Gå til innhold

Starte et forhold med noen i en annen by?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bodde 15 min fra hverandre så gikk fint. Har nå vært mye frem og tilbake, store problemer med å ha forskjellige venner og miljø, skoletider ol. men er nå sammen fortsatt. Vi var forsåvidt 14 år da vi ble sammen første gang så problemene kan nok ha noe med det å gjøre også. Men samtidig gjorde det ting lettere ved at vi hadde mye tid til hverandre de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva om det bare er for en liten periode. At den ene flytter på seg slik at man ikke blir værende i et avstandsforhold? Funket det selv om det var vanskelig i starten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om det bare er for en liten periode. At den ene flytter på seg slik at man ikke blir værende i et avstandsforhold? Funket det selv om det var vanskelig i starten?

Jeg kan i hvert fall garantere at et avstandforhold IKKE vil fungere i lengden for normale (gjennomsnittlige) mennesker.

Dette er det store problemet med Internett som jeg ser det. Det er veldig lett å få kontakt med folk ifra helt andre deler av landet. Og da er det lett å glemme at kanskje begge er "grodd fast" der man kommer ifra, eller at det vil være veldig vanskelig å flytte på seg.

Start ALDRI et avstandforhold hvis DU ikke er villig til å flytte på deg.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Bodde de første 6 mnd i hver vår by (ca 2 timer unna hverandre) Og det funket fint :)

Litt av spenningen å ikke se hverandre hele tiden og det å glede seg til besøk eller å reise til. Savner litt av den spenningen.

Er vel snakk om å stole på hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal jeg begynne? Har vel knapt hatt et forhold som ikke på et eller annet tidspunkt ikke har vert avstand. Et par korte, mindre seriøse forhold, et par flørter som ikke utvikla seg, 2 stk 2-årsforhold der det første ble avstand etter litt over et år (det gikk åt heden av helt andre grunner enn avstand)(her var det snakk om enten en dagsreise med buss, eller fly)

Og mitt nåværende, starta med en avstand, 7 timer med buss. Hun skulle på en 3 måneders studietur til India bare et par måneder etter at vi ble sammen. 9 måneder etter at vi ble sammen, flytta vi sammen, og nå gifter vi oss om under 2 måneder :rødme:

Avstandsforhold funker vel neppe over så altfor lang tid, men det kan jo variere det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde 2 timer unna hverandre. Var sammen i 1 år. Fungerte både ja og nei. Som regel jeg som endte opp med å pendle.

Man må begge være klar for å satse og bruke tid på hverandre når man er i et avstandsforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første forhold, 1,5 time avstand (med buss) - gikk bra i 2 år før vi flyttet sammen (og flere år etterpå).

Nåværende forhold, 2 timer tog fulgt av 3 timer flyreise (hvert vårt land). Ga opp og flyttet sammen etter 3 måneder, nå har vi vært sammen i 2 år.

Kan absolutt gå strålende, er nå min erfaring! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi startet rett i et avstandsforhold, hvor han bodde fem-seks timer unna meg med buss/bil. Det ble til at jeg bosatte meg der han bodde, og vi har nå vært samboere i snart ett år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde 25 mil fra hverandre i to år, da flyttet vi sammen.

Jeg har lært at avstandsforhold ikke er interessant igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jepp. Gikk skikkelig dårlig. Men det er fordi han var en dust uten sidestykke som pulte alt han kom over mens vi ikke var sammen (fysisk). Herregud så glad jeg er jeg er kvitt den idioten, og jeg skal aldri ha et avstandsforhold igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, funket helt fint og vi har vært sammen i 4 år nå. Traff samboer på ferie i et annet europeisk land. Første året reiste vi fram og tilbake ca. annenhver helg (ble dyrt da, men disse turene ble sterkt prioritert :sjenert: ) Etter ett år flyttet jeg til han, jobbet der et år, før vi tok steget og flyttet til Norge. Han har fått fast jobb og stortrives, så her blir vi nok værende. Om kjemien og alt stemmer skader det ikke å forsøke i hvertfall, jeg angrer absolutt ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg er sjenert, men jeg var så forelska en gang at jeg ble ganske så tøff. Jeg flyttet til en annen by pga han. Mange av vennene mine bodde allerede i denne byen, da. Men det at jeg flyttet bare for å være i samme by som han, og å håpe at det skulle bli til noe mer, var stort i seg selv for meg :)

Vi prøvde å få til noe, men det funket dårlig :(

Så jeg forblir vel sjenert til jeg møter noen som piffer opp selvtilliten min igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

Jeg har starta avstandsforhold et par ganger, og er forsåvidt i et nå.

Første gangen funka det ikke i det hele tatt, da bodde vi på hver vår kant av landet. Og vi fant vel ut etter et par besøk frem og tilbake at vi ikke kom til å kalle oss kjærester.

Andre gangen var det bare tre-fire timer mellom oss, og det funka ganske fint. Det ble nå slutt, men det mer pga manglende spenning og at vi rett og slett gikk lei.

Tredje og nåværende går strålende hittil. Han er fra området jeg bor i, men har flyttet tre-fire timer unna unna pga jobb. Pluss at han drar utenlands i 3-måneders perioder i forbindelse med jobben. Ellers så møtes vi jo omtrent hver helg og hver ferie, og for meg som trenger en del alenetid passer det seg veldig fint sånn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i ett slikt forhold nå og har blandede erfaringer med det.

Det går selvsagt bra (hvis ikke hadde vi ikke vært sammen fortsatt), men det er mange utfordringer. Vi er begge bundet av barn i hver vår by og bundet av andre ytre faktorer, som arbeidsmarked, men samtidig har vi kvalitetstid sammen når vi er sammen og vi rekker å savne hverandre.

Vi ser hverandre hver helg, stort sett, så vi har jo ganske mye tid sammen (antagelig like mye tid som de fleste andre par om man regner slik).

Jeg får også mye tid til meg selv og mine interesser, og det samme har han, noe som selvsagt skaper mindre friksjon i forholdet da vi finner det enkelt å prioritere hverandre den tiden vi har sammen.

Det kan med andre ord fungere bra, men er nok ikke noen blivende løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg bodde i hver vår by en liten dagsreise fra hverandre, da vi ble sammen. han var i jobb, jeg var student. Jeg flyttet dit han bodde etter ett år, da var jeg ferdig med studiene.

Det gikk helt greit, men jeg vet ikke om jeg hadde orket mye mer enn ett år med denne avstanden, da vi svært sjelden traff hverandre i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Haha, dette er jammen du den rette til å si, som selv lever i et avstandsforhold hvis man skal tro det du forteller. DU vil jo ikke flytte på deg for damens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan i hvert fall garantere at et avstandforhold IKKE vil fungere i lengden for normale (gjennomsnittlige) mennesker.

Dette er det store problemet med Internett som jeg ser det. Det er veldig lett å få kontakt med folk ifra helt andre deler av landet. Og da er det lett å glemme at kanskje begge er "grodd fast" der man kommer ifra, eller at det vil være veldig vanskelig å flytte på seg.

Jeg kan ikke si at du svarer på spørsmålet i tråden... Spørsmålet var: "Har du startet et forhold til noen i en annen by og hva er dine erfaringer med dette?"

Hva du syns om internett bryr meg midt på ryggen, men dine egne erfaringer hadde det vært direkte artig å høre.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...