Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #1 Skrevet 14. juli 2010 Diskusjon pågår i heimen. Jeg vet ikke helt aldersgrensene på filmene (ikke sett dem), men gubben mener at det ikke er så farlig og at ungen bør få sjansen til å briljere overfor kompiser
Gjest Tsunade Skrevet 14. juli 2010 #3 Skrevet 14. juli 2010 Datteren min var åtte da hun så Star Wars-filmene(som jeg er stor fan av), det var suksess! Ringenes Herre er litt råere, så kanskje ti år? Aldersgrense på filmene var 11 år for både SW og Ringenes Herre, men sistnevnte ble frarådet for barn under 11. Se filmene sammen med barna! Det er moro, og trygt hvis det blir litt skummelt.
Gjest Gjest Skrevet 14. juli 2010 #4 Skrevet 14. juli 2010 Ringenes herre kan du fint LESE for dine barn fra de er en 7-8 år. Men som noen annen har nevnt her, filmene burde man nok vente med til barnet er en 10-11 år. Men LES Ringenes Herre-trilogien for barna fra de er 7-8 år. De har godt av å lære seg å lytte, å bruke fantasien (det var jo derfor Tolkien skrev disse bøkene!!!) og å sitte stille og være tålmodig. I tillegg skaper det et nærere bånd når du leser for barna dine. (PRØV!!!) Mvh --en far som selv ble lest for Ringenes Herre-trilogien som barn
Pimp Skrevet 15. juli 2010 #5 Skrevet 15. juli 2010 så selv Star Wars da jeg var 10. Har ikke fått noe skade, men jeg synes det var veldig skummelt da Luke sloss med en Darth Vader-skikkelse, og hjelmen åpnet seg, og han så sitt eget ansikt. Creepy!
skandale Skrevet 15. juli 2010 #6 Skrevet 15. juli 2010 Vent med ringenes herre-filmene til iallefall elleve år. Syns det er mange groteske drap og skikkelser der, som jeg VET hadde festa seg i drømmene mine om jeg var yngre da jeg så dem. Hva med å se dem selv først, og så avgjøre hva du tror barnet tåler?
Gjest Iah Skrevet 15. juli 2010 #7 Skrevet 15. juli 2010 Tantebarnet mitt på 6 år har sett Star Wars, og elsker det. Løper rundt og leker Anakin Skywalker.
superior Skrevet 15. juli 2010 #8 Skrevet 15. juli 2010 Så begge da jeg var 10-11 år. Tok ikke skade av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå