Gå til innhold

Hva er bra og dårlig for huden din?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder alt fra hudprodukter til mat og sminke osv. Er det noe som gjør at huden din ser spesielt fresh eller gusten ut? Fortell! Beskriv huden din, slik at andre med lignende hud får inspirasjon og tips til hva man burde/ikke burde gjøre!

(Tråd kopiert og ført videre fra mote.no)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

Det gjelder alt fra hudprodukter til mat og sminke osv. Er det noe som gjør at huden din ser spesielt fresh eller gusten ut? Fortell! Beskriv huden din, slik at andre med lignende hud får inspirasjon og tips til hva man burde/ikke burde gjøre!

(Tråd kopiert og ført videre fra mote.no)

Jeg har kombinert normal/fet hud, og merker at alkohol, usunn mat og mangel på frisk luft og fysisk aktivitet får huden min til å se gusten og litt uren ut. Når jeg spiser sunt, drikker nok vann og trener/er utendørs, er huden mye friskere. Bruker foreløpig en kombinasjon av Decleor (rens, toner, mattende dagkrem, øyekrem),md formulations (peeling, oppstrammende maske) og Exuviance (serum, nattkrem) produkter, og det virker fint. Ser også stor forskjell etter at jeg begynte å bruke ordentlig gode hudpleieprodukter, dvs produkter fra hudpleiesalong, ikke dagligvare/parfymeri.

Endret av Nanne70
Skrevet

Dermalogica produktene jeg bruker er bra for min hud. Jeg ser ikke forskjell på huden min om jeg har sovet dårlig,spist usunt eller vært på fest. Bruker Precleanse,Essential cleansing solution,Daily microfoliant,Multi active toner og Intensive moisture balance.

Har blandingshud som heller mest mot å være tørr.

Skrevet

får allergisk reaksjon av alt fra L'Oreal! :kjefte:

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Jeg merker godt når huden min er dehydrert, da blir den uren med en gang. Alkoholinntak og tørt inneklima (fly, butikk/kontorlokaler med lite frisk luft, aircondition generelt) er de verste synderne, eller å vaske huden med bare vann og ikke tilføre fukt etterpå. Men etter å ha blitt flink med god fuktighetskrem og nattlysolje og diverse så har jeg kontrollen.

Smart tråd egentlig, det er viktig å identifisere synderne. Før brukte jeg bare sterke anti-acne-saker for å få ren hud, og det tørket jo bare ut huden enda mer og forverret problemet. Ond sirkel!

Når det gjelder produkter så reagerer jeg vel på så og si alt av de vanlige merkene fra butikker og parfymerier og bruker kun hudpleieprodukter. Men for å peke ut verstinger så får jeg dårlig hud bare av å lukte på en flaske foundation fra Max Factor.

Endret av Anjelika

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...