Gjest Jørgen Skrevet 15. juli 2010 #1 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er mann på 34 år, og registrerer at kvinner synes å være mer opptatt av hverandre enn av oss gutta. Dette synes jeg er rimelig trist. Når jeg er på byen, ser jeg jenter som intimiserer åpenlyst. De leier hverandre, de kysser hverandre, de holder lenge rundt hverandre, og de gjør dette som om det var den mest naturlige ting i verden. Prøver du deg på slike kvinner, fråder de som regel i raseri, og ber deg gå. Jeg tenker: er dette en måte for kvinner å trakassere heteroseksuelle menn? - Annenhver kvinne jeg møter forteller stolt (!) om sine lesbiske tilbøyeligheter og erfaringer. Nå har tiden tydeligvis kommet for også å frigjøre seg fra mannens kropp. Jeg synes dette er skremmende for jeg vil gjerne ha en ordentlig jente som jeg kan stole på. Og jeg føler ikke at jeg kan stole på kvinner slik de er i dag. Da jeg vokst opp (1980-1990-taller eksisterte ikke noe annet enn heterofile jenter, og det var oppriktig talt en mye enklere verden å forholde seg til. Idag er alt annerledes. Men som ikke det var nok, så kommer nemlig paradokset: kvinner aksepterer ikke at menn intimiserer. Så fort jeg tar på en mann, eller snakker pent om en mann, kommer spørsmålet: du er vel ikke homo, vel? Så det er en double standard her også. Alt dette har ødelagt min respekt for kvinner. Jeg tenker at det har klikket for kvinnene idag, og jeg orker ikke lengre å ta kontakt. Jeg ser på de som skitne, og jeg føler at jeg blir skitten ved å ha kontakt med dem. Hvis jeg blir sammen med en slik kvinne, er jo det en form for aksept, og akseptere kvinner slik de er idag, klarer jeg ikke. Så kan man si: alle er ikke slik. Og det er riktig. Men jeg har aldri møtt en kvinne som avviser kvinner fysisk. De aller fleste lar seg berøre og kysse. Min heterofile ex gjorde dette, og til slutt orket jeg ikke mer. Så jeg har mistet all tro på dere.
Twink Skrevet 15. juli 2010 #2 Skrevet 15. juli 2010 Hvorfor i alle dager gidder du å prøve deg på ei jente som nettopp har stått å kyssa på ei annen jente? :klø: Hadde jeg vært på byen og sett to kjekkaser stå å kline, hadde jeg tenkt at de sikkert var homo, hadde ikke da prøvd meg på en av de rett etterpå. Og ihvertfall ikke blitt overrasket om jeg hadde blitt avvist. Jeg ser sjelden mange av samme kjønn sammen, kanskje du henger på feil steder, og går etter feil type jenter?
marylinm Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 jenter som holder hendene ute vil ikke miste hverandre,og passer på hverandre ofte. og vil nok ikke alltid ha en mann nei. jeg har kysset med mine venniner siden jeg var 14 år tror jeg. er det galt om jenter har en annen måte å vise at dem er glad i hverandre på? og om en mann ikke skule tåle det,så er det hans problem. (jeg er hetero) og absolutt til å stole på. men hvorfor henger du på disse stedene hvor unge jenter går da,hvis du har så mye imot oppførselen?
Gjest Jørgen Skrevet 15. juli 2010 #4 Skrevet 15. juli 2010 Svaret på det er at kvinnene jo sier at de gjør det bare for gøy. Tvetydigheten og dobbeltkommunikasjonen skaper full forvirring for menn.
