Gå til innhold

Ny laptop med mye problemer med blåskjerm

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg fikk ny laptop 13Juni. En HP G62.

Jeg brukte den første gang 16.juni, og fikk min første blåskjerm den 20.juni. Og derretter har det vært gående. I begynnelsen var det blåskjerm kanskje 2 ganger om dagen. Ringte HP, og vi gjorde noe greier på dataen min (han forklarte meg hva jeg skulle gjøre, noe jeg gjorde). Holdt i 2 dager, så var blåskjermen tilbake. Da kom det blåskjerm hver 2-3 time, og jeg ringte HP på nytt. Vi gjorde noe andre greier på dataen, men blåskjermen fortsatte å komme, og ble hyppigere og hyppigere (var helg, så fikk ikke ringt). Når jeg fikk ringt igjen, kom det blåskjerm så ofte som to ganger i timen på det værste. Blåskjermen ble heller ikke borte ( i begynnelsen restartet dataen seg selv etter 30sek med blåskjerm), så jeg måtte slå pc-en av og på. Vi gjorde det samme vi gjorde første gangen, pluss noe til. Holdt i ei uke, så kom det nye blåskjermer. Vi gjorde veldig mye greier den gangen, også ble det borte.

Men, så skulle jeg slå på laptopen en dag, og kom først inn på pc-en, men da var skrivebordet veldig "gammeldags". Så ut som om skrivebordet var fra 2000. Var grått, jeg manglet alle programmer. Så jeg restartet pc-en, også kom jeg ikke inn på laptopen (fikk opp brukeren, men etter å ha skrevet passord for å komme inn på selve pc-en, kom jeg ikke videre).

Ringte HP, fikk fikset det, og jeg trodde alt var greit.

Nå har det gått 1,5 uke siden sist samtale, og jaggu har jeg ikke fått en blåskjerm til! Og jeg er dritt lei!

Kan jeg kreve at HP tar inn laptopen min og fikser dette for godt? Virker jo som om noe er alvolig gærent med dataen, og jeg orker ikke prøve å fikse dette "selv" lenger. Det er ganske slitsomt å sitte å prate med en svenske som skal ha meg til å gjøre ting på dataen i over en time flere ganger i uka. Jeg har bedre ting å gjøre enn å sitte i telefonen hele dagen..

Noen som har en anelse om hva som kan være gærent? Virker ikke som om noe av det jeg og HP-fyren har gjort funker.. (Og ikke spør meg HVA vi har gjort, for det aner jeg ikke. Var mye inne på f11 når HP-logoen kommer når man starter opp, og lastet ned mye greier fra HP.com, men vet ikke hva)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å levere den inn, men du må ikke forvente å få den igjen med det første. Det kan ta gruuusomt lang tid.

Skrevet

Noen som har en anelse om hva som kan være gærent? Virker ikke som om noe av det jeg og HP-fyren har gjort funker.. (Og ikke spør meg HVA vi har gjort, for det aner jeg ikke. Var mye inne på f11 når HP-logoen kommer når man starter opp, og lastet ned mye greier fra HP.com, men vet ikke hva)

Hvis du ikke aner hva du har gjort er det ikke lett for oss å gjette hva som er galt.

Når du får blåskjerm får du gjerne noen tallgrupper nederst, kanskje også et filnavn. Her er et eksempel. Skriv ned disse neste gang det skjer, lim det inn her, så får vi se på saken.

Gjest Huffsa
Skrevet

Det er bare å levere den inn, men du må ikke forvente å få den igjen med det første. Det kan ta gruuusomt lang tid.

Han fyren jeg prater med sier at det ikke er noe poeng i å levere den inn, for de kan ikke gjøre mer enn han kan via meg.. Men høres jo litt rart ut.

Hvor leverer jeg den isåfall inn? Der den ble kjøpt?

Gjest Huffsa
Skrevet

Hvis du ikke aner hva du har gjort er det ikke lett for oss å gjette hva som er galt.

Når du får blåskjerm får du gjerne noen tallgrupper nederst, kanskje også et filnavn. Her er et eksempel. Skriv ned disse neste gang det skjer, lim det inn her, så får vi se på saken.

Nei, men tenkte kanskje noen hadde noen tanker. Jeg har ikke peiling på pc, så aner ikke om dere kan vite det eller ei :)

Jeg hadde skrevet det ned (HP-fyren fikk det), men finner ikke igjen lappen..

Kan prøve å se neste gang, men det er 90% av gangene klin umulig å se hva de tallene er. Tok meg 10blåskjermer å se det sist jeg skulle ha tak i det..

Skrevet

De kan jo ikke nekte å ta den inn igjen. Den fungerer jo ikke som den skal? Du har jo krav på at den varen du har kjøpt skal fungere.

Klarer ikke dem å fikse det, så skal du få en ny en.

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Fikk bare sett tallene når blåskjermen kom nå.

0x0000000A tror jeg det var (så ikke siste bokstaven, men husker at det var A på slutten forje gang jeg så etter. Var ihvertfall syk 0 etter hverandre og 0x var først..

Kom på nå at vi styra mye med noe som het BIOS..

(Og hvis det har noe å si, så får jeg alltid problemer med internett når blåskjermen holder på. Altså, de periodene jeg har blåskjerm, så faller internett ut hele tiden. Er ikke noe galt med internett, er dataen som gjør det, men må koble fra og til for at det så funker igjen. Faller ut ca en gang i timen.

Endret av Huffsa
Skrevet (endret)

Jeg vil tro denne meldingen er relatert til software, firmware, drivere o.l. Har du installert noe av dette siden du fikk pc'n?

Hvor kjøpte du den, forresten?

Endret av Zaphireh
Gjest Huffsa
Skrevet

Jeg vil tro denne meldingen er relatert til software, firmware, drivere o.l. Har du installert noe av dette siden du fikk pc'n?

Hvor kjøpte du den, forresten?

veit ikke hva noen av tingene du sa er :sjenert: Jeg har ikke installert noe mer enn det dataen "ba" meg om når jeg startet den første gang + mininova, msn, og google chrome..

Veit ikke hvor den er kjøpt, fikk den til bursdagen min, men kan finne det ut hvis det er relevant? :)

Skrevet

Bruker du trådløst nett når du får blåskjerm?

Gjest Huffsa
Skrevet

Bruker du trådløst nett når du får blåskjerm?

Bruker alltid trådløst nett. (Fibernett)

Gjest Spinell
Skrevet

Har hatt skjermproblemer med en HP-laptop selv, men min gikk mest i svart, så det er kanskje ikke helt sammenliknbart. Den ble levert inn til reparasjon tre ganger før jeg hevet kjøpet og skaffet meg en mer solid sak av et annet merke. Skjermkort ble skiftet etpar ganger og til slutt hele skjermen.

Jeg kjøpte min PC i en norsk, "fysisk" butikk, og da gikk alt igrunnen temmelig greit etter læreboka ihht forbrukerkjøpsloven. Hvis PC-en ikke virker som den skal, etter gjentatte forsøk på telefonhjelp, er det ikke urimelig å kreve at de tar den inn og ser ordentlig på den. Selger har rett til å forsøke å rette samme feil to ganger før du kan kreve å heve kjøpet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye liknende problemer med blåskjerm pga defekt RAM, men mulig du ville fått opp en annen feilmelding da.

Skrevet

Bruker alltid trådløst nett. (Fibernett)

Har du alltid torrentprogrammet gående, eller opplever du blåskjerm også ved vanlig surfing uten torrent? Har du muligheten til å teste med kabel isteden?

Jeg ser det er et problem med den ene typen trådløskort som leveres med G62. Er jo egentlig reklamasjonssak for deg uansett, selvfølgelig skal du ha en maskin som virker, men hadde vært interessant å finne ut hva det er.

Gjest Huffsa
Skrevet

Har du alltid torrentprogrammet gående, eller opplever du blåskjerm også ved vanlig surfing uten torrent? Har du muligheten til å teste med kabel isteden?

Jeg ser det er et problem med den ene typen trådløskort som leveres med G62. Er jo egentlig reklamasjonssak for deg uansett, selvfølgelig skal du ha en maskin som virker, men hadde vært interessant å finne ut hva det er.

Det er helt tilfeldig hva jeg gjør når blåskjermen kommer. Torrentprogrammet er som regel av..

Kan prøve med kabel hvis det bare er å putte en kabel i ruteren også i pc-en? Veit ikke hvordan det fungerer..

Fikk tak i HP idag, skal ta en systemrensking imorgen (tror jeg han sa det het). Var ihvertfall noe som tok et par timer, og tror det sletter alt (han spurte ihvertfall om jeg hadde mye viktige ting på dataen)

Skrevet

Kan prøve med kabel hvis det bare er å putte en kabel i ruteren også i pc-en? Veit ikke hvordan det fungerer..

Pleier å være det ja, eventuelt kan du dra den med til noen venner som bruker kabel og låne deres nett en stund.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Feuerstein: Meg bekjent så er det vel stort sett trøbbel med nettverkskort på de fleste HP-modeller? Jeg sliter ihvertfall med det samme selv, her. Bluescreen pga det tråsløse nettverkskortet. Riktig nok ikke på langt nær så ofte som det TS gjør, men en gang i blandt. Nå har jeg stort sett pc'n stående på ett sted og har løst problemet med kabel.

Ts: Det skal normalt sett stå mer enn 0x0000000A. Se om du får opp et filnavn (etellerannet.etellerannet) nestegang og skriv ned dette.

Prøv å oppdatere driverne til nettverkskortet (gå inn på HP.com og let deg frem der) og fungerer ikke dette, så reklamerer du på pc'n og krever at de fikser den for deg.

Dette ER faktisk noe de kan gjøre noe med. Det kan være feil på nettverkskort eller firmwaren til dette, og da kan de prøve å byttet nettverkskortet ditt.

Skrevet

Kjære vene jeg er glad jeg aldri skal ha HP-PC igjen, er bare trøbbel med privatmaskinene deres. At de nekter å ta inn PC'en er uholdbart, ta kontakt med butikken du kjøpte den i og la de ta kampen med HP.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Kjære vene jeg er glad jeg aldri skal ha HP-PC igjen, er bare trøbbel med privatmaskinene deres. At de nekter å ta inn PC'en er uholdbart, ta kontakt med butikken du kjøpte den i og la de ta kampen med HP.

Jeg skal heller ikke ha HP neste gang. Da skal jeg ha en Dell eller noe med tre års hjemmeservice, slik at jeg slipper stress når noe skjer. Eier ikke tålmodighet og gidder ikke fikse pc'er selv.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ha HP neste gang. Da skal jeg ha en Dell eller noe med tre års hjemmeservice, slik at jeg slipper stress når noe skjer. Eier ikke tålmodighet og gidder ikke fikse pc'er selv.

Ja. Jeg brukte min HP i 2 år, og i løpet av den tiden måtte jeg sende inn PC'en 4 ganger i til sammen 6 måneder. Så 1/4 av tiden jeg hadde PC'en var den inne til reparasjon. Ikke snakk om jeg tar i en HP igjen. Har også mange venner og bekjente som har slitt med store problemer med sine HP PC'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...