. juli 2010 Da jeg var 5 og min kompis 6 så lekte vi doktor på rommet mitt. Det var midt på dagen da for jeg fikk ikke ha gutter på overnatting. Og da lå han oppå meg og stakk tissen sin rett innenfor meg (ikke i skjeden), og bare lå der, sånn gjorde nemlig de voksne det Så joda, barn utforsker masse i den alderen. Jeg lekte til og med doktor med flere av venninnene mine, kysset osv. Helt normalt Det gav oss ingenting seksuelt, det var ren nysgjerrighet. Jeg husker at jeg hadde en lignende opplevelse da jeg var på samme alder, sammen med nabojenta. Vi fant heller ikke ut av det, og skjønte ikke helt at det kunne være noe å drive med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå