Gå til innhold

Skal handle undertøy til kjæresten

Stakkar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har datet en fantastisk jente i noen måneder nå, og vil gjerne overraske henne med sexy undertøy.

Problemet er at jeg er en forbannet kløne på dette feltet. Jeg har vært innom både Kondomeriet, Beate Uhse og diverse undertøysbutikker, men når ting henger på stativ så greier jeg ikke bedømme hva som er bra og hva som er dårlig (og er det lov å si at alt ser likt ut når det henger der og dingler..?). Jeg har selvsagt blitt spurt om jeg trenger hjelp, men siden jeg er en pyse som synes det er pinlig å snakke om sexy undertøy med tilfeldige ekspeditører så later jeg som om jeg har kontroll.

Har funnet ut at jeg heller skal prøve lykken på nettet. Blir svært takknemlig om noen av dere som vet hva det går i kan hjelpe meg.

Jeg har ikke veldig mange kriterier, men to ting er absolutte krav:

1. Hun må føle seg supersexy når hun har det på seg

2. Det må være skikkelig kvalitet og behagelig stoff/snitt. Jeg vil jo helst se henne i det oftest mulig, ikke bare ved spesielle anledninger..

Og så en siste ting, hun veksler mellom å bruke C- og D-cup. C er hakket for stramt, mens D er i romsligste laget. Er det da best å velge den som er litt for stor, eller litt for liten?

Setter stor pris på både lenker til gode nettbutikker å handle hos og direktelenker til undertøy dere selv ville valgt om, gjerne med begrunnelse. Sleng gjerne inn litt generelle råd og tips jeg kan ta med meg i dette spetakkelet av et shopping-forsøk.

Edit: Har trålet litt rundt, og kom over denne nettbutikken. Synes det var vanvittig mye hot der inne. Er det noe å satse på?

Endret av Stakkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AP har mye bra ja!

Men husk å sjekk størrelsene hennes NØYE først. Du vil ikke ende opp med en størrelse for stor, TRO MEG. Ikke noe særlig med for liten heller for da kan hun muligens tenke at du ikke følger med... Men sjekk også hva slags type undetøy hun liker. Stoff, farge, mønster, blonder/ikke blonder, med/uten innlegg... Og om hun liker pushup-bh, balconette osv.

Sjekk her : http://www.klikk.no/mote/article380323.ece eller http://www.lalina.no/Diverse/Hjelp/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar og linker! Når det gjelder størrelsen så tror jeg ikke hun har tatt BH-testen (yay, jeg begynner å bli belest),og har BH-er med både C- og D-cup. Virker ikke som om hun synes det er så nøye. Men så leser jeg jo også at jenter som prøver undertøy som sitter perfekt opplever en ny verden, så om hun kan få denne opplevelsen så er ingenting bedre.

Så da gjenstår det bare å finne en anledning til å rote i undertøyskuffen hennes uten å bli tatt. Herregud, det hadde tatt seg ut..

Og så trenger jeg et påskudd for å få tatt nøyaktige mål av henne uten at hun fatter mistanke. Hvordan jeg skal få gjort det er en annen sak, så forslag her er mer enn velkomne.

Angående pushup-bh: Selv om hun har et par av dem fra før, er det ikke en sjanse for at hun misforstår og blir fornærmet dersom jeg kjøper dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar og linker! Når det gjelder størrelsen så tror jeg ikke hun har tatt BH-testen (yay, jeg begynner å bli belest),og har BH-er med både C- og D-cup. Virker ikke som om hun synes det er så nøye. Men så leser jeg jo også at jenter som prøver undertøy som sitter perfekt opplever en ny verden, så om hun kan få denne opplevelsen så er ingenting bedre.

Så da gjenstår det bare å finne en anledning til å rote i undertøyskuffen hennes uten å bli tatt. Herregud, det hadde tatt seg ut..

Og så trenger jeg et påskudd for å få tatt nøyaktige mål av henne uten at hun fatter mistanke. Hvordan jeg skal få gjort det er en annen sak, så forslag her er mer enn velkomne.

Angående pushup-bh: Selv om hun har et par av dem fra før, er det ikke en sjanse for at hun misforstår og blir fornærmet dersom jeg kjøper dette?

Hehe, tipper du vet mer om bh´er nå enn hva mange jenter selv vet ;) Jeg vet ikke hvor vanlig det er å bruke to forskjellige kopper. Jeg gjør ikke det. Men det sies jo at butikkene har forskjellige størrelser så det er jo godt mulig. Kanskje det er lurt å ta en titt på merkene på bh´ene og se hvor de er fra, og høre med disse butikkene om koppene deres er store,små eller vanlige i størrelsen, og så høre med de du skal kjøpe av? Eller kanskje noen her inne på KG vet så du slipper å gjøre det, forstår godt om du ville følt deg litt flau :P

Haha, ser det for meg! "Nei du altså... Jeg skriver en skole/jobb oppgave og må gjøre litt research?".

Hmm.. Du kan ikke alliere deg med moren hennes eller en venninne av henne? Som kan ta henne med til en butikk og så få de i butikken/eller dem selv til å ta målene hennes? Eller så kan du forsøke mens hun sover, men det kan jo bli like interessant som å bli tatt i å rote i undertøysskuffen hennes, hehe.

Jenter er nok forskjellige der. Jeg ville ikke tatt det som er fornærmelse. Jeg tror ikke jeg ville lagt merke til hva slags type bh det var engang, annet enn utseende, hvordan den er å ha på pluss at det er en gave fra kjæresten. Men hadde jeg visst hva det var hadde jeg nok blitt like takknemlig. Det spørs om du tar seg lett nær av ting/blir fort hysterisk/er veldig dramatisk av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en awesome løsning på problemet.

Agent Provocateur (som jeg nå kan holde foredrag om, forresten) tar det svært tungt om ikke kundene er 100% fornøyd med undertøyet, og ekspeditørene besitter visstnok det nærmeste du kan komme doktorgrad i måling.

Så jeg tar frøkna med til London. Der er det jo muligheter for at vi passerer en av de seks AP-sjappene de har (Soho, downtown, Harrods, Notting Hill,Selfridges og Knigthsbridge, om noen skulle lure). Og da må man jo inn å handle ett sett siden man først er i strøket, og få en måling til senere bruk på kjøpet. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Heldig kjæreste du har!

Elsker AP <3

Stikk innom Coco de Mer i London, en superluksuriøs sexbutikk. De har undertøy fra Bordelle, Lascivious og annet snadder :rødme:

Og hold deg langt unna Kondomeriet o.l., de selger utelukkende billig, elendig og stygt undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Noen tips angående BH'er:

- En BH har to ting som må stemme, cup og omkrets. Det spiller ingen rolle om du vet at hun bruker c/d-cup dersom du ikke vet omkretsen. Jeg ser at du tar henne med på shopping isteden, men et lite tips til neste gang. ;)

- Cup og omkrets er proposjonale. Går man en str opp i omkrets, går man en str ned i cup. Cup'en vil da være like stor.

- Det er helt vanlig å bruke flere forskjellige BH-størrelser. BH-størrelser varierer fra merke til merke og fra modell til modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har datet en fantastisk jente i noen måneder nå, og vil gjerne overraske henne med sexy undertøy.

Problemet er at jeg er en forbannet kløne på dette feltet. Jeg har vært innom både Kondomeriet, Beate Uhse og diverse undertøysbutikker, men når ting henger på stativ så greier jeg ikke bedømme hva som er bra og hva som er dårlig (og er det lov å si at alt ser likt ut når det henger der og dingler..?). Jeg har selvsagt blitt spurt om jeg trenger hjelp, men siden jeg er en pyse som synes det er pinlig å snakke om sexy undertøy med tilfeldige ekspeditører så later jeg som om jeg har kontroll.

Har funnet ut at jeg heller skal prøve lykken på nettet. Blir svært takknemlig om noen av dere som vet hva det går i kan hjelpe meg.

Jeg har ikke veldig mange kriterier, men to ting er absolutte krav:

1. Hun må føle seg supersexy når hun har det på seg

2. Det må være skikkelig kvalitet og behagelig stoff/snitt. Jeg vil jo helst se henne i det oftest mulig, ikke bare ved spesielle anledninger..

Og så en siste ting, hun veksler mellom å bruke C- og D-cup. C er hakket for stramt, mens D er i romsligste laget. Er det da best å velge den som er litt for stor, eller litt for liten?

Setter stor pris på både lenker til gode nettbutikker å handle hos og direktelenker til undertøy dere selv ville valgt om, gjerne med begrunnelse. Sleng gjerne inn litt generelle råd og tips jeg kan ta med meg i dette spetakkelet av et shopping-forsøk.

Edit: Har trålet litt rundt, og kom over denne nettbutikken. Synes det var vanvittig mye hot der inne. Er det noe å satse på?

Heisann! Jeg kan anbefale selvlysende, sexy undertøy:) kan vel ikke bli stort bedre enn det.Helt nytt i Norge,så artig å gi noe som ingen andre har. Kan jo ta en titt på http://www.luminoglow.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk innom Coco de Mer i London, en superluksuriøs sexbutikk. De har undertøy fra Bordelle, Lascivious og annet snadder :rødme:

Og hold deg langt unna Kondomeriet o.l., de selger utelukkende billig, elendig og stygt undertøy.

Takk for tips! Skal få tatt en tur innom der! Ja, holder meg unna Kondomeriets greier, så ikke ut som noe man kan bruke til hverdags. Ble også litt for vulgært etter min smak, selv om det kanskje fungerer som noe man tar på seg et par timer av gangen. :)

Noen tips angående BH'er:

- En BH har to ting som må stemme, cup og omkrets. Det spiller ingen rolle om du vet at hun bruker c/d-cup dersom du ikke vet omkretsen. Jeg ser at du tar henne med på shopping isteden, men et lite tips til neste gang. ;)

- Cup og omkrets er proposjonale. Går man en str opp i omkrets, går man en str ned i cup. Cup'en vil da være like stor.

- Det er helt vanlig å bruke flere forskjellige BH-størrelser. BH-størrelser varierer fra merke til merke og fra modell til modell.

Bare for å sjekke om jeg forstår det riktig: Altså har en 75D og 80C like stor cup? Er det rart man blir forvirret? :rope:

Takk for nyttig informasjon!

Heisann! Jeg kan anbefale selvlysende, sexy undertøy:) kan vel ikke bli stort bedre enn det.Helt nytt i Norge,så artig å gi noe som ingen andre har. Kan jo ta en titt på http://www.luminoglow.no

Det så jo litt morsomt ut. :)

Endret av Stakkar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Stakkar: Ja, du har forstått riktig. :)

Og ja, man blir forvirret. Undertøysverden er en jungel, og det er lett å blir forvirret. Det er en grunn til at ca 75% av alle damer bruker feil BH-størrelse. :gjeiper:

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...