Auraya Skrevet 14. juli 2010 #21 Skrevet 14. juli 2010 En fjortis-POSE må da være det samme som en One-Piece?
Larsern Skrevet 14. juli 2010 #22 Skrevet 14. juli 2010 ser ditt poeng, som er ganske så søtt igrunnen. Men til hva DE gjør det som, jeg har sett for mange bilder av fjortisser som gjør noe alla den første linken, og jeg kan ikke forestille meg at DE bruker det som Loser-tegn. Jeg vet ikke om de vet hva det betyr, eller om de bare synes det ser kult ut? Det ser kult ut. Rappere gjør jo også slike tegn, og omgir seg samtidig med damer med samme image som hun tilsynelatende forsøker å leve opp til (etter bildet å dømme), mens de rapper om hvor mye penger de har.
Gjest Violently Happy Skrevet 14. juli 2010 #23 Skrevet 14. juli 2010 Hånden så da merkelig orange ut. Litt for mye brunkrem kanskje? >.<
aline Skrevet 14. juli 2010 #24 Skrevet 14. juli 2010 Hånden så da merkelig orange ut. Litt for mye brunkrem kanskje? >.< selvbruning er kult!! Forsåvidt greit å ikke ta like mye i ansiktet ihvertfall.. det prøvde jeg meg på en gang på ungdomsskolen.... ikke å anbefale.
MariraM Skrevet 14. juli 2010 #25 Skrevet 14. juli 2010 Her kommer en kommentar fra en person som daglig befinner seg blant fjortisser og sosser, og dette er mitt synspunkt: - Har ikke onepiece selv, men det er utrolig deilig å kunne kose seg inni en sånn "pose" i sofaen på kalde vinterkvelder. Derimot synes jeg det ser dumt ut å gå med det på gata eller ta bilde av seg selv med det. Men folkens - ikke døm så hardt. Dette er jo en fjortisstrend som sikkert kommer til å gå over en gang. - Angående "L-tegnet": de som bruker dette tegnet nå mener ikke love eller loser. Det er bare noe en eller annen har funnet på, sikkert etter en variant av Loser-tegnet, men akkurat som trådstarter skrev: de som bruker det vet ikke hva det betyr. Det er liksom bare for å være kul Noen enige?
Lvly Skrevet 14. juli 2010 #26 Skrevet 14. juli 2010 Her kommer en kommentar fra en person som daglig befinner seg blant fjortisser og sosser, og dette er mitt synspunkt: - Har ikke onepiece selv, men det er utrolig deilig å kunne kose seg inni en sånn "pose" i sofaen på kalde vinterkvelder. Derimot synes jeg det ser dumt ut å gå med det på gata eller ta bilde av seg selv med det. Men folkens - ikke døm så hardt. Dette er jo en fjortisstrend som sikkert kommer til å gå over en gang. - Angående "L-tegnet": de som bruker dette tegnet nå mener ikke love eller loser. Det er bare noe en eller annen har funnet på, sikkert etter en variant av Loser-tegnet, men akkurat som trådstarter skrev: de som bruker det vet ikke hva det betyr. Det er liksom bare for å være kul Noen enige? Er vel ingen som her som dømmer fjortissposen for hardt? Ser greia med at det er deilig, og joda, det går sikkert av moten etterhvert. Men det betyr jo ikke at den er mindre teit?
Gjest imli Skrevet 14. juli 2010 #27 Skrevet 14. juli 2010 Eg trudde og at dette hadde noko med posar å gjere Har aldri lagt merke til det tegnet eg. Glad eg ikkje er fjortis lenger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #28 Skrevet 14. juli 2010 Jeg er venner med min 11-årige kusine på Facebook, og får stadig et lite innblikk i dagens nesten-tenåringsliv (noe som får meg til å føle meg som den ELDGAMLE dinosauren på nesten 30 som jeg er - hahahaha!). Heldigvis uskyldige greier, men jeg stusser sånn over noen av de tydelige innstuderte "posene" disse småjentene i onepiecer lar seg avbilde i - særlig den L'en som de lager med tommel/pekefinger under haka. Hva i alle dager betyr dette, hvor kommer den fra? Kunne sikkert spurt frøkna, men helt ærlig tror jeg ikke hun vet det selv... Jeg tenker på noe sånt som dette: http://heidialexandraolsen.blogg.no/images/414767-10-1255864651802-n400.jpg OBS - tilfeldig bilde funnet via google! Jeg spurte fjortiss-datteren min. Håndflaten utover: "Loser", (en litt mer diskret versjon av tapertegnet i panna) Håndflaten innover: "Jeg er kul"
Miss Puddel Skrevet 15. juli 2010 #29 Skrevet 15. juli 2010 hehe, jeg trodde "fjortis-pose" var et annet ord for one-pice, helt til det ble kommentert at det var en forkortelse for posering...
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juli 2010 #30 Skrevet 15. juli 2010 Fjortis POSE? seriøst? er det norske språket så utrolig fattig, at man nå ved pose mener possering? Pose er noe man feks puter matvarer i det...fjortis-pose vil da være en pose spesiellt rettet mot fjortenåringer eller en pose beregnet for å plasserer fjortenåringer i..... jajaj sånn blir det når man skal leke "kul" Å tusen takk. Jeg kunne heller ikke forstå hva greien med pose er. Hjelp ... posering ja. R.I.P. norsk og god skrivekunnskap.
Gjest Airi Chikako Skrevet 15. juli 2010 #31 Skrevet 15. juli 2010 ...jeg trodde faktisk hun mente at one-piecen var en fjortispose.
Gjest Blondie65 Skrevet 15. juli 2010 #32 Skrevet 15. juli 2010 En fjortis-POSE må da være det samme som en One-Piece? Ruller på gulvet og ler høyt.
Larsern Skrevet 15. juli 2010 #34 Skrevet 15. juli 2010 En annen ting jeg har bitt meg merke i er overdreven bruk av retusjering på private bilder. Altså når det ser ut som om det er gjort i Photoshop med filter rundt ansiktet og øynene og gaussian blur. På toppen kommer selvsagt ekstra fargemetting og høytone.
Gjest Airi Chikako Skrevet 15. juli 2010 #35 Skrevet 15. juli 2010 En annen ting jeg har bitt meg merke i er overdreven bruk av retusjering på private bilder. Altså når det ser ut som om det er gjort i Photoshop med filter rundt ansiktet og øynene og gaussian blur. På toppen kommer selvsagt ekstra fargemetting og høytone. Ikke glem det herlige Diffuse Glow-filteret. Hyppig brukt i fanene til fjortisbloggerne.
Chiyo Skrevet 15. juli 2010 #36 Skrevet 15. juli 2010 TS er ikke den eneste som føker seg gammel av disse småjentene. Jeg føler meg også gammel og jeg er 20. Har for lengst gitt opp på å forstå dagens ungdom. Disse onepicene or whatever.... en tig er en kosedrakt, men å gå med dem på skolen og midt i all offentlighet. Jeg tror at en dag kommer disse barna til å se tilbake på hva de gikk med og tenke "OMG jeg var så nørd!"
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. juli 2010 #37 Skrevet 16. juli 2010 grunnen til at man skriver og sier pose er jo fordi det er et engelsk ord , som make-up osv. fjortis-pose utalles altså IKKE : ''fjortis-POSE'' men ''fjortis-PÅOS''
<CupCake> Skrevet 16. juli 2010 #38 Skrevet 16. juli 2010 Fjortis POSE? seriøst? er det norske språket så utrolig fattig, at man nå ved pose mener possering? Pose er noe man feks puter matvarer i det...fjortis-pose vil da være en pose spesiellt rettet mot fjortenåringer eller en pose beregnet for å plasserer fjortenåringer i..... jajaj sånn blir det når man skal leke "kul" Eller det kan ha noe med at Norsk sakte men sikkert dør ut og selv om dette ordet er nytt og ikke er i ordboka så er jeg sikker på at du sier både 'keeper' istedenfor 'målman' - 'shorts' og ikke 'kortbukse' og er du under 40 så håper jeg du sier 'snowboard' og ikke 'snøbrett' siden t.o.m bestemor sier 'skateboard' og ikke 'rullebrett' Face it (ohh, mere engelsk) - Norsk er på vei bort saaaakte men sikkert. og by the way (igjen) så ja, det Norske språket er ganske fattig. -------------- NÅ over til noe helt annet: Jeg hakke peiling men for at det skal stå for 'loser' så må hånda holdes mot panna eller ut i lufta mot personen - må huske på at L'en kommer riktig vei for den som ser også og ikke deg eller så blir du tapern.. SÅ, jeg regner med at dette har en dust betydning som 'love' eller 'løs' eller no. Mulig at det kommer fra L + opp ned L som i en ramme også som mange hadde på bilder for et par år siden - altså - konsentrere fokuset mot trutemunnen foresten, brunkrem på henna er en kul ting - ser så bra ut
Mangopai Skrevet 16. juli 2010 #40 Skrevet 16. juli 2010 Skikkelig skuffa over at ikke dette er en gymbag-diskusjon!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå