Gå til innhold

Hurra

Anbefalte innlegg

Gjest gjest marie
Skrevet

Ja her sitter vi med Cava og koser oss...

Han er endelig ferdig med bidrag:):):)

...og samfunnet får nok en bortsjemt " voksen"

jaja..godt vi ikke har stått for regelverket

Mener ikke å være sarkastisk, men har selv vokst opp med gifte foreldre. Det var ikke bare lett., men jeg sitter igjen med at " ting ikke gjør seg selv"

Endelig kan vi møte barna hans på andre måter......

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Er barna bortskjemt bare for at de får bidrag?

Skrevet

Jeg skjønte ikke innlegget, jeg.

Skrevet

Mener du han ikke burde bidratt i det hele tatt?

Gjest gjest
Skrevet

Selvfølgelig burde han bidratt, det er mer måten det her er snakk om.

Og du som ikke skjønner...

Han er ferdig med bidrag , og " barnet " her er snart 19 år.

M

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du kunne bestemme reglene hva ville du da ha skulle være annerledes?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig burde han bidratt, det er mer måten det her er snakk om.

Og du som ikke skjønner...

Han er ferdig med bidrag , og " barnet " her er snart 19 år.

M

Og barnet har nok gått på videregående siden han har betalt bidrag, og da har foreldrene forsørgerplikt overfor egne barn. Uansett om de bor sammen eller ei.

Regner med at med din holdning så kommer dine barn til å måtte betale alt selv fra husleie til klær og mat selv fra den dagen de blir 18?

Gjest Gjest
Skrevet

Mener ikke å være sarkastisk, men har selv vokst opp med gifte foreldre. Det var ikke bare lett., men jeg sitter igjen med at " ting ikke gjør seg selv"

Gratulerer og kos dere med Cavaen.

Her er det 8-9 år til før bidragsbetalingen tar slutt.

Men det er nå helst barnas mor vi ser mest frem til å slippe å forholde oss til. Bidrag er greit å betale det, barna må jo ha noe å leve av.

Gjest jomfrua
Skrevet

Dette var ett pussig innlegg.

Er guttungen bortskjemt fordi foreldren har betalt bidrag? Har guttungen ikke tatt til seg læring; "ting ikke gjør seg selv", fordi foreldren har bidratt?

Jeg skjønte ikke poenget her.

Gjest damegjest
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg;) De som ikke har vært i dine/våre sko vet ikke hva de snakker om. Kos deg!!

Gjest jomfrua
Skrevet

damegjest

Kanskje du kan forklare da?

Er det guttungen som er frustrasjonen?

Er det bidraget som er frustrasjonen?

Og hvorfor

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg;) De som ikke har vært i dine/våre sko vet ikke hva de snakker om. Kos deg!!

Og vi som er i begge sko vi skjønner ganske mye. Mye mer enn sutrete damer i andrekoneklubben som synes barn fra før er kun en utgiftspost. Vi andre vi skjønner nemlig at de også er en berikelse for livene våre ;) Og barn koster.

Skrevet

Jeg er glad min far og stemor ikke tenkte sånn da jeg søkte om bidrag etter fyllte 18 år mens jeg gikk på videregående! Hadde stipend, men det er ikke rare greiene med tanke på hva en hybel koster. Så faren min betalte 1200 i bidrag, og moren min betalte det samme. Utover det hadde jeg sommerjobb på et aldershjem, og tok og en og anna vakta da jeg var hjemme på helg.

Gjest gjest
Skrevet

Eksen min hørtes veldig glad ut da han sa at; i juni er jeg ferdig med bidrag.

Datteren vår er ferdig med videregående, skal bo tre mnd i utlandet og så hjem for å studere videre. Og jeg lar henne mer enn gjerne bo hos meg så hun slipper studielån, og far betaler ingenting.......

Gjest Spinell
Skrevet

Og jeg lar henne mer enn gjerne bo hos meg så hun slipper studielån, og far betaler ingenting.......

Men akkurat det gjør du faktisk helt frivillig!

Gjest Anonymbruker
Skrevet

Men akkurat det gjør du faktisk helt frivillig!

Håper virkelig jeg ikke blir så smålig når barna mine er ferdig med vgs, de kan alltid være trygge på å ha ei seng hjemme hos meg.

Er det sånn at det er flest pappaer og stemødre som tenker sånn? For hvis så er så får jeg bekreftet alle mine mistanker om at mødre nok føler mye sterkere for sine barn enn det en pappa gjør...

(Og ja, vet at jeg feier alle fedre under en kam nå, men på generellt grunnlag frykter jeg det faktisk er sånn..)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig jeg ikke blir så smålig når barna mine er ferdig med vgs, de kan alltid være trygge på å ha ei seng hjemme hos meg.

Er det sånn at det er flest pappaer og stemødre som tenker sånn? For hvis så er så får jeg bekreftet alle mine mistanker om at mødre nok føler mye sterkere for sine barn enn det en pappa gjør...

(Og ja, vet at jeg feier alle fedre under en kam nå, men på generellt grunnlag frykter jeg det faktisk er sånn..)

Min opplevelse er at det omtrent er 50/50 fordeling av de som ser gleden i barna og de som kun ser på dem som en byrde og utgiftspost. Min eks er av den formening at han ikke skal ha barna særlig, for han er nemlig ikke barnevakt. Og bidrag har han ikke betalt på 3,5 år.

Samtidig er flere av mine venner samværspappaer, og de fleste stiller opp for sine barn på alle måter. Og hadde de ikke gjort det, hadde vi ikke vært venner ;)

Min eks-samboer stiller også opp for mine eks-stebarn hele tiden. Han bruker vel omtrent det samme på ungene nå som tidligere når han var gift. Ungene koster jo ikke mindre. Dessverre røk vårt forhold, men vi beholdt et godt vennskap :)

Har kollegaer som sitter i lunsjen og klager over det store bidraget de betaler til sine ekser for at de skal shoppe. Hvor langt kommer man med 1500 kroner? Jeg har bitt i meg mang en kommentar, men snart tror jeg at jeg kommer til å si min mening til mang et mannfolk! - og stemødre.

Gjest gjest
Skrevet

Så klart lar jeg datteren vår bo hos meg under studier og er fullstendig klar over at jeg gjør dette frivillig, og med glede :)

Jeg har et stort studielån og vil at hun skal slippe det.

Hadde datteren vår flyttet for seg selv hadde far hjulpet henne, men så lenge hun bor hos meg så mener han at pengene går til meg og ikke henne.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad min far og stemor ikke tenkte sånn da jeg søkte om bidrag etter fyllte 18 år mens jeg gikk på videregående! Hadde stipend, men det er ikke rare greiene med tanke på hva en hybel koster. Så faren min betalte 1200 i bidrag, og moren min betalte det samme. Utover det hadde jeg sommerjobb på et aldershjem, og tok og en og anna vakta da jeg var hjemme på helg.

Jeg tror min far tenkte slik, for han ville i utgangspunktet ikke betale bidrag etter fylte 18år, men i og med at jeg gikk på videregående, ble han pålagt det. Jeg bodde hjemme hos mamma, så hun forsørget meg mtp mat, strøm osv, mens bidraget hadde jeg til skolebøker, klær, toalettartikler osv. Jeg fikk jo ikke stipend, så disse pengene rakk ikke langt. Derfor jobbet jeg i tillegg som avisbud og på en butikk. Og jeg kjenner meg heller ikke bortskjemt. :) Synes TS her (og flere andre) har en merkelig måte å se verden på.

Skrevet

Hurra!!!

Bare 1 bidrag igjen, så er vi ferdige med hele dritten. Aldri behov for noe mere kontakt.

Tlf.nr. slettes den dagen min datter fyller 18 år.

Jeg får ikke flere dumme unskyldninger på hvorfor han ikke kan betale, og etter fylte 18 år, har jeg ingen opplysningsplikt ovenfor han heller.

Kanskje han kommer til å begynne å jobbe igjen?!

Kjip at han ikke har opptjent pensjonspoeng på 15 år da, kjipt for han og kona, og kun leve av trygd + litt svartepenger. Ikke så mange årene han/de har igjen å jobbe, men det er ikke mitt problem at han/de er 41 år, og ikke eier noen ting. Ikke hus, ikke hytte, ikke båt, kjipe møbler, aldri vært på ferie...

Men.... De har jo "spart" noen tusen hver mnd. i bidrag da. Og de har jevnt kunne følge med på (hver gang de ber om redusert bidrag), min lønnsvekst. De hadde nok ikke trodd at jeg tjente nesten 600.000 i fjor..... :ler:

Endelig ferdig!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...