Gå til innhold

Ut å spise i New York

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Leser litt rundt omkring om at på restauranter bør mannen ha skjorte og slips, damene tilsvarende pent kledd. Seriøst?? Vi har overhode ikke planlagt å ha med skjorte og slips på ferie (skal langt ut i ødemarka etter NY), så kan noen erfarne "New Yorkere" fortelle meg hvordan det er med restauranter (ikke dyre fine restauranter men kanskje allá Egon, Big Horn osv) og kleskode?

Videoannonse
Annonse
Gjest komplisert
Skrevet

Da jeg var i New York, å ute og spiste, så var de fleste kledd i normale klær :) kommer jo selvfølgelig helt ann på hvor dere skal spise da.

Er jo stas å kle seg opp dersom du skal på en fin restaurant, eller ut en kveld i helgen f.eks.

Det finnes jo dem som liker og være i finstasen til en hver tid, for New York er jo en by med stil.

Men på gata og på restauranter så finner du mennesker kledd i alt fra A-Å :)

Skrevet

Hei

Nei, en trenger ikke å ta på seg skjorte og slips i NYC for å gå ut å spise på restaurant. Men det spørs selvfølgelig helt hvor fancy restaurant man skal på men på de aller fleste restaurantene kommer man langt med et "smart casual" antrekk som det heter på "fagspråket" :-) Her er et reisebrev fra NYC som jeg har laget og som kanskje kan være til hjelp http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . Ta kontakt hvis du har spørsmål

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vi har jo med normale pene klær, men såpass stivt som skjorte og slips hadde vi ikke planlagt. :)

Gjest komplisert
Skrevet

Takk for svar. Vi har jo med normale pene klær, men såpass stivt som skjorte og slips hadde vi ikke planlagt. :)

God tur!! :) New York er en helt fantastisk by!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :) Gleder meg veldig, én mnd på tur i USA blir nok en uforglemmelig opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...