Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting: Finnes det en god foundationprimer for tørrere hudtyper, helst en som ikke er så veldig tykk?

Huden min er litt merkelig, og har en tendens til at alle foundationer blir mørkere/oksiderer, og da kan vel en primer være smart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at bareMinerals Prime Time (ikke Prime Time Oil Control) skal være bra, men jeg har ikke prøvd den selv ennå.

Skrevet

Jeg glemte å si at den har jeg prøvd, og den liker jeg ikke. :sjenert:

Skrevet

!!! Jeg har akkurat bestilt den... Jaja, får se om jeg blir fornøyd.

Kanskje Makeup Geek kan hjelpe deg litt?

Skrevet

Tusen takk for tips. :)

Skrevet (endret)

En som ikke er nevnt på Makeupgeek er Microperfecting primer fra Make Up For Ever, den skal være veldig bra, også for tørr hud. Omtalt blant annet her:

Hva mer den med med lysreflekterende "gullperler" fra Guerlain? Blir den for parfymert? Varianten for normal/fet hud (med rosa perler) er utrolig bra, har hørt mye positivt om den for tørr hud også.

Endret av Quirky
Skrevet

Parfyme eller ikke er ikke så nøye. Jeg trenger rett og slett et lag mellom huden og foundationen slik at den (forhåpentligvis) ikke endrer farge like sterkt. Nå har jeg brukt Prime Time (BE) de siste par dagene for å teste, og joda, det ser ut til å ha en viss effekt, men jeg liker ikke følelsen den gir på huden.

Jeg har tenkt å ta en titt på Le Blanc de Chanel og den fra Guerlain ved neste anledning. Jeg har nemlig et Esthetique-gavekort å gjøre kål på. :nigo:

Skrevet

Parfyme eller ikke er ikke så nøye. Jeg trenger rett og slett et lag mellom huden og foundationen slik at den (forhåpentligvis) ikke endrer farge like sterkt. Nå har jeg brukt Prime Time (BE) de siste par dagene for å teste, og joda, det ser ut til å ha en viss effekt, men jeg liker ikke følelsen den gir på huden.

Jeg har tenkt å ta en titt på Le Blanc de Chanel og den fra Guerlain ved neste anledning. Jeg har nemlig et Esthetique-gavekort å gjøre kål på. :nigo:

Hvis parfyme ikke er noe problem er den fra Guerlain perfekt, den er veldig lett, og akkurat passe lysreflekterende- har anbefalt den til to venninner med tørr, litt sensitiv hud, og begge elsker den-har fått god gjennomsnitsskarakter på Sephora også. Den er drøy også, jeg greide ikke å bruke den opp før den var såpass gammel at jeg måtte hive den.

(hmm, jeg blir alltid så engasjert når jeg vil ha folk til å teste produkter jeg anbefaler, jeg tror jeg burde pushet kosmetikk mot betaling på Esthetique)

Skrevet (endret)

Hmm, både den gullfargede og den rosa så fine ut. Gir de noen som helst glød eller farge til huden?

Og hvordan føles huden når du har tatt den på? Veldig slimete silikon-glatt? Seig? Sistnevnte er den store skrekken.

Endret av Honesty
Skrevet

Hmm, både den gullfargede og den rosa så fine ut. Gir de noen som helst glød eller farge til huden?

Og hvordan føles huden når du har tatt den på? Veldig slimete silikon-glatt? Seig? Sistnevnte er den store skrekken.

Jeg har bare prøvd den gullfargede på hånden, verken den eller den rosa gir farge til huden, med de lysreflekterende partiklene gir glød- men du får ikke et lekkert gullskjær i huden, heller ikke noe synlig skimmer som pudderkulene fra Guerlain gir. Med foundation over blir resultatet veldig understated "your skin but better".

Den er ikke sleip og glatt, konsistensen er tynn, og trekker fort inn i huden. Du kjenner ikke at du har noe på, hudoverflaten blir ikke rutsjebane-glatt, bare jevn og "smooth". Den er ikke som primerene til BE, GloMinerals etc. overhodet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En som ikke er nevnt på Makeupgeek er Microperfecting primer fra Make Up For Ever, den skal være veldig bra, også for tørr hud. Omtalt blant annet her:

Hva mer den med med lysreflekterende "gullperler" fra Guerlain? Blir den for parfymert? Varianten for normal/fet hud (med rosa perler) er utrolig bra, har hørt mye positivt om den for tørr hud også.

Hvor kjøper en Microperfecting primer?

Skrevet

Puster lettet ut over det siste, for jeg kan ikke fordra den glatte, ekle følelsen av hud som er innestengt bak plastfolie.

Usj, det var jo fælt hvor shoppevillig jeg var for tida, da. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg ikke eier sminke, eller ikke har kjøpt noe på mange måneder. :plystre: Uhelbredelig produktjunkie, tenker jeg at vi sier.

Skrevet

Hvor kjøper en Microperfecting primer?

Microperfecting primer kan bestilles her, eller kjøpes på Sephora hvis du skal til utlandet i overskuelig fremtid. Produkter fra MUFE er ekstremt vanskelige å få tak i på nett, nettbutikken jeg linker til har et ok, men begrenset utvalg, alternativet er å bestille fra Sephora via Amazon aog få det sendt med jetcarrier, hvilket innebærer masse styr og koster en liten formue. Synd, for de har mye spennende, produktene jeg har kjøpt til nå er utrolig bra.

Skrevet (endret)

Puster lettet ut over det siste, for jeg kan ikke fordra den glatte, ekle følelsen av hud som er innestengt bak plastfolie.

Usj, det var jo fælt hvor shoppevillig jeg var for tida, da. Det er jo ikke akkurat sånn at jeg ikke eier sminke, eller ikke har kjøpt noe på mange måneder. :plystre: Uhelbredelig produktjunkie, tenker jeg at vi sier.

Primerene fra Guerlain er de beste jeg har prøvd i så måte, alle andre er icky i større eller mindre grad. Bruker Bodyographys grønne primer nå, den er ikke alt for ille, men vurderer å bestille den grønne fra MUFE. Om Guerlain hadde hatt en fargekorrigerende variant, ville jeg brukt den.

Hvorfor gir jeg deg råd, forresten? Jeg er jo sur på deg fordi du kjøpte ny Dollymix når jeg har en å bli kvitt! :kjefte:

Det må være vanskelig å være en produktjunkie. Er glad jeg ikke er en selv. :ler: :ler: :ler: :ler: :ler: :ler:

Endret av Quirky
Skrevet

:gjeiper:

Jeg ombestemte meg da den første gikk tom.

Skrevet

Selvinnsikt har vi heller ikke, ser jeg. :jolie:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...