Gjest Jørgen Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 jenter som holder hendene ute vil ikke miste hverandre,og passer på hverandre ofte. og vil nok ikke alltid ha en mann nei. jeg har kysset med mine venniner siden jeg var 14 år tror jeg. er det galt om jenter har en annen måte å vise at dem er glad i hverandre på? og om en mann ikke skule tåle det,så er det hans problem. (jeg er hetero) og absolutt til å stole på. men hvorfor henger du på disse stedene hvor unge jenter går da,hvis du har så mye imot oppførselen? Før var det bestemte steder der slike kvinner gikk. Idag finner du dette overalt, og både blant yngre og eldre kvinner
Malum Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er mann på 34 år, og registrerer at kvinner synes å være mer opptatt av hverandre enn av oss gutta. Dette synes jeg er rimelig trist. Når jeg er på byen, ser jeg jenter som intimiserer åpenlyst. De leier hverandre, de kysser hverandre, de holder lenge rundt hverandre, og de gjør dette som om det var den mest naturlige ting i verden. Prøver du deg på slike kvinner, fråder de som regel i raseri, og ber deg gå. Jeg tenker: er dette en måte for kvinner å trakassere heteroseksuelle menn? - Annenhver kvinne jeg møter forteller stolt (!) om sine lesbiske tilbøyeligheter og erfaringer. Nå har tiden tydeligvis kommet for også å frigjøre seg fra mannens kropp. Jeg synes dette er skremmende for jeg vil gjerne ha en ordentlig jente som jeg kan stole på. Og jeg føler ikke at jeg kan stole på kvinner slik de er i dag. Da jeg vokst opp (1980-1990-taller eksisterte ikke noe annet enn heterofile jenter, og det var oppriktig talt en mye enklere verden å forholde seg til. Idag er alt annerledes. Men som ikke det var nok, så kommer nemlig paradokset: kvinner aksepterer ikke at menn intimiserer. Så fort jeg tar på en mann, eller snakker pent om en mann, kommer spørsmålet: du er vel ikke homo, vel? Så det er en double standard her også. Alt dette har ødelagt min respekt for kvinner. Jeg tenker at det har klikket for kvinnene idag, og jeg orker ikke lengre å ta kontakt. Jeg ser på de som skitne, og jeg føler at jeg blir skitten ved å ha kontakt med dem. Hvis jeg blir sammen med en slik kvinne, er jo det en form for aksept, og akseptere kvinner slik de er idag, klarer jeg ikke. Så kan man si: alle er ikke slik. Og det er riktig. Men jeg har aldri møtt en kvinne som avviser kvinner fysisk. De aller fleste lar seg berøre og kysse. Min heterofile ex gjorde dette, og til slutt orket jeg ikke mer. Så jeg har mistet all tro på dere. What??? Og hvilken planet vokste du opp på, sa du? :klø: Jeg vet om endel jenter som er heterofile men som godt kan være intime med andre jenter, men jeg har aldri opplevd dem som fiendtlige overfor menn. De som oppfører seg fiendtlig har kanskje endel dårlige erfaringer, som også gjør at de føler seg tryggere og friere sammen med jenter? Hva mener du med å "prøve deg"? Kan det være noe med måten du henvender deg på som gjør at de blir så avvisende? Sånn ellers tror jeg kanskje du frekventerer feil steder når du stadig opplever det som et problem at jenter kun er interessert i jenter.
Gjest Jørgen Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Ja, du får bli sammen med gutter, da. Det var frekt sagt. Jeg er ikke tiltrukket av gutter, men av jenter. Men jeg er tiltrukket av ordentlige jenter, og slik da var før, og slik de skal være: opptatt av menn, ikke hverandre.
marylinm Skrevet 15. juli 2010 #9 Skrevet 15. juli 2010 Før var det bestemte steder der slike kvinner gikk. Idag finner du dette overalt, og både blant yngre og eldre kvinner må bare si at du prater som at du skulle vært 60 år altså..før 34 er ingen alder.. faren til barna mine er eldre enn deg,og har ikke disse problemene. ja, jeg tror at vi er hyggelige mot hverandre alle steder. men det er jo trist at du har problemer med det da.. og jeg har aldri gjort slikt for å irritere menn. men hvordan prøver du deg på jentene ute da?
MarilynM Skrevet 15. juli 2010 #10 Skrevet 15. juli 2010 (endret) Yes da.. Her mater vi troll ser jeg.. Endret 15. juli 2010 av MarilynM
Fredagslunch Skrevet 15. juli 2010 #11 Skrevet 15. juli 2010 Ikke mat trollet! (Yess, der fikk jeg også en anledning til å skrive den setningen. Synes det er så morsom!) :D LOL
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 Ja, du får bli sammen med gutter, da. Dette måtte jo bare komme. Standard kommentar med én gang kvinner kritiseres for noe. Det rare er jo at på spørsmål om hva slags menn kvinner foretrekker så svarer de: en mann som ikke tar seg selv så høytidelig. Men har kvinner selv selvironi, eller evne til selvkritikk?? Tror ikke det nei. TS: jeg tror ikke du skal legge så mye i denne oppførselen du misliker. Riktignok får også jeg inntrykk av at dette er bildet: både menn og kvinner elsker kvinner, mens både menn og kvinner er lunken, for ikke å si avvisende til menn. Men det er ikke sikkert at dette er helt riktig. Kvinner er nemlig svært sosiale vesener og klarer seg ikke uten venninnene sine. Bare som et eksempel går jenter/kvinner sjeldent alene, og hvis de gjør det så er de så godt som limt fast til mobilen sin. De greier seg bare ikke alene, sånn er det. Hadde de kunnet så hadde de nok kravlet opp i dåsa på venninna, og søkt varme og trygghet der. De er bare slik.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #13 Skrevet 15. juli 2010 Synd jenter blir sett ned på for at de faktisk kan være hetro samtidig som de viser omsorg for venninne. Du får prøve deg på nettdating hvis du ikke finner noen du kan respektere på byen.
