Gå til innhold

"Fjortis-pose"

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venner med min 11-årige kusine på Facebook, og får stadig et lite innblikk i dagens nesten-tenåringsliv (noe som får meg til å føle meg som den ELDGAMLE dinosauren på nesten 30 som jeg er - hahahaha!). Heldigvis uskyldige greier, men jeg stusser sånn over noen av de tydelige innstuderte "posene" disse småjentene i onepiecer lar seg avbilde i - særlig den L'en som de lager med tommel/pekefinger under haka. Hva i alle dager betyr dette, hvor kommer den fra? Kunne sikkert spurt frøkna, men helt ærlig tror jeg ikke hun vet det selv...

Jeg tenker på noe sånt som dette: http://heidialexandraolsen.blogg.no/images/414767-10-1255864651802-n400.jpg

OBS - tilfeldig bilde funnet via google!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

L for love, sammen med trutmunnkyss, kanskje?

Gjest Huffsa
Skrevet

Love eller Looser kanskje?

Er ikke så gammel, men jeg veit ikke :klø:

Skrevet

Jeg har bestandig hørt at det står for "looser".

Skrevet

TV-serien Glee har bla. brukt det en del på sine bilder. Serien handler om "tapere".

Bilde her

Skrevet

I panna står det for loser, ja.. syns ikke det ser ut som det skal bety det på det bildet som ts viser, der personen holder det foran en trutmunn.. men jeg vet ikke, har aldri sett tegnet brukt på annen måte enn i panna!

Skrevet

Hvorfor kan ikke folk lære seg å stave loser?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når noen gjør som på det første bildet, er det rett og slett fordi de synes at det ser kult ut. Det betyr loser når det er sånn som fra den andre linken, der de satt L-tegnet i panna.

Skrevet (endret)

Det betyr loser. Eksemplifisert gjennom å iføre seg onepiece og lage trutmunn.

Endret av Larsern
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venner med min 11-årige kusine på Facebook, og får stadig et lite innblikk i dagens nesten-tenåringsliv (noe som får meg til å føle meg som den ELDGAMLE dinosauren på nesten 30 som jeg er - hahahaha!). Heldigvis uskyldige greier, men jeg stusser sånn over noen av de tydelige innstuderte "posene" disse småjentene i onepiecer lar seg avbilde i - særlig den L'en som de lager med tommel/pekefinger under haka. Hva i alle dager betyr dette, hvor kommer den fra? Kunne sikkert spurt frøkna, men helt ærlig tror jeg ikke hun vet det selv...

Jeg tenker på noe sånt som dette: http://heidialexandraolsen.blogg.no/images/414767-10-1255864651802-n400.jpg

OBS - tilfeldig bilde funnet via google!

Synes folk det er fint med sånne øyevipper?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fjortis POSE?

seriøst?

er det norske språket så utrolig fattig, at man nå ved pose mener possering?

Pose er noe man feks puter matvarer i det...fjortis-pose vil da være en pose spesiellt rettet mot fjortenåringer eller en pose beregnet for å plasserer fjortenåringer i.....

jajaj sånn blir det når man skal leke "kul"

Skrevet

Synes folk det er fint med sånne øyevipper?

Haha! Tenkte akkurat det samme da jeg klikket på linken :P

Så ikke så veldig på "posen", for jeg ble mer opphengt i øyevippene...

Og nei, jeg synes ikke det er noe fint. Men for all del - folk er forskjellige :)

Skrevet

L tegn står vel egentlig for loser. Men en del gjør slik fordi det er så "kult"/de vet ikke hvor de skal ha henda på bildet...

Onepiecen derimot synes jeg ser ut som sparkebukser for "voksne". Må da svette noe voldsomt inne i de greiene der også? Håper for guds skyld at de som bruker det der har singlet (undertøy tar jeg som selvfølge) i alle fall under der. Kan sikkert være deilig å ha på om man er gravid, som pysj, koseplagg el. Men man burde ikke bli sett med det av andre mennesker, hvertfall ikke gå ute blandt folk som ikke er familien din...

Skrevet

Det betyr loser. Eksemplifisert gjennom å iføre seg onepiece og lage trutmunn.

:ler: ser ditt poeng, som er ganske så søtt igrunnen. :jepp:

Men til hva DE gjør det som, jeg har sett for mange bilder av fjortisser som gjør noe alla den første linken, og jeg kan ikke forestille meg at DE bruker det som Loser-tegn. Jeg vet ikke om de vet hva det betyr, eller om de bare synes det ser kult ut?

Skrevet

Fjortis POSE?

seriøst?

er det norske språket så utrolig fattig, at man nå ved pose mener possering?

Pose er noe man feks puter matvarer i det...fjortis-pose vil da være en pose spesiellt rettet mot fjortenåringer eller en pose beregnet for å plasserer fjortenåringer i.....

jajaj sånn blir det når man skal leke "kul"

Enig. Jeg trodde tråden handlet om en spesiell pose og lurte på om den gode gamle gymposen var tilbake eller noe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enig. Jeg trodde tråden handlet om en spesiell pose og lurte på om den gode gamle gymposen var tilbake eller noe.

:ler: Trodde jeg også.

Skrevet

kanskje det er tenke-poseringen? "Jeg tenker!" no idea..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

eller så kan det bety: "puss puss" eller noe sånt kvalmt, siden hun peker på kinnet sitt.. du får vel bare ta ¨spørre denne fjortisen da :)

Skrevet

Men til hva DE gjør det som, jeg har sett for mange bilder av fjortisser som gjør noe alla den første linken, og jeg kan ikke forestille meg at DE bruker det som Loser-tegn.

Akkurat det jeg mente også, at det ser ikke ut som det betyr 'loser' for jenta som bruker tegnet. Ser ut som betydningen hennes er i retning 'love'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...