April Skrevet 6. november 2003 #41 Skrevet 6. november 2003 Ingen kan tvinge deg til å reise deg med mindre de fysisk løfter deg. Tviler på at noen av gjestene vil gjøre dette. Bli sittende hvis du ikke vil- det er min oppfordring. Godt å høre det at det er flere med meg...
Gjest Tex Skrevet 6. november 2003 #42 Skrevet 6. november 2003 Hakke kjøpt brudeutstyr til nærmere tyve tusen kroner for å risikere å ødelegge det for å tilfredsstille gjester med dårlig sans for humor.....
April Skrevet 6. november 2003 #43 Skrevet 6. november 2003 Hakke kjøpt brudeutstyr til nærmere tyve tusen kroner for å risikere å ødelegge det for å tilfredsstille gjester med dårlig sans for humor..... Enig med deg...Nå er ikke mitt utstyr så dyrt, men jeg har da ikke staset meg opp for kanskje å få det ødelagt pga en dum lek!!!
Pusekatt Skrevet 6. november 2003 #44 Skrevet 6. november 2003 Har ikke diskutert dette med min kjære, men jeg vil IKKE begynne og klatre opp på stolen min midt under middagen (eller etterpå, for den saks skyld)
MarianneE Skrevet 6. november 2003 #45 Skrevet 6. november 2003 det måtte vi gjøre. Var ikke lett med kjolen, det nei......
kimmi Skrevet 6. november 2003 #46 Skrevet 6. november 2003 dette gjøres til og med i spania, uten en eneste trønder tilstede. helt vanlig tradisjon med andre ord. i eks. spania klirrer man bare ikke på glassene men man klapper på bordet og sparker i gulvet. om å gjøre å bråke mest mulig.
ringblomst Skrevet 6. november 2003 #47 Skrevet 6. november 2003 Jeg håper vi slipper å måtte gå opp på stolene, for det er ikke bare bare med brudekjolen min . Men blir det klirret i glassene, så er det nok utrolig hva vi skal få til - kommer ikke til å sitte der pottesur og nekte i hvert fall, i verste fall får brudgommen hjelpe meg opp (det må han nok uansett ).
Gjest Cloe Skrevet 7. november 2003 #48 Skrevet 7. november 2003 Sånn er det her jeg bor og! Huff som jeg hatet det! Nok styr med å sette seg og reise seg, også det lange sløret da ørtende gang jeg måtte opp på stolen så satte sløret seg frast i stolbenet og det lugga!! For en dum tradisjon :-? Cloe
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #49 Skrevet 7. november 2003 :D Hei. Jeg også tenkte litt sånn før bryllupet :Åh, nei.Det blir slitsomt. Vi hadde en utrolig stilig setting til middagen. Men å hoppe opp på stolen og kysse var kjempe-morsomt. Virkelig oppfriskende for både oss og gjestene.Vi lo mye av det etterpå. Anbefales! Et bryllup kan godt være stilig uten å bli stivt! La Guapa :D
@shygirl@ Skrevet 7. november 2003 #50 Skrevet 7. november 2003 Hakke kjøpt brudeutstyr til nærmere tyve tusen kroner for å risikere å ødelegge det for å tilfredsstille gjester med dårlig sans for humor..... HELT enig med Tex, her...!
Gjest Anonymous Skrevet 7. november 2003 #51 Skrevet 7. november 2003 :D Men å hoppe opp på stolen og kysse var kjempe-morsomt. Virkelig oppfriskende for både oss og gjestene.Vi lo mye av det etterpå. Anbefales! Et bryllup kan godt være stilig uten å bli stivt! La Guapa :D Helt enig. Det var bare kos! Var i et bryllup der brudeparet nektet fordi foreldrene deres ikke likte kyssing og da ville heller ikke gjøre det for de syntes tradisjonen var så rar. Det syntes jeg var litt sært av de. (de gikk rundt til oss venner og ga oss streng beskjed om ikke å klirre) Forresten så er det sånn hos oss at hvis du klirrer på glasset skal brudeparet opp, klirrer du på stetten må foreldre opp. Morsomt spør du meg!
Gjest Tex Skrevet 7. november 2003 #52 Skrevet 7. november 2003 Morsomt spør du meg! Skikkelig barnehagementalitet spør du meg......
Gjest Tabby Skrevet 7. november 2003 #53 Skrevet 7. november 2003 Vi skal i hvert fall ikke opp på noen stoler og kysse. Klarer fint å kysse min kjære uten å mases på jeg. Og som Tex og noen andre sa her, brudestasen skal ikke ødelegges pga at andre skal ha det moro på vår bekostning. Men nå blir det vel ikke så mye av det siden vi blir bare den nærmeste familien til maten... Det har sine kjekke sider det også...
ringblomst Skrevet 7. november 2003 #54 Skrevet 7. november 2003 Til alle dere som absolutt ikke skal opp på stolene - hvordan skal dere unngå dette? Tenker på hvordan skal dere klare å si nei - når x antall mennesker klirrer i glassene? Får de ikke bare mer blod på tann, hvis dere bare sitter - og vil de ikke da begynne å trampe og gjøre gudene vet hva? Bare lurer...kanskje noen har en fin og høflig måte unngå dette, feks via toastmaster? Eller kanskje bare reiser seg og kysser stående på gulvet? Tror ikke dette kommer til å skje i vårt bryllup, men man vet jo aldri. Har som sagt tidliger, i hvert fall ikke tenkt til å bli pottesur på vår store dag .
Gjest Tabby Skrevet 7. november 2003 #55 Skrevet 7. november 2003 Sur kommer heller ikke jeg til å bli. Men som jeg skrev, hos oss blir det så få til maten, og vi sier også fra at vi vil ha det helt uformelt til maten fordi jeg regner med masse nerver og slikt før kirken at det vil bli lagt opp til en rolig og koselig samtale ved bordet. Om folk vil ha oss til å kysse under festen etterpå gjør vi gjerne det. Har ikke noe i mot å kysse ved kakespisingen eller under dansen eller ellers under festen. Bare ikke opp på stoler og slikt. Skulle vi hatt en stor samling av familie og venner til maten ville jeg bedt toastmaster om å opplyse om at vi ikke ønsker å gå opp på stoler for å kysse, men at dette kunne bli gjort sittende, evt at vi hadde reist oss opp på gulvet bare.
Gjest Huldra1 Skrevet 8. november 2003 #56 Skrevet 8. november 2003 Fikk greie på denne tradisjonen gjennom dere jeg, og trodde ingen av gjestene hadde hørt om dette... overraskelsen var derfor stor når gjestene begynte å plinge i glassene og hoie oss opp på stolene... Jeg som hadde bestemt meg for at "det kom ikke på tale" klatra opp på stolen i full mundur, og hadde det faktisk riktig gøy!!!!
Snurre Skrevet 8. november 2003 #57 Skrevet 8. november 2003 Syns skikken er morsom jeg, å jeg skal nok klare å sprette opp med alt stæsje med et stort smil
Milkshake Skrevet 9. november 2003 #58 Skrevet 9. november 2003 Jeg er trønder, men har aldri vært borti den "leken". Det hørtes slitsomt ut..
Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #59 Skrevet 9. november 2003 Til alle dere som absolutt ikke skal opp på stolene - hvordan skal dere unngå dette? Tenker på hvordan skal dere klare å si nei - når x antall mennesker klirrer i glassene? Får de ikke bare mer blod på tann' date=' hvis dere bare sitter - og vil de ikke da begynne å trampe og gjøre gudene vet hva?[/quote'] ???? :o ??? Jeg vet ikke hva slags gjester du er vant til, men de vi kjenner er siviliserte mennesker som tar nei for et nei.... Om noen virkelig ikke kan oppføre seg får de heller gå.... Det er da søren meg vårt bryllup
Pusekatt Skrevet 9. november 2003 #60 Skrevet 9. november 2003 Hvis det blir masse klirring hos oss, kan jeg alltids reise meg og kysse min kjære, men å klatre opp på stolen blir litt for mye tiltak.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå