Blowers daughter Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Vi kjøpte leilighet i juni og har overtakelse på den i august. Nå sitter vi og prøver å få oversikt over ting vi må kjøpe og et lite kostnadsoverslag. På hovedsoverommet stod det 2 garderobeskap. Kan vi regne med at de følger med leiligheten? Det var 2 "løse" skap, som ikke er skrudd fast.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #2 Skrevet 14. juli 2010 Vi kjøpte leilighet i juni og har overtakelse på den i august. Nå sitter vi og prøver å få oversikt over ting vi må kjøpe og et lite kostnadsoverslag. På hovedsoverommet stod det 2 garderobeskap. Kan vi regne med at de følger med leiligheten? Det var 2 "løse" skap, som ikke er skrudd fast. Vet ikke, men i nye leiligheter pleier det å følge med skap enten man vil eller ei, da selger man gjerne disse skapene når man flytter igjen. Hvis man har kjøpt skap i ettertid pleier man nok å ta de med seg trpr jeg.
momo Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Da vi solgte huset vårt, så lot vi de frittstående kleskapene stå igjen. Men nå har jeg kjøpt leilighet, der var det 4 frittstående klesskap, har skjønnt det som att disse tar selger med seg.
Blowers daughter Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2010 Okei, da ser det ut til at det er litt ulik praksis. Vi får vel en avklaring når vi har kontraktsmøte neste uke. Takk for svar
Nuith Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 Da min ex kjøpte leilighet, var det to digre, frittstående garderobeskap i leiligheten som han fikk kjøpe billig - hvis ikke hadde nok forrige eier tatt dem med seg.
Gjest Mahareth Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Garderobeskap som står i leiligheten skal følge med om ikke annet er avtalt.
MissStiles Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Det sto et garderobeskap i min leilighet når jeg kjøpte den. Så det endte opp at jeg ikke tok med mitt eget garderobeskap hjemme ifra. Men etter et par år, synes jeg det ble for lite. Siden det var lite plass til alle kllærne mine. Faren min måtte rive det fra hverandre. Etter det satte jeg inn mitt eget. Jeg kommer til å ta det med meg igjen når jeg flytter.
Titti72 Skrevet 16. juli 2010 #8 Skrevet 16. juli 2010 I følge den nye loven som kom nå i juli, har du ikke lov til det.
Gjest Iah Skrevet 18. juli 2010 #10 Skrevet 18. juli 2010 (endret) Her er det en oversikt over de nye reglene. Endret 18. juli 2010 av Iah
Gjest Blondie65 Skrevet 18. juli 2010 #11 Skrevet 18. juli 2010 Ikke om hun fjerner skapet før visning heller? Nei! Tilbehørsliste
Gjest Dallandra Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Det SKAL være klesskap i boliger, om det sto der eller ei da man kjøpte leiligheten/huset selv spiller ingen rolle. Er det veldig viktig for deg å få med deg klesskapet ditt, så må du demontere det og sette inn noe billig ræl før visning.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Du kan ta med deg garderobeskap dersom du sier i fra på forhånd. Altså at det står i prospektet samt at megler opplyser om det på visning.
Blowers daughter Skrevet 19. juli 2010 Forfatter #14 Skrevet 19. juli 2010 Vi har nå snakket med selgerne, og garderobeskapene skal stå igjen Takk for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå