Gå til innhold

Kvinners skremmende utvikling

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

dette var vell ikke til meg men :)

først må jeg si at jeg har lite respekt for folk som diskuterer som anonyme. kan bare lesse utav seg med dritt fordi ingen vet hvem dem er...hmf...

men jeg er absolutt ikke homofob. ene beste kompisen min er homo.

og jeg har flere homofile venner av begge kjønn.

jeg klikker virkelig ikke om jeg ser menn klemmer,holder rundt eller kysser hverandre. herregud!

dere er trangsynte..

Bra at du ikke er homofob da. Men ærlig talt: synes du innlegget mitt var "dritt"? Hvorfor det? Jeg påpekte dobbeltmoral, var dette ufint synes du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jørgen
Skrevet

Oppførselen blant kvinner idag ville så sent som 1990-tallet blitt kalt uanstendig og usømmelig. Men når noe først er akseptert, så gjør kvinner det.

Skrevet

Bra at du ikke er homofob da. Men ærlig talt: synes du innlegget mitt var "dritt"? Hvorfor det? Jeg påpekte dobbeltmoral, var dette ufint synes du?

jeg vet ikke hvilket av de annonyme innleggene som er dine (en annen ulempe med å være annonym) så skal ikke gi deg all skylda :)

men jeg syns du virker fordomsfull og greier alle under en kam.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg vet ikke hvilket av de annonyme innleggene som er dine (en annen ulempe med å være annonym) så skal ikke gi deg all skylda :)

men jeg syns du virker fordomsfull og greier alle under en kam.

Er det fordomsfullt å påpeke dobbeltmoral? Nå har jeg hørt det også.

For øvrig, det heter: å SKJÆRE ALLE OVER ÉN KAM. Ikke filtrere alle gjennom en kam, sluse andre gjennom en annen kam, eller greie atter andre under en tredje kam. Got it?

Gjest Gjest
Skrevet

Det var frekt sagt. Jeg er ikke tiltrukket av gutter, men av jenter. Men jeg er tiltrukket av ordentlige jenter, og slik da var før, og slik de skal være: opptatt av menn, ikke hverandre.

Unnskyld meg, men innleggene dine er noe av det mest patetiske jeg har lest noensinne.

For meg virker det som om du lengter tilbake til en tid, hvor menn var kongen på haugen, og hadde fullstendig makt og kontroll over damene. Det virker som om du har en oppfattelse av at menn har/skal ha en høyere stilling enn kvinner, og at kvinner skal innrette seg etter alle mannens ønsker og behov.

"Ordentlige jenter, og slik da var før, og slik de skal være: opptatt av menn, ikke hverandre"... Så du mener altså at "ordentlige jenter" er jenter som er tvunget til å være med en mann, og ikke jenter som åpenlyst tør å sette pris på sine venninner (eller jentekjæreste?). Jeg synes slik oppførsel fra jenters side kun vitner om en eneste ting: en positiv utvikling hvor kvinnen stadig opparbeider seg mer rett til å kunne være glad i hvem hun vil, og får mulighet til å ikke være avhengig av en mann for å ha noen verdi.

For meg virker du som en egoistisk, gammeldags mann, som mener at kvinner skal være tilbøyelige, underdanige, og automatisk tiltrukket av/vise affeksjon til menn bare fordi de er kvinner.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ikke no problem for meg at mange jenter er lesbiske...flere menn på meg :lur:

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at kvinner som er interessert i andre kvinner er mer gutter (ikke menn!) enn de er kvinner. De klipper seg kortere enn gutter flest, har metall-greier hengende fra forskjellige kroppsdeler, kler seg som gutter med fedmeproblemer, i baggy pants og hettegenser.

Som oftest har disse kvinnene vokst opp med alenemødre slik at de aldri har opplevd det å ha en far og vet hva kjærlighet fra en ekte mann vil si. I noen tilfeller er de blitt ødelagt på andre måter, som gjennom overgrep feks.

Dette er kvinnemennesker man uansett ønsker å holde seg langt vekke fra! Så for all del, de må være så lesbiske de vil for min del. Jeg gir blaffen. Jeg er bare glad til jeg slipper å ha noe med de å gjøre jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at kvinner som er interessert i andre kvinner er mer gutter (ikke menn!) enn de er kvinner. De klipper seg kortere enn gutter flest, har metall-greier hengende fra forskjellige kroppsdeler, kler seg som gutter med fedmeproblemer, i baggy pants og hettegenser.

Som oftest har disse kvinnene vokst opp med alenemødre slik at de aldri har opplevd det å ha en far og vet hva kjærlighet fra en ekte mann vil si. I noen tilfeller er de blitt ødelagt på andre måter, som gjennom overgrep feks.

Dette er kvinnemennesker man uansett ønsker å holde seg langt vekke fra! Så for all del, de må være så lesbiske de vil for min del. Jeg gir blaffen. Jeg er bare glad til jeg slipper å ha noe med de å gjøre jeg.

:ler:

Hvor i himmelens navn og rike har du klart dette? Det er endel som mer eller mindre passer til beskrivelsen din, men hvordan det går an å konsekvent kun mæte på den undergruppen er ikke mindre enn imponerende.

Skrevet

Det var frekt sagt. Jeg er ikke tiltrukket av gutter, men av jenter. Men jeg er tiltrukket av ordentlige jenter, og slik da var før, og slik de skal være: opptatt av menn, ikke hverandre.

Jeg kysser noen av de beste venninne mine - men det er sånn, er glad i deg greie.

Jeg har foresten en kjæreste, så jeg har faktisk null interesse av andre gutter når jeg er ute sammen med venninner, og hvis det i tilleg holder gutter unna og gi en venninne et lite kyss så er det egentlig greit fordi gutter 'nå til dags' erså jævla innpåslitne og perverse uansett...

du nevnte også tidligere at men ikke får lov.. det får de, typen får holde så mye hender og 'pike kysse' andre gutter han bare vil :P

Skrevet

Nå er jeg ganske voksen, men har opplevd kjærester av venninner som har vært sjalu på forholdet oss i mellom. Jeg er 100% hetero, kunne ikke tenkt meg jentekos i det hele tatt, men når man er på fest, kanskje ikke har sett hverandre på en stund, drukket litt alkohol, blir man lett litt mer fysisk når man viser sine følelser for hverandre. Dette betyr ikke kyssing, men klemming, prating og mye latter :skravle: . Man har mye man skal ta igjen på noen få timer, og da må kjæresten tåle at det ikke er han som får all oppmersomheten for en stakket stund :kgbaby: . Spesielt en venninnes kjæreste har en tendens til å tillegge oss både følelser og andre mer "ulne" egenskaper i forhold til hverandre. Det blir så jeg nesten ikke tør å gi henne en klem når kjæresten er til stede, og det synes jeg er synd.... Fysisk kontakt uten at det behøver å ligge noe seksuelt bak, tror jeg er sunt for oss alle :jepp: Så gutter; klem i vei dere også :klem:

Skrevet (endret)

Herlighet, når skal man slutte å legge seg opp i hvordan andre mennesker innretter livene sine? Det er ikke nødvendigvis flere lesbiske nå enn på 80-tallet, men færre heterofile. Ting går framover, også homokampen. For det har virkelig vært en kamp for aksept. Det var nok mange "heterofile" før, som gifta seg og fikk barn, og levde i det hetero "a4-livet" som var forventa av dem. Var det noe bedre? Mer til å stole på?

Det er ikke til å stikke under en stol at en del (kanskje yngre kvinner, 17 og litt oppover?) kliner og koser og klemmer for å få oppmerksomhet fra gutta. Da har jeg en STOR oppfordring til mannfolk, ta kontakt på en skikkelig måte!

Jeg har ved et par anledninger ute på byen mens jeg klina med min date for kvelden, kvinnelig sådann, opplved meget uønsket kontakt fra den mannlige arten. En gang kom en mann jeg aldri hadde sett før, og regelrett sleika meg i ansiktet! Det var ikke snakk om bare borti med tungespissen. Tenk deg en våt kutunge i fjeset, så har du noe tilsvarende :kjefte: :kjefte: :kjefte: En annen gang kom en mann og stakk nesa si helt opp i fjesene våre og absolutt skulle bli med. Ikke tok han et nei for et nei heller. (for ikke å snakk om en nabo, som trakaserte meg og min daværende over flere uker fordi han ville være med i senga. Men det er dog en annen historie)

Ta kontakt på et vis som viser normal folkeskikk, og ta et eventuelt nei for et nei. Denne folkeskikken gjelder selvfølgelig begge veier. Om du tar kontakt på en skikkelig måte, men får sitroner marinert i eddik tilbake, så har du lov til å bli en smule grinete.

Forøvrig synes jeg heterofile menn klemmer altfor lite på hverandre :jepp:

Med vennlig hilsen

Fullblods lesbe som ikke er noen mannehater :goodbye:

Endret av fruBeist
Gjest Caroline
Skrevet

Menn kan knapt gi hverandre et klapp på skulderen før kvinner freaker ut. Så hvis noen her inne lurer på hva jeg føler, så kan de gå i seg selv og tenke gjennom hvordan de ville følt det hvis gutta plutselig skulle begynne å se mer på hverandre enn på kvinner. Hvis menn skulle begynne å leie hverandre, overøse hverandre med komplimenter, gi hverandre små kyss på munnen, se på hverandre, og ignorere kvinnene som hadde pyntet seg for kvelden.

Dette er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt. HAHHAHA! Jeg kjenner INGEN kvinner som freaker ut om menn viser omsorg for hverandre. Om jeg ser menn som klemmer og klapper hverandre på skulderen antar jeg ikke automatisk at de er homofile og uinteresserte i å ha kontakt med meg. Det sier meg derimot at de er trygge på seg selv og kan å vise omsorg for andre. Noe som er SUPERT!! Hadde jeg sett to menn kysse, ville jeg kanskje anta at de var homofile. Men det har vel litt med det samfunnet vi lever i? Det er MER "tabu" med homofile enn lesbiske.

Kan det ikke tenkes at det er noe med DEG og din negative innstilling som gjør at kvinner "ignorerer" deg og virker uinteresserte da?

Jeg vet nemlig at når jeg og mine venninner er på byen bruker vi hverandre om vi møter menn som er innpåslitne. DU TAR HINTET I DET MINSTE.

Det er mer naturlig for kvinner å vise omsorg for andre, uten at man trenger være lesbisk for den del. Jeg tror kvinner har et annerledes forhold til venninnene våre, enn gutter har til sine venner. Når jeg var i barneskolealder hadde jeg ofte overnattingsbesøk av venninner, vi sov halvnakne i samme seng, dusjet sammen osv. Helt naturlig for små jenter. På ungdomsskolen holdt vi hender, kysset, klemte og fortalte hverandre at vi elsket hverandre hele tiden. Nå har det roet seg litt ned med kyssingen og klemmingen, men jeg har fortsatt et veldig naturlig forhold til å være litt intim med venninnene mine nå når jeg er blitt voksen.

Tror det er slik de fleste jenter er... så da får du vel bare leve alene :P

Skrevet (endret)

Liker ikke tanken på å kline eller bli klådd på av venninner.

Jeg skvetter faktisk om en jente/ikke nær venninne kommer å tar meg på puppen eller skal kline til med meg. Mine nære venner gjør heldigvis aldri dette...

Jeg har også vært tålmodig i og med at det er tulleri, men jeg synes det går langt når jeg føler meg helt klint til av fniseri, leppestift, lange hår med hårspray og masse pupper.

Jeg har også fått spørsmål om å kjenne på pupper og lignende, for å kjenne om de er deilig eller morsomme. Jeg orker ikke å klå på pupper med mindre de lurer på om det er en unormal klump der etc.

Jo jeg synes jenter som dette kan være like plagsomme som perverse gutter. Jeg vil ikke bli klådd på, jeg ønsker å ta meg en fest ute på byen, ikke leke at jeg er på Paradise hotel! Så både jenter og gutter: Ingen spesielle venninner får lov, bare veldig spesielle gutter som jeg har nøye vurdert og som puppen min er interessert i :fnise:

Men at de bare skal holde seg til gutter/menn? Vås.

Nei jeg synes faktisk det er helt OK så lenge jeg får ha brystet mitt i fred, så får brystene og leppene deres ha det gøy der de er tillatt/har lyst til å befinne seg!

Jeg føler ikke noe kontrollbehov for at jenter/gutter/venninner/kamerater ikke skal få kose med hverandre.

Endret av AnneBonny
Gjest jeansgutt21
Skrevet

Dette er ikke generaliserende for alle, men er en oppfatning tilsynelatende noen "menn" har av overfor dagens kvinner!

Og å vise/uttrykke omsorg og glede overfor venner/venninner, dette er jo den naturligste del i vår verden i dag. Alle skal kunne vise både følelser og omsorg for hverandre, kvinner som menn på tvers av kjønnene, uten at det på noe sett å vis behøver å støte noen, ei heller være grunn til å støte noen!!

Må jo bli en merkelig verden, hvis vi ikke kan gjøre ditt eller datt, passe på til enhver tid og i enhver sammenheng med både hva vi gjør, og eller hva vi sier til våre venner! Dette bare for ikke disse gode og uskyldige handlingene skal vekke oppstandelse eller harme hos andre mennesker, (menn)!!

Selv syns jeg å oppleve at kvinner lever, i positiv betydning, i pakt med tiden og ikke i vår tidligere tiders fordomsfulle verden, der alt ble styrt og bestemt av menn! Godt å se kvinnene bevege seg bort fra disse dystre tider, der mannsåket rådet, der menns oppfatning av kvinnen var: Alle kvinner skulle være gode husmødre, passe barna og ikke minst være tilgjengelig for mannen, ikke minst når det måtte passe ham.