Gjest Jørgen Skrevet 15. juli 2010 #14 Skrevet 15. juli 2010 Menn kan knapt gi hverandre et klapp på skulderen før kvinner freaker ut. Så hvis noen her inne lurer på hva jeg føler, så kan de gå i seg selv og tenke gjennom hvordan de ville følt det hvis gutta plutselig skulle begynne å se mer på hverandre enn på kvinner. Hvis menn skulle begynne å leie hverandre, overøse hverandre med komplimenter, gi hverandre små kyss på munnen, se på hverandre, og ignorere kvinnene som hadde pyntet seg for kvelden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #15 Skrevet 15. juli 2010 Menn kan knapt gi hverandre et klapp på skulderen før kvinner freaker ut. Så hvis noen her inne lurer på hva jeg føler, så kan de gå i seg selv og tenke gjennom hvordan de ville følt det hvis gutta plutselig skulle begynne å se mer på hverandre enn på kvinner. Hvis menn skulle begynne å leie hverandre, overøse hverandre med komplimenter, gi hverandre små kyss på munnen, se på hverandre, og ignorere kvinnene som hadde pyntet seg for kvelden. Der motsier du deg selv. For i følge deg så bryr ikke jenter seg om menn lenger, men bare venninna, så da er det vel ikke så nøye om gutter begynner å klappe på hverandre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #16 Skrevet 15. juli 2010 Synd jenter blir sett ned på for at de faktisk kan være hetro samtidig som de viser omsorg for venninne. Du får prøve deg på nettdating hvis du ikke finner noen du kan respektere på byen. Vise omsorg for venninne? Ved å kysse henne på munnen eller kline med henne, mener du? Da har du et annet begrep for omsorg enn hva jeg har, det er sikkert. Og så dette med å leie hverandre da. Hvorfor driver dere med slik barnslig oppførsel? Tiåringer gjør dette, men jenter i tjueåra?? WTF?
Gjest knot Skrevet 15. juli 2010 #17 Skrevet 15. juli 2010 Har alle psykiske problemer eller? snakk om generaliseringer fra alle kanter.. mange bitre menn og kvinner her. Jeg skjønner ikke helt problemet, hvis du er så sikker på hvem du er og hva du liker, så er jo ikke dette noe problem. Det er alltid noen der ute som ligner på deg ( og det gjelder egentlig for alle..) Hvem i fena synes det er lett å finne noen de virkelig liker og kunne vært sammen med? de fleste er i samme båt. Å gi opp håpet på vegne av et kjønn er vel strengt tatt ganske latterlig...ihvertfall hinsides absurd. Det er som å si at alle menn er overgripere, eller at alle kvinner er horer, men virker jo som om mange her inne som faktisk har disse holdningene. Lykke til.
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #18 Skrevet 15. juli 2010 Der motsier du deg selv. For i følge deg så bryr ikke jenter seg om menn lenger, men bare venninna, så da er det vel ikke så nøye om gutter begynner å klappe på hverandre. Jeg er ikke TS, men svarer likevel. Dette er tull og det vet du. Mange kvinner er homofobe, men det rare er at forakten kun rettes mot homofile menn. Selv vil de gjerne ha friheten til å utforske sine egne homofile sider uten å kritiseres for dette. Dette er selvsagt uakseptabel dobbeltmoral, ikke noe mer å si om den saken.
marylinm Skrevet 15. juli 2010 #19 Skrevet 15. juli 2010 Jeg er ikke TS, men svarer likevel. Dette er tull og det vet du. Mange kvinner er homofobe, men det rare er at forakten kun rettes mot homofile menn. Selv vil de gjerne ha friheten til å utforske sine egne homofile sider uten å kritiseres for dette. Dette er selvsagt uakseptabel dobbeltmoral, ikke noe mer å si om den saken. dette var vell ikke til meg men først må jeg si at jeg har lite respekt for folk som diskuterer som anonyme. kan bare lesse utav seg med dritt fordi ingen vet hvem dem er...hmf... men jeg er absolutt ikke homofob. ene beste kompisen min er homo. og jeg har flere homofile venner av begge kjønn. jeg klikker virkelig ikke om jeg ser menn klemmer,holder rundt eller kysser hverandre. herregud! dere er trangsynte..
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. juli 2010 #20 Skrevet 15. juli 2010 Ja, her var det mange som har problemer med sin og andres seksualitet. Helst andres, ser det ut til...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå