Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en jente som er "avhengig" av å påføre litt sminke på morgenen før jeg trør ut av døra.

Er veldig lys, og føler meg derfor veldig naken uten, pluss at jeg føler meg litt mer respektabel ut med litt ekstra. Nå ska det sies at jeg ikke er oversminket, liker at det ser naturlig ut. Men..Jeg bruker så uendelig lang tid! Jeg har prøvd å kortet ned, men uansett hva jeg gjør,så ender jeg opp med å bruke alt fra tre kvarter til opp mot en time. Det er alt for mye syns jeg. Hvor lang tid er vanlig for andre?

Min morgenrutine med sminke:

-Fuktighetskrem

-av og til foundation, men mest bare counsealer der det trengs, deretter setter jeg dette på plass med litt pudder. Huden min blir er veldig glinsende hvis jeg ikke bruker det.

-Eyeliner på øvre vippekant

-nøytral,lysebrun øyenskygge i ytterkanten av øye.

-av og til en hvit eyeliner på våtkanten

-kanskje litt blush i kinnene i ny og ne

-utfylling av bryn ( ikke mye, og det går veldig kjapt)

Til slutt mascara

Men innimellom her er det jo bøying av vipper, bruk av sminkekost og litt sånn..

Vet at det er andre som bruker mer sminke, eller som sminker seg på andre måter, men som bruker toppen 10 min! Hvordan skal jeg lære meg å være rask?? =/

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan få tattovert en linje på øvre øyelokk akkurat mellom der øyenvippene vokser ut, det ser veldig fint ut og du sparer tid med eyelinerern. Du kan også tattovere øyenbrynene eller få dem farget/farge dem selv da bruker du ikke så lang tid.

Da er det vel bare concealer-pudder-hvit kajal-øyenskygge-blush-mascara igjen. Litt av en liste du har for hverdagsmakeup forresten.. :) Ikke stygt ment altså, kanskje prøve å korte ned litt ved å kutte f.eks øyenskyggen?

Min er: concealer rundt hele øyet og nesevingene, mascara og litt blush. (Har mørke fyldige øyenbryn så er heldig der, napper dem bare i ny og ne.)I tillegg bruker jeg spraytan i kremform som jeg påfører i ansiktet og kroppen ett par ganger i uken da slipper jeg å ta på ekstra farge om morningen.

Skal jeg kjøre på med litt ekstra blir det: solpudder, concealer, øyenskygge(som jeg synes det tar lang tid med), eyeliner, mascara og blush og kanskje litt primer i begynnelsen hvis jeg skal være ekstra ekstra fin.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du kan få tattovert en linje på øvre øyelokk akkurat mellom der øyenvippene vokser ut, det ser veldig fint ut og du sparer tid med eyelinerern. Du kan også tattovere øyenbrynene eller få dem farget/farge dem selv da bruker du ikke så lang tid.

Da er det vel bare concealer-pudder-hvit kajal-øyenskygge-blush-mascara igjen. Litt av en liste du har for hverdagsmakeup forresten.. :) Ikke stygt ment altså, kanskje prøve å korte ned litt ved å kutte f.eks øyenskyggen?

Min er: concealer rundt hele øyet og nesevingene, mascara og litt blush. (Har mørke fyldige øyenbryn så er heldig der, napper dem bare i ny og ne.)I tillegg bruker jeg spraytan i kremform som jeg påfører i ansiktet og kroppen ett par ganger i uken da slipper jeg å ta på ekstra farge om morningen.

Skal jeg kjøre på med litt ekstra blir det: solpudder, concealer, øyenskygge(som jeg synes det tar lang tid med), eyeliner, mascara og blush og kanskje litt primer i begynnelsen hvis jeg skal være ekstra ekstra fin.

glemte å skrive at jeg først tar på fuktighetskrem i den daglige rutinen, og bruker ca 5-10 minutter på sminken.
Skrevet

Kostene og produktene du bruker kan utgjøre stor forskjell på hvor lang tid som trengs. Mineralfondation påført med en stor og god kost tar et par minutter. Jeg har endel blusher og det er enkelte av dem jeg ikke bruker om jeg har dårlig tid. Jeg sparer noen minutter på å velge fks Nars orgasm blushen min med shimmer framfor en matt blush som må blendes mer ut. Sånn er det med mange sminkeprodukter, det er ikke alt som er like enkelt å legge pent.

Skrevet

Jeg tror at du må bare gjøre gjøre det samme som du gjør hver dag i flere år, så blir du nok raskere. :fnise: Ok, jeg overdriver litt med "flere år", men du skjønner vel hva jeg mener. Hvis du sminker deg hver dag på den måten, jeg tror du merker etterhvert at det går raskere. Jeg gjør alt du gjør, + litt til, primeren, øyeskygger, av og til solpudder, kanskje litt skimmer, varierer litt fra dag til dag.. Bruker ikke mer enn 10 minutter.

Skrevet (endret)

Litt av en liste du har for hverdagsmakeup forresten.. :) Ikke stygt ment altså, kanskje prøve å korte ned litt ved å kutte f.eks øyenskyggen?

Er dét "litt av en liste" for hverdagsmakeup? Jeg synes den var svært moderat, med mindre jeg har veldig dårlig tid bruker jeg mye mer(primer, øyenskyggeprimer, foundation, concealer, eyeliner på øvre og nedre vippekant, pudder, øyenskygge, mascara, highlighter, rouge, evt.leppestift).

Jeg bruker maks 20 min på å legge full hverdagsmakeup, så ts kan nok greie å korte ned tiden en del- det skulle gå utmerket å greie det på fem minutter med litt trening.

Endret av Quirky
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg har en venninne som også bruker sykt lang tid, men da jeg stod å smiket meg med hu la jeg merke til at etter hver ting, så tok hun en laaaaang pause å studerte seg selv om den lå perfekt. hvis ikke, så vasket hun det av seg igjen.! nå sier jeg ikke at du gjør det, men noen ganger kan en lett bare stå å se på seg selv, uten å vite at tiden går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...