Gå til innhold

Garderobeskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte leilighet i juni og har overtakelse på den i august. Nå sitter vi og prøver å få oversikt over ting vi må kjøpe og et lite kostnadsoverslag. På hovedsoverommet stod det 2 garderobeskap. Kan vi regne med at de følger med leiligheten? Det var 2 "løse" skap, som ikke er skrudd fast.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte leilighet i juni og har overtakelse på den i august. Nå sitter vi og prøver å få oversikt over ting vi må kjøpe og et lite kostnadsoverslag. På hovedsoverommet stod det 2 garderobeskap. Kan vi regne med at de følger med leiligheten? Det var 2 "løse" skap, som ikke er skrudd fast.

Vet ikke, men i nye leiligheter pleier det å følge med skap enten man vil eller ei, da selger man gjerne disse skapene når man flytter igjen. Hvis man har kjøpt skap i ettertid pleier man nok å ta de med seg trpr jeg.

Skrevet

Da vi solgte huset vårt, så lot vi de frittstående kleskapene stå igjen.

Men nå har jeg kjøpt leilighet, der var det 4 frittstående klesskap, har skjønnt det som att disse tar selger med seg.

Skrevet

Okei, da ser det ut til at det er litt ulik praksis. Vi får vel en avklaring når vi har kontraktsmøte neste uke. Takk for svar :)

Skrevet

Da min ex kjøpte leilighet, var det to digre, frittstående garderobeskap i leiligheten som han fikk kjøpe billig - hvis ikke hadde nok forrige eier tatt dem med seg.

Gjest Mahareth
Skrevet

Garderobeskap som står i leiligheten skal følge med om ikke annet er avtalt.

Skrevet

Det sto et garderobeskap i min leilighet når jeg kjøpte den. Så det endte opp at jeg ikke tok med mitt eget garderobeskap hjemme ifra. Men etter et par år, synes jeg det ble for lite. Siden det var lite plass til alle kllærne mine. Faren min måtte rive det fra hverandre. Etter det satte jeg inn mitt eget. Jeg kommer til å ta det med meg igjen når jeg flytter.

Skrevet

I følge den nye loven som kom nå i juli, har du ikke lov til det.

Skrevet

Ikke om hun fjerner skapet før visning heller?

Skrevet (endret)
Her er det en oversikt over de nye reglene. Endret av Iah
Gjest Dallandra
Skrevet

Det SKAL være klesskap i boliger, om det sto der eller ei da man kjøpte leiligheten/huset selv spiller ingen rolle. Er det veldig viktig for deg å få med deg klesskapet ditt, så må du demontere det og sette inn noe billig ræl før visning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan ta med deg garderobeskap dersom du sier i fra på forhånd. Altså at det står i prospektet samt at megler opplyser om det på visning.

Skrevet

Vi har nå snakket med selgerne, og garderobeskapene skal stå igjen :) Takk for alle svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...