Syns å se menn beskrive sider ved seg selv som nesten virker skremmende. De viser tydelig frykt for kvinnene, og som igjen må vitne om helt mangel på selvtillit, respekt eller en virkeligoppfatning som hører fortiden til! Dette virker for noen å være en mulig dyptliggende, "redsel", for å miste kontrollen over seg selv eller andre mennesker, i særdeleshet kvinnene!

Herregud, har virkelig menn så dårlig selvtillit at de ikke tåler at jenter og kvinner utrykker ekte glede overfor sine venner/venninner, selv våre mødre og bestemødre, klemmer hverandres venninner! Hvorfor er det sånn at mange menn ALLTID, tror det er noe sexuelt bare for at de gir hverandre et kyss på kinnet eller omfavner hverandre i en stoooor koseklem.

Ligger det så dypt nedarvet i mannen, at han er redd for å miste befestelsen, -(Kongen på haugen), ikke vet jeg??

Ikke rart det blir en utfordrende verden å leve i, når selv så uskyldige handlinger, skal hos noen, vekke harme, redsel og til og med avsky for kvinnens lekenhet og godhet overfor andre enn seg selv, menns alterego er virkelig tydlig å se hos, heldigvis fåtallige menn.

Til TS!

Er det grunn for en liten selvransakelse her tro!! Dette er ikke som en skriver her, en trolle tråd, har faktisk sett og opplevd at menn kan ha slike problemer overfor kvinnene! Når kvinnene ENDELIG ser ut til å vinne frem i likestillingskampen, skal de møte menn som i redsel av kvinners frihet og til fritt å utrykke seg, møte menn som er pisseredde for kvinnene som lever i pakt med nådtiden og ser inn i fremtiden!

Er som en annen tråd her beskriver, er norske menn i ferd med å bli akterutseilte overfor menn av utenlansk opprinnelse?? Se bare på svenske gutter og menn, ser allerede her, at det er forskjeller!

Unnskyld at det ble så langt innlegg, ble bare litt engasjert her!

Skrevet

Herregud, har virkelig menn så dårlig selvtillit at de ikke tåler at jenter og kvinner utrykker ekte glede overfor sine venner/venninner, selv våre mødre og bestemødre, klemmer hverandres venninner! Hvorfor er det sånn at mange menn ALLTID, tror det er noe sexuelt bare for at de gir hverandre et kyss på kinnet eller omfavner hverandre i en stoooor koseklem.

Dette er jo ganske kvinnelig og helt normalt i mine øyne.

Jeg klemmer, kysser på kinnet, stryker i håret mens hun gråter.

Men jeg kliner ikke med henne. Tar ikke på puppene hennes.

Dette er individuelle grenser. Jeg har inntrykk av at jenter som gjør dette, ofte vil terge, leke, ha det gøy.

Nå er det faktisk godt at det er så mange forskjellige mennesker der ute, at det faktisk finnes plass til slikt også, spør du meg.

Gjest jeansgutt21
Skrevet

Dette er jo ganske kvinnelig og helt normalt i mine øyne.

Jeg klemmer, kysser på kinnet, stryker i håret mens hun gråter.

Men jeg kliner ikke med henne. Tar ikke på puppene hennes.

Dette er individuelle grenser. Jeg har inntrykk av at jenter som gjør dette, ofte vil terge, leke, ha det gøy.

Nå er det faktisk godt at det er så mange forskjellige mennesker der ute, at det faktisk finnes plass til slikt også, spør du meg.

Alt handler om toleranse og gjensidig respekt! Selv om vi streber etter en fordomsfi verden, handler det ikke om å kunne fritt frem, gjøre hva som helst mot en annen person. Det er godt det er mange forskjellige mennesker med med forskjellige preferanser og at det i nesten alle sammenheneger er plass for alles meninger og oppfatninger.

Men min tanke i innlegget var at de som klemmer, kysser eller hva det enn måtte være, allerede er bekvem med sin egen situasjon. Innlegget er rette mot andres, menns), oppfatning av hva vi mennesker gjør mot hverandre og i særdelseshet noe så uskyldig å fint at venner og venninner klemmer hverandre:)

Skrevet

For en skrudd holdning.

Jeg kommer til å fortsette å holde min venninne i hånden, klemme henne, holde rundt henne og sove i samme seng som henne. Vi har kysset en gang, men gjør det ikke lenger ettersom jeg har kjæreste. Et kyss for meg behøver ikke være en seksuell eller sensuell handling. Et kyss for meg kan bare vise at jeg er glad i dem og bryr meg om dem. Jeg elsker nærhet, rett og slett. Og jeg er glad i å kysse. Hva andre måtte mene om det, gir jeg en lang stor faen i. Sånne som TS er ikke verdt å bruke tiden sin på.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann på 34 år. Så jeg har mistet all tro på dere.

Velkommen til KG der mennene ikke forstår kvinner. :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...