Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte for noen uker siden trådløst tastatur og mus (microsoft). Kosta bare rundt 300 kr for begge. Musen fungerer helt fint, mens tasturet er håpløst! Må trykke hardt på tastene, ca 1/5 av bokstavene kommer ikke opp, og plutselig kommer det mange av hver selv om jeg trykker en gang. Begynner å bli litt slitsomt...

Har "mottakeren" plassert i fri linje på høyde med tastaturet, selv med bare 1 - 1,5 m avstand fungerer det dårlig. Har prøvd å bytte batteri.

Er problemet rett og slett at det bare er noe billig ræl? Hvor mye må jeg evt opp i pris for å få et bra fungerende tastur? Tips til noen som er bra?

Hadde vært veldig fint med ett som ikke måtte ha senderen rett foran, da kan jeg lene meg tilbake i sofaen selv om bordet er i veien foran... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 -1,5 meters avstand er for langt for enkelte, særlig billige tastaturer.

Skrevet

Er mottakeren koblet til pc-en med kabel? Sjekk om den er tvinnet rundt eller ligger nær strømkabler, dette kan generere forstyrrelser.

Skrevet

Nei, mottakeren ligge på tv-bordet ved siden av tven, og pcen står ved siden av med kabelen liggene oppå. Så ingen strømkabler rett ved.

Spørs nok om jeg må ut å kjøpe ett nytt ett da... Musen fungerer jo fint, noen som vet om mottakeren fungerer for alle microsoft tastaturer? Da er det jo enkel å bare kjøpe nytt tastatur isåfall?

Noen som har noen tips om et bra tastatur?

Gjest Awsome
Skrevet

Brukte du "reset" knappene på tastatur og mottaker når du bytta batteri?

Det kan hjelpe og flytta litt rundt på mottakeren. Nærmere, lengre vekk, opp/ned i høgden etc.

Hadde samme problemet for ei stund siden. Bytta batterier, resetta tastatur og mottakeren og la mottakeren på gulvet. Då funka det fint igjen.

Selv om det "bare" kosta 300 betyr det ikkje at det er dritt. Mitt forrige kosta omtrent det samme. Men måtte kaste det etter at det ramla på gulvet ein gang for mye.

Skrevet

Ja, har prøvd litt forskjellig, trykke på knapper, og flytte mottakeren uten at det har hatt noen effekt. Er btw dette settet jeg har om det skulle ha noen betydning. :)

Skrevet

Jeg har generelt dårlig erfaring med Microsoft trådløse tastatur, så vil ikke tro dette tastaturet er noe unntak. Ser av andres erfaringer at mottakeren er litt dårlig, og at det ikke vil virke korrekt om mottakeren ikke er rettet direkte mot tastaturet (med fri "sikt" så klart), selv på svært kort avstand.

Gjest Awsome
Skrevet

Det du linker til er likt det eg bruker no, mitt funker heilt fint men det er dette tastaturet eg hadde problemene med sjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...