Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne lufte denne tanken om designerklær i store størrelser.

Er det behov for det ?

Er det ønske om det ?

Grunnen til at jeg vil lufte dette spørsmålet er fordi jeg er uten fast arbeid og har 2 1/2 år i skredderfaget. Det er mange som sier at jeg burde begynne å sy for folk, men selv mener jeg at det er ingen som er interessert i å betale hva det koster å få laget designerklær så lenge man kan kjøpe fine klær i kleskjedebutikkene.

Derimot så tenkte jeg at kanskje det er behov for klær i store størrelser som er laget med omtanke og flid, og litt mere spesiellt enn hva som blir produsert i en masseproduksjon ?

Selv er jeg i str. 46 og savner å kunne kle meg litt fiffig og elegant på tross av mine ekstra kilo. det finnes masse tøy til damer i store størrelser men jeg synes det ofte blir av den litt kjedelige "sort sekk" stilen.

Hva synes dere ?

Er det behov for designklær i store størrelser ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt klart behov for designer klær i store str. Det ernokk av folk som ikke kommer inn i standar str men de ønsker å se bra ut for det.

Skrevet

Uten å utbrodere det noe mer, så tror jeg ABSOLUTT det er behov for flotte og elegante klær i større størrelser. Synes ikke det er nødvendig at folk skal gå i telt selv om man er stor.

Jeg synes idèen er god i allefall :D

Lykke til i såfall!

D :briller:

Skrevet

Det er flott at noen tenker store størrelser også. Synes alt for mange plagg i store størrelser minner for mye om telt jeg og. Det er mange som har problemer med å finne klær som passer dem perfekt.

Stå på! Ideen er flott :D

Skrevet

Marina Rinaldi har slike klær, for de som ønsker å handle før du evt strter å sy.

Gjest Anonymous
Skrevet
?

Er det behov for designklær i store størrelser ?

JA! så abslutt

Skrevet

Bestiller gjerne klær jeg hos noen som syr, så lenge det ikke koster "flesk" hehe.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det samme gjelder faktisk små størrelser selv om vi nok lettere finner noe i feks.Italia, Frankrike og USA.

Her i Norge er det imidlertid ikke lett å finne ordentlige klær i små størrelser 32-34. Har mange ganger vurdert å få sydd noe og kommer nok til å gjøre det.

Skrevet

Synes dette høres veldig flott ut jeg! Skulle gjerne hatt meg noen litt ekstra fiffige klær, og det er ikke bare enkelt når man er størrelse 44 eller mer. Problemet er jo ofte at slike klær blir for dyrt for de aller fleste...

Men dette høres altså ut som en glimrene ide!!!

Skrevet

:D

Jeg ser så mye som jeg har lyst på, men har store pupper og bruker str. 46/48 så det er ikke alltid like lett å finne passelige klær. Derfor bruker jeg mye tid på nett....Leter etter butikker og sånn som tilby trendy, moderne, romantikk/vintage type klær-akkurat den type klær er nok alltid for liten. Det som jeg synes er vanskelige er at noen vil IKKE har noen forskjell. F. eks. kutter ut denne "plus avdeling" helt og bare har alle storrelse. Andre har ikke helt det samme synspunkt og vil heller har en slags skreddersydde klær som passer denne "større" kropp (Pip Stormøte er litt sånn, kanskje?). Jeg fant en butikk på netta som skreddersy klær i alle størrelse selvføgelige. Utvalget er ikke stor men det er akkurat den typer klær som jeg vil gjerne ser mer av:

www.ametandsasha.com

Hva synes dere? Hva typer klær egentlig har du lyst på? Tenker mye på Noa Noa selv. En annen butikk som jeg er hekta på er:

www.anthropologie.com

Men det er gjerne for lite og. Bare ser på målet tabell....Pfft....'>

Men det er gjerne for lite og. Bare ser på målet tabell....Pfft....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...