Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips mot kviser på ryggen. Utrolig kjedelig å plages med det nå på sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes sånne sprayer som hjelper mot kviser på ryggen. MD Formulation hadde en, men tror den har gått ut av produksjon. Jeg vet Mary Kay har en, men har ikke prøvd den. Veldig fine siden du kan spraye på ryggen der du ikke kommer til selv med vanlige kremer.

Ellers bør du bruke en solkrem på ryggen som ikke tetter porene, kjøp gjerne en på en hudpleiesalong og bruk den på problemområdene da det kan bli dyrt hvis du skal smøre hele deg inn med den. MD sin solkrem er spesielt god til det formålet. Dette gjelder selvfølgelig også aftersun og annen bodylotion du bruker på ryggen. Ellers hjelper jo sol mot kviser på ryggen.

Har slitt med det samme selv, så vet veldig godt hvor kjipt dette er. På vinterstid før strandsesongen begynner kan du også ta en kur med MD-pensling på ryggen i en hudpleiesalong hvis du er veldig plaget av kviser på ryggen, så er det borte til sommeren.

Håper du blir bedre :)

Skrevet

Den sprayen fra MD har jeg allerede. Den virker, men tror den er litt for sterk for meg, plages med at det klør etter jeg har brukt den noen dager. To ganger daglig bruker jeg decleor cleansing water (kvisene er på øverste del av ryggen så jeg kommer til på størstedelen av problemområdet), men det ser ikke ut til å gi noen effekt.

MD pensling var et godt forslag, det kan jeg prøve til neste år :)

Noen som har fått hjelp av lege til dette problemet?

Skrevet

Exuviance clarifying solution. Jeg bruker den i ansiktet til vanlig, og den fungerer suverent på ryggen også. Fikk plutselig masse kviser på ryggen en periode, men nå er de helt borte. Dersom jeg merker at ryggen blir fet igjen tar jeg en ny runde med clarifying solution. Bruker også ansiktsrensen min på ryggen innimellom.

P.S: Det er viktig å huske solkrem ved bruk av fruktsyreprodukter, pga økt sensitivitet.

Skrevet

Hvis du har langt hår og bruker stylingprodukter i det kan dette være på å tilstoppe porene på ryggen. Ville sluttet med stylingprodukter i en periode eller gått med håret oppsatt for å se om det hjelper.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og var plaget med kviser på ryggen. Fikk et tips om at etter jeg har vasket håret så ta en klut ( eller sånn ryggvasketing du holder i begge hendene og drar frem og tilbake) og vask ryggen godt. Hos meg var tydeligvis balsamen synderen, selv om jeg skyllte ryggen så ble det liggende igjen balsam som tettet porene. Kvisene forsvant iallefall etter at jeg begynte med det!

Skrevet

Tja, la de være i fred. Og ikke stress med de. Bad i saltvann tørker de ut.

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle tips. Å la de være i fred tar nok ikke bort problemet.

Skrevet

Kutt ut testosteron tilskuddet en måned eller to ;)

Skrevet

Kutt ut testosteron tilskuddet en måned eller to ;)

Morsomt.

Når du er innepå hormoner så kan jeg legge til at jeg fikk bedre hud når jeg brukte ppiller, bortsett fra på ryggen. Der var problemet like stort hele tiden.

Skrevet

Hvordan vaskemiddel bruker du? Jeg fikk plutselig masse kløende prikker på ryggen, røde og irriterte. Viste seg at jeg reagerte på vaskemiddelet som hadde parfyme i seg.

Eller, jeg visste det ikke før jeg testet det ut. Kjøpte meg nøytralt vaskemiddel og tøymykner, og vips så forsvant prikkene og har ikke kommet igjen før jeg på et eller annet vis klarte å bruke feil vaskemiddel som hadde parfyme. Da var ikke prikkene sene med å komme tilbake.

Ikke sikkert det er tilfelle for deg, men huden min ble skikkelig irritert på sommeren, eller når jeg ble svett/varm, og etter at jeg byttet til nøytralt middel, så har jeg ikke vært plaget :)

Skrevet

jeg var veldig plaget med det før, men det forsvant med en gang jeg begynte på en roaccutan-kur for noen år siden! det forsvant helt og holdt seg vekk i tillegg :) det er jo ganske drastisk, bare så det er sagt:P men hvis ikke noe annet hjelper er nok en tur til hudlege tingen!

Gjest Heidila
Skrevet

Det kan være flere årsaker til kviser på ryggen. Bruk av stylingsprodukter (gele, voks) virker tilstoppende og irriterende på huden.

Har du halvlangt hår og bruker stylingsprodukter, kan det være årsaken. En annen grunn kan være hard fysisk trening. Ved trening økes konsentrasjon av den mannlige kjønnshormon, testosteron (også hos kvinner), som er ansvarlig for oppbygging av muskler.

Muskeloppbyggende hormoner kan samtidig ha en negativ effekt på utvikling av kviser. Det er viktig å ha gode individuelt tilpassede daglige pleierutiner for å redusere utbruddene.

Bruk frisør shampoer. hold deg unna hårprodukter fra matvare butikker.Bruk en mild shower gel :)

Skrevet

Mulig det har noe med håret å gjøre siden det kun er på øverste del av ryggen. Skal prøve å gå med håret oppe så mye som mulig og se om det hjelper.

Kan det være vaskemiddelet når jeg ikke får det på andre steder på kroppen? Har brukt samme vaskemiddel i mange år så kanskje jeg skal prøve å bytte ut det.

Roaccutan synes jeg blir litt drastisk.

Skrevet

Mulig det har noe med håret å gjøre siden det kun er på øverste del av ryggen. Skal prøve å gå med håret oppe så mye som mulig og se om det hjelper.

Kan det være vaskemiddelet når jeg ikke får det på andre steder på kroppen? Har brukt samme vaskemiddel i mange år så kanskje jeg skal prøve å bytte ut det.

Roaccutan synes jeg blir litt drastisk.

Jeg fikk det plutselig, og det var særlig øverst på ryggen og så spredte det seg nedover. Var sikkert noe som gjorde at vaskemiddel med parfyme plutselig ga utslett. Jeg svetter mye på ryggen når jeg trener, så kanskje det var svetten som sammen med parfymen i middelet ga meg utslett.

Er jo absolutt ikke sikkert det er tilfelle hos deg, men alt er jo verdt å prøve :)

Skrevet

Jeg fikk det plutselig, og det var særlig øverst på ryggen og så spredte det seg nedover. Var sikkert noe som gjorde at vaskemiddel med parfyme plutselig ga utslett. Jeg svetter mye på ryggen når jeg trener, så kanskje det var svetten som sammen med parfymen i middelet ga meg utslett.

Er jo absolutt ikke sikkert det er tilfelle hos deg, men alt er jo verdt å prøve :)

Men jeg er helt sikker på at det er kviser jeg har, og ikke utslett. Men det skader jo ikke å prøve uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...