Gå til innhold

Felleskjøpet kattemat

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaringer med at katten gulper opp igjen maten? Jeg kjøpte nylig inn tørrforet deres for å teste det, ettersom jeg har sett at hundeforet har vunnet flere priser og dyrebutikken var stengt.

Uansett, hun har tidligere spist royal canin som har fine runde biter mens matmons har ganske harde stjerner. Katten min tygger altså ikke maten helt og det virker som om den setter seg litt fast i halsen eller noe. Hun kveles ikke eller lager rare lyder eller noe, men siden gulpet bestod av 3-4 hele biter med minimalt væske så antar jeg.

Jeg har ikke opplevd at hun har gjort dette før, kan det enkelt og greit være andre årsaker enn formen på maten? Brekninger av ekkel smak? :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja..

Det kan vel kanskje være at det var litt kvalmt.

Eller hardt?

Hvis katten ikke tygger maten, kan det også være årsaken.

Du burde nok kjøpe Royal Canin igjen så fort som mulig :)

Det er ikke bra at katter spyr.

Skrevet

Tror ikke katter er så flinke til å tygge maten sin (tørrfor)

Og har hatt noen slike episoder selv, men da har det vært hårball eller at de har vært for glupske som har vært problemet.

Hat brukt FK`s mat selv, men bruker nå RC. Og tror nok uten at jeg har harde fakta på bordet et FK sin er bedre enn mange andre merker man får kjøpt på butikken.

Men ville nok ha byttet til RC igjen da man vet at den er bra - og at man kan velge den som passer sin katt